Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Met welk spul ontvlooien?

September 13 2002 at 3:33 PM

We hebben sinds anderhalve week een katje,genaamd Nikki. Ik heb met behulp van een vlooienkam twee vlooien gevonden. Ik heb toch maar besloten om hem maar een keer te ontvlooien. Nu raadde de dierenarts Frontline aan (zou het beste zijn) maar ik heb op internet gelezen dat dit spul ook niet altijd even goed werkt/is. Nu heeft mijn vriend Exil Vectocyt gekocht. Daarvan heb ik gehoord dat daar jonge poesjes van gestorven zijn. Nu ben ik erg bang op dat Nikki te geven. Ik heb het tot nu toe een keer in zijn eten gedaan (dit spul hoeft niet op het lichaam maar moet in zijn eten). En dat is gewoon goed gegaan.
Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende ontvlooiingsmiddelen?

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Met welk spul ontvlooien?

September 13 2002, 5:28 PM 

Beste Monique,

Er zijn nog altijd middelen tegen vlooien in de handel die giftig zijn. Als het goed is, staat dit er altijd op vermeld.

Een van de beste middelen tegen vlooien en ook meteen tegen wormen, zijn de pipetjes van Stronghold. Deze bevat een vloeistof die niet giftig is (ook niet voor kittens). Ook wordt dit middel aangeraden wanneer een poes zwanger is. Op deze manier worden de jonkies al 'ontvlooid' voordat ze geboren worden.

De pipetjes van Stronghold krijg je voor de eerste keer per twee stuks, twee weken na elkaar in de nek van de kat te spuiten/druppelen. Na een half uur is het droog en kun je je kat weer aaien. Jaarlijks te herhalen met 1 pipetje.

Stronghold kun je ook bij de dierenarts kopen. Zeg er wel even bij hoe oud je kat is, zodat je de juiste pipetjes krijgt.

Succes,
Roland
Webmaster De Kattensite

Respond to this message   

Stronghold pipetten

September 22 2002, 4:46 PM 

Slechte ervaring met Stronghold vanwege verkeerde datum op verpakking! Veroorzaakt bij sommige katten "brand" plekken in de nek! Ik heb hele goede ervaringen met Frontline zowel de pipetten als de spray! Voor kittens gebruik je de spray , je spuit wat spray op een washand of spons en smeert hiermee het kitten in!

Respond to this message   
malou

Ik heb voor mijn katjes......

September 13 2002, 10:23 PM 

Ik gebruik voor mijn katjes, van bijna 4 maand oud, frontline vlooien spray.

Ik ben er heel tevreden mee, het werkt goed.

Ik spuit het op de vacht wrijf het goed in, en zuig de volgende dag het mandje leeg.
Kijk maar eens hoe goed het werkt.

Ik heb vergeten om ze een keer in te spuiten, en ze hebben gespeeld bij de buurkatten en zaten dus direct weer vol, dus heb ik ze meteen behandeld en dit werkte meteen, ze zijn direct weer schoon.

Succes met Kiezen.

Groetjes Malou

Respond to this message   
Alexander

Ontvlooien

September 15 2002, 5:18 PM 

Ik zie dat Malou hier Frontline aanraad, dat is inderdaad erg goed spul maar ik vond het vreselijk gemeen. Zal er wel bij zeggen, dat is al 6 jaar geleden dus er kan veel veranderen natuurlijk.
Onze twee katten krijgen 1 keer per jaar een program injectie wat zeer goed bevalt. Deze werken een half jaar maar omdat wij toch binnenkatten hebben en de herfst/winter geen vlooien meebrengt voldoet dat. Buitenkatten hebben dit dus 2 keer nodig.
Veel succes in ieder geval, er is genoeg te krijgen.

Respond to this message   

Programm

September 22 2002, 4:48 PM 

Programm is niet geschikt voor dieren met vlooienallergie omdat programm de vlooien niet dood maar alleen steriel maakt waardoor de cyclus doorbroken word.

Respond to this message   
Nia

Re: Met welk spul ontvlooien?

September 23 2002, 4:31 PM 

Hoi Hoi,

Toen ik mijn katjes kreeg mocht ik van mijn dierenarts alleen maar mijn katten antivlooien poeder geven. Dat hielp wel goed. Nu dat ze wat ouder zijn, geef ik ze een soort pipetje in hun nekje en daar zijn ze volledig van de vlooien af.

Ik zit thuis met 7 beesten. Het heeft me 5 maanden geduurt voordat ik daar helemaal vanaf was...

Nu ben ik helemaal clean,

Groetjes, Nia

Respond to this message   
Current Topic - Met welk spul ontvlooien?
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: