Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

katten pension

July 6 2002 at 3:22 PM

Hallo, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Hilde, ben 21 jaar, woon in Engeland en heb 1 poes, 2 konijnen, 2 cavia's en 6 gerbils. Volgend jaar ga ik naar Nederland verhuizen en wil ik graag een kattenpension beginnen.
Ik heb via het internet naar nederlandse pensions gezocht en ze zijn allemaal hetzelfde; 's nachts opgesloten in een hok en overdag allemaal bij elkaar in een kamer+ren. Hoe denken jullie daar nou over? Baasjes die hun kat daar laten nemen veel risico's. Poezen kunnen elkaar bv kattenaids geven!
Hier in Engeland zitten poezen van verschillende families apart. Alle poezen hebben een binnenhok en een ren en kunnen dag en nacht kiezen waar ze zijn. Er zitten ook platen tussen de rennen zodat poezen elkaar niet kunnen bijten.

Hoop op veel reacties!

Hilde

Respond to this message   
AuthorReply
Saskia

Prima idee!

July 7 2002, 12:05 AM 

Hallo,

Ik vind dat een prima idee. Ik ben afgelopen mei op vakantie geweest en zat dus met mijn 4 katten. Naar een asiel of pension brengen vond ik niks, omdat ze dan of in een klein hok zitten of bij allemaal vreemde katten. Ik heb dus iemand thuis laten komen.
Maar als er zoiets bij mij in de buurt zou zijn, zou ik zeker mijn katten daar naartoe brengen.

Dan zijn mijn spullen in huis ook veilig en is het niet zo'n rotzooi als ik terug kom

Veel succes met je plannen,

Saskia

Respond to this message   

Pension

August 9 2002, 8:10 PM 

Ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar een goed pension. Mijn katten gaan al van kleins af aan naar een pension eb onze vroegere hond ging ook altijd als we op vakantie gingen. Mijn katten hebben het aktijd goe din het pension. Ze hebben een fijn hok samen, ze mogen minimaal 5 uur per dag in een speelhok, waar ze met zijn tweeen lekker mogen spelen. Ze hebben er maar plaats voor zoŽn 25 katten, dus ze worden ook regelmatig aangehaald en geknuffeld. Ze zijn altijd een kilo zwaarder als we ze gaan halen en dat wil zeggen dat ze zich happy hebben gevoeld, anders eten ze niet. Ze krioelen altijd om de eigenares heen en zijn werkelijk dol op haar. Het pension heeft ook een heel groot hondenverblijf en zodoende zijn mijn katten nu ook niet meer bang voor honden! Als ik ze ga halen liggen ze heerlijk in het speelverblijf en kijken bijna niet op of om. Ik ben van mening dat dit het beste is voor je dieren. Als er iets met ze aan de hand is weet je ook zeker dat dit opgemerkt wordt en dat geeft mij een veilig gevoel. Een kat op vakantie is niets, ik heb er verschillende gezien die geheel panisch waren aan een touwtje en door een lange autorit. Mensen doen dit, omdat ze hun dier niet kunnen missen, maar is dit wel goed? Ik ben van mening dat je aan je dier moet denken, niet aan jezelf. Ik mis mijn diere altijd, maar ben dan weer super blij als ik ze weer thuis heb, ook hun hebben vakantie........
Dus, ik zou zeggen denk goed na, maar denk op de eerste plaats aan je lieveling...

Saskia
Mickey en Drop

Respond to this message   

pension beginnen

August 11 2002, 10:57 AM 

Hallo hilde, wat leuk dat je een eigen pension wilt gaan beginnen.wel weet ik dat je daar een bewijs van vakbekwaamheid voor nodig hebt,die opleiding kan je volgen via de LOI.
Dus kijk even op http://www2.loi.nl/cursussen/index.html daar vind je verdere informatie over de cursus
Ikzelf heb jaren bij een dierenasiel/pension gewerkt als vrijwilligster........het is echt liefdevol werk, je geeft liefde en je ontvangt het ook weer terug van de beestjes zelf.
Ik wens je heel veel suc6 met de opleiding en je pension,
groetjes
Iris

Respond to this message   
Current Topic - katten pension
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: