Mijn vraag is : wat voor kat heeft u? En hoe oud is uw kat?
Dit is op zich vrij normaal, voor zover ik weet.
Mijn kennis heeft een kat die dit ook doet, dit is een persische kat.
Zodra ze een aai over dr bol krijgt begint ze al te spinnen en kwijlen.
volgens mij kan het geen kwaad, en mocht je toch je twijfels hebben, omdat ze het misschien de afgelopen tijd is gaan doen terwijl ze het eerder nooit deed, dan zou ik uw dierenarts raadplegen.
Het kwijlen bij het 'trappelen' is normaal en is oorspronkelijk bedoeld om tegen de melkklieren van de moeder aan te trappelen en zo de melkproductie stimuleren. Het trappelen doen sommige katten ook nog als zij volwassen zijn en dit betekent dat de kat zich erg op z'n gemak voelt. Het kwijlen komt doordat ze vroeger dan gingen drinken bij de moeder en met een nat bekje gaat dat wat gemakkelijker en zuigen ze geen lucht naar binnen langs de lippen. Een soort vacuum dus.
Niks aan de hand, lijkt me. Mijn kat doet dit ook, zodra zeook maar door mij wordt aangehaald. Bij wijlen loopt de kwijl zelfs uit haar bekje. Voor de rest is met het beestje immers alles in orde, beaamde ook mijn VA. Ciao.
Ja het is heel normaal hoor ! Mijn kat doet het ook als hij heel knuffelig word. Ze worden zo meegesleept door het geflodder dat ze er gewnon niet meer aan denken hun speeksel in te slikken
Ine