Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Wat heb ik allemaal nodig!

September 11 2002 at 11:34 AM
sabinesk 

Hallo!
Binnekort krijg ik een kitten en wil graag weten wat ik allemaal nodig heb. Kunnen jullie mij tips geven. Het beestje moet zich goed kunnen vermaken als zij even alleen is. Wie heeft een leuke tip?!

Respond to this message   
AuthorReply

Denk aan een kattebak!

September 11 2002, 12:00 PM 

Hallo sabinesk,
Jou vraag was wat je allemaal nodig hebt voor een nieuw katje. Nou wat dacht je van een kattebak en vulling natuurlijk, en een katte-klimboom of een krabpaal dat is wat goedkoper. wat balletjes of een speelmuisje. En niet te vergeten lekkere knabbeltjes zoals kattebrokjes en gistsnoepjes (kan je ook bij het kruidvat kopen in verschillende smaken)Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen. Maar misschien krijg je nog meer reacties, waar je iets aan heeft. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met je nieuw aanwinst.En wie weet mailen we elkaar nog eens Succes hoor!!!!!

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   
Sabine

Bedankt.

September 11 2002, 12:14 PM 

Hoi Joke.
Bedankt voor je reactie. Het is mijn eerste kitten en wil toch een beetje orienteren wat er allemaal bestaat voor die beestjes. Druk een lijstje aan het maken!
Groetjes en misschien wel tot mails!

Respond to this message   

boodschappenlijstje

September 11 2002, 7:24 PM 

Hoi Sabine,
hier heb je vast een boodschappenlijstje:

* een kattenbak met vulling
* een reismand/koffer
* eet- en drinkbakjes
* voeding voor kittens
* een borstel ( in het begin volstaat een borstel met
kunststof haren. laat het kitten wel
van jongs af aan aan het borstelen
wennen)
* een lekkere slaapmand of een kussentje
* speeltjes ( pas wel op met veters (hierin kunnen ze
verstrikt raken als je er niet bij bent.))
trouwens ook moet je oppassen met die kleine muisjes, daar zitten allemaal dingetjes aan die er heel makkelijk af kunnen. Wij hebben alleen speelgoed in huis wat we ook kunnen laten liggen wanneer we er niet zijn. Zoals balletjes en je kunt van die kussentjes krijgen met alleen een lusje eraan. als je die eraf knipt heb ze ook een leuk speeltje. Bij ons denken ze dat het muizen zijn ofzo, want ze grommen erop los met die dingen. Verder vinden ze wc-rolletjes en propjes papier ook echt geweldig.

* als ze niet naar buiten gaat, zul je ter zijner tijd ook voor kattengras moeten zoeken, zodat ze de haarballen uit kan braken.
* gaat ze wel naar buiten zorg dan voor een kokertje om de nek. of laat het kitten chippen. ook een kattenluikje is dan geen overbodige luxe.

succes Marieke

ps ik begrijp hieruit dat het er nog steeds geen twee worden? laat je vriend mij maar 's bellen, dan weet ik hem vast wel over te halen.

Respond to this message   

Wat je allemaal nodig hebt.

September 20 2002, 12:27 PM 

Hoi Sabinesk,

Ik zag je bericht en dacht `He dat komt me bekend voor!` Wij krijgen nl over 2 weken ook een kitten. En zelf ben ik ook nog het een en ander te bedenken wat we nog allemaal moeten aanschaffen. Maar ik zal het voor je even op een rijtje zetten wat ik je aan kan raden en al heb:

-Kattenbak + vulling
-flinke krabpaal(hebben wij tenminste,we krijgen nl een kat, Maine Coon, die heel groot wordt)
-reiskoffer
-hangmatje voor aan de verwarming (schijnen ze heel fijn te vinden)
-speeltjes; balletjes, muisjes, speelzak(die kraakt)
-voer-en etensbakje
-blikvoer(speciaal voor kittens)
-droge brokjes(speciaal voor kittens)
-kattensnoepjes
-borstel(voor als je een halflang-lang harige kat krijgt.

Ik denk dat ik het zo wel goed voor je op een rijtje hebt gezet. O ja, een grote doos vinden ze ook leuk als je daar 2 gaten in maakt kunnen ze er lekker in spelen!!

Hoop dat ik je hiermee een eind op weg heb geholpen en als je nog iets te vragen hebt, kan je me altijd een keertje mailen!

Groetjes Linda

Respond to this message   
Current Topic - Wat heb ik allemaal nodig!
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: