Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

braken

August 7 2002 at 7:31 AM

Mijn kat van +/- 12 jaar is sinds enkele weken iedere nacht aan het braken.Het meeste wat hij er uit gooit is vocht.Hij eet en gedraagt zich normaal en het braken is altijd midden in de nacht.
Hij eet blikvoer en brokjes.Wie heeft hier ervaring mee.?

Respond to this message   
AuthorReply
malou

Re: braken

August 7 2002, 8:18 PM 

ik heb hierzelf geen ervaring mee, maar het klinkt mij niet erg gezond.

als ik jou was zou ik maken dat ik bij een dierenarts kwam, om naar je kat te laten kijken, want het lijkt me niet echt in orde.

mvg malou

Respond to this message   

braken

August 7 2002, 8:44 PM 

Hai,
Nee, klinkt niet gezond.
Zie je in het vocht ook lange dunne slierten??
Daarvoor moet je er wel snel bij zijn, want later zie je het niet meer.
Als ze opdrogen/doodgaan worden ze hard en rollen ze zich op (de slierten...)
Dan zijn het spoelwormen, daar kun je gewoon tegen ontwormen.
Anders zou ik echt ff naar de dierenarts gaan!!
Succes,
Mariska

Respond to this message   

Re: braken

August 14 2002, 11:52 PM 

Als je kat al 12 jaar is en dit nu sinds kort gebeurd moet je maar snel naar de dokter gaan kijk zelf ook naar je kat hoe is zijn vacht verliest hij veel meer haar eet hij goed is hij levendig dit zijn toch vaak de dingen waaraan je kunt zien of je kat ziek is

sterkte

Respond to this message   

Die van ons ook

August 19 2002, 11:06 PM 

Hallo!
Wij herkennen het probleem heel goed. Die van ons geven ook 3 keer in de week snachts wel een keer over. Ze krijgen ook brokjes en blikvoer. Hier ligt bij ons de oorzaak, het blikvoer. Ze vinden dit hartstikke lekker, maar op een of andere manier houden ze het niet goed binnen. Dat geeft niks hoor! In gewoon brokvoer zit ook genoeg aan voedingstoffen en mineralen en is veel beter voor een kat. Ik zou je aanradne om te stoppen met blikvoer. Geef je kat dan 1 kee rin de week een halve portie voor de smaak. Het kan ook zijn omdat je kat al wat ouder is dat zijn darmpjes en maag aan t veranderen zijn. Hierdoor kan dat braken ook veroorzaakt worden. Ik zou wel heel goed in de gaten houden of ie wel goed drinkt! En voor de zekerheid even naar de dierenarts gaan kan nooit kwaad!
Succes en laat nog eens wat horen.
Oh ja, geef m eens een rauw ei...dat is ook goe dvoor hem...wel effe klutsen!!

Groetjes,
Sas en Bram

Respond to this message   
Current Topic - braken
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: