Ik las net bij Uitgelicht op de startpagina van de kattensite, een stukje over dierenleed, alleen lezen en de fotos zien is al erg.
Maar wat ik van het weekend op tv zag vond ik erg ziekelijk.
Dit ging over dat mensen in landen zoals korea etc, honden en katten als voedsel gebruiken, dit vind ik al heel erg, maar ja, zij vinden het heel erg dat wij koeien en varkens eten. Das een eeuwenoude discussie.
Maar dit schokte me nog meer, bontjassen gemaakt van katten en honden, tabby katten en duitse herders etc!!!
Honden die werden opgehangen, katten die in een kooitje zaten met nog 12 anderen, waarop een man een touwtje om de nek heen haalt, heel strak aan trekt tegen het houtwerk aan, waarna een kat na 5 minuten misschien eens echt overleden is....
Tot dat hij bij de laatste kat komt die zich opeens heel alleen voelt, en zit te wachten op zn lot, touw om de nek, aantrekken en vastknopen en looien maar die huid.
Dit is zo intens erg.
Ik heb er met afschuw naar zitten kijken, was er misselijk van, kon er wel om huilen.
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dit nog steeds gebeurd. Maar het gebeurd!! Overal!! Zelfs hier in Nederland, ons eigen kleine kikkerlandje.
Mensen die katten vergif toedienen omdat ze toevallig achter door t paadje langs een duivenhok komen.
Gooi die kat liever een beste emmer water achter zn kont aan.
Daar schrikt ie van, en dan weet die kat ook wel hoever t is, maar ga geen vergif toedienen, dat is zo ontzettend wreed.
Als ik zulke dingen hoor of zie op tv, of lees in de krant, voel ik me best wel hulpeloos, maar ik zou ook niet weten wat ik verder kan doen.
Er word zogenaamd al genoeg aan gedaan, maar waarom gebeurd het dan nog steeds?? Misschien is het wel nooit te stoppen, zieke mensen zullen er altijd blijven.
Maar toch blijf je je best wel hulpeloos voelen....
Wie herkent dit??
Een ding weet ik wel, door zelf goed voor je eigen dieren te zorgen, en ze elke dag te knuffelen, maak je al een heel goed begin.
Dan zijn er zoiezo al een paar honderd mensen meer die tegen dierenleed zijn.
Veel liefs van Malou, en 2 pootjes van Gizmo & Caddy.
(komen nog fotos van mijn 2 poezeballen, weet alleen nog niet hoe ik die er op moet zetten)
Foto's bij het kruidvat laten afdrukken (ook op CDRom)
September 16 2002, 7:43 PM
Hoi Malou,
Als je een fotorolletje vol heb kan je het bij het kruitvat (als dat er ook is in jouw woonplaats?)en dan op de pc bekijken en de leukste op je hardeschijf zetten. En dan kan je ze sturen in je mails naar jou vrienden en familie. Er zit dan ook een leuk programma'tje bij dat heet fotopoint daar kan je hele leuke dingen mee doen met je foto's. Ik zou zeggen probeer het eens.Maar als een scanner heb moet dat toch ook lukken? (ikzelf heb GEEN scanner dus ik weet dus ook niet precies hoe dat gaat). Mag ik jou vragen om jou emailadres dan kan ik eens kijken of ik jou een leuke foto kan sturen van onze dieren. Groetjes Joke.
P.S ik ga zo naar de chatroom.
Foto's bij het kruidvat laten afdrukken (ook op CDRom)
September 16 2002, 7:59 PM
Hoi Malou,
Als je een fotorolletje vol heb kan je het bij het kruitvat (als dat er ook is in jouw woonplaats?)en dan op de pc bekijken en de leukste op je hardeschijf zetten. En dan kan je ze sturen in je mails naar jou vrienden en familie. Er zit dan ook een leuk programma'tje bij dat heet fotopoint daar kan je hele leuke dingen mee doen met je foto's. Ik zou zeggen probeer het eens.Maar als een scanner heb moet dat toch ook lukken? (ikzelf heb GEEN scanner dus ik weet dus ook niet precies hoe dat gaat). Mag ik jou vragen om jou emailadres dan kan ik eens kijken of ik jou een leuke foto kan sturen van onze dieren. Groetjes Joke.
P.S ik ga zo naar de chatroom.
Hey, goed dat het toch gelukt is, met je foto's Ach, een foute code hoort erbij. Ik kan hem wel weg halen, maar dan krijg je weer zo'n gezellig melding eronder dat de 'Webmaster je bericht aangepast heeft'. Daar zit je ook niet op te wachten
Ik hoop dat meer bezoekers hun foto's op het Prikbord willen zetten, want het ook wel eens leuk om te zien tegen wie je nou zit te kleppen en hoe de katjes er nou uitzien (al staan sommige vierpoters al lang op De Kattensite).
Ik heb wel een scanner, maar die moet ik eerst zoeken - ben net verhuist weet je nog - en aansluiten.
Dan moet ik ook eerst de foto's laten ontwikkelen en dan pas kan ik ze erop zetten. Om mezelf op het net te zetten, weet niet hoor....zal wel zien, maar van het kattengebeuren (mijn trots) zet ik graag een foto op het net.
Maar mezelf kennende duurt dat nog wel even (...).
Zal me best doen haha.
Greetz,
Cis