Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

mijn kitten eet geen brokjes

August 15 2002 at 9:59 AM
teun 

hallo ik heb een kitten teun van 6 weken oud, een rood katertje en hij eet nog geen kittenbrokjes ook niet aangelengd met water. Hij eet alleen nu wat blikvoer en kittenmelk.
Moet ik hem maar brinta met wat kittenmelk geven? of wachten totdat hij brokken gaat eten?

Met viendelijke groet

M. Klaasse

Respond to this message   
AuthorReply
marieke

Re: mijn kitten eet geen brokjes

August 15 2002, 11:35 AM 

dat jou kitten nog geen brokjes eet is helemaal niet erg. Waarschijnlijk is het pas begonnen met vast voesel en dan is het al heel fijn dat hij speciaal blikvoer krijgt. Je moet natuurlijk niet vergeten dat het kitten tot voor kort alleen maar bij de moeder z'n eten kreeg. Die brokjes gaat ie vanzelf wel eten als ie daar aan toe is. Tot die tijd is blikvoer, kittenmelk en water echt voldoende hoor. Je geeft gewoon ongeveer vijf x per dag een gram of 20 blikvoer en daarnaast laat je gewoon de hele dag een bakje met brokjes staan. Die 20 gram blikvoer die voer je natuurlijk op wanneer het kitten ook langzaam aan zwaarder begint te worden. Maar die hoeveelheden staan precies op de verpakkingen; wat je per gewicht moet geven. Veel plezier met de kleine.

Respond to this message   
Anonymous

Re: mijn kitten eet geen brokjes

August 15 2002, 11:55 AM 

6 weken is nog erg jong, dus ik zou me er nog niet druk om maken, zolang het verder goed blijft eten is er naar mijn idee nix aan de hand. Ik hoop dat de moederpoes nog wel ook in de buurt is........met 6 weken al zonder moeder zitten is ook erg gunstig voor een kitten. Tot een kitten 12 weken is leert het nog zoveel van zijn moeder.

Respond to this message   
Current Topic - mijn kitten eet geen brokjes
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: