Hallo allemaal,
Mijn Boef, een mooie, pikzwarte, gespierde eenmans knokploeg

heeft een groot probleem. Wie weet kunnen jullie ons (Boef en baasje) helpen met suggesties. Het gaat om het volgende:
Boef's maatje Billy is 2 weken geleden aan een hartstilstand overleden. We hebben daarna 2 kittens aan ons gezin toegevoegd. Boef blaast al lang niet echt meer naar ze, alleen als ze iets te close met hem willen zijn. Dat is nog iets te veel van het goede. Voor de rest laat hij hen best wel veel toe en eet soms zelfs met ze.
Nu is Boef, sinds we hier 3 maanden geleden naartoe zijn verhuist, verknocht aan het naar buiten gaan. Dat kon voorheen niet (bovenwoning). In de zomerperiode stond de tuindeur gewoon open en konden Bill en Boef gewoon naar binnen/buiten wanneer zei dat wilden. Nu wordt het kouder en wegens de 2 kittens moet de deur dicht blijven. Boef mopperde daar wel eens om, maar niet buitensporig. Sinds de dood van Billy echter is het d'r in, d'uit. We worden er helemaal gestoord van. Het huilen is niet aan te horen. Of hij staat buiten te janken dat hij naar binnen wil en andersom. Dan zou je zeggen: dan doe je de deur toch open voor hem, maar dat doen we dus al 100 keer per dag. Dat is het dus niet. Hij weet niet wat hij wil. Wanneer ik hem (na tig keer open en dicht gedaan te hebben) zeg dat hij maar ergens moet gaan liggen slapen, gaat hij naar boven en loopt daar te janken.
Zou dit tijdelijk zijn? Herkent iemand dit? Hoe gaan jullie daar dan mee om? Ik heb hem een keer met een zachte kussen te verstaan gegeven dat hij moest ophouden, maar dat lijkt me niet de methode plus dat ik mezelf ermee heb. Vind het ook naar boos op hem te worden, hij heeft al zoveel verdriet. Hij geniet als ik hem knuffel, maar kan hem toch niet de hele dag in mijn broekzak doen ...veeeeeeeeel te zwaar haha.
Maar serieus, denk mee en geef me goede tips svp.
Thx alvast voor de aandacht.
PS Joke, Malou:
Ben jullie niet vergeten hoor, ben alleen ontiegelijk moe. Ik had even een breakie nodig. Komt wel weer hoor. Trouwens, tot nu toe heb ik alleen nog maar Dennis in de CR getroffen....chatten dames en heren!
Groetjes en miaauw,
Cis