Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Plasprobleem en hoe los ik dit op!!

September 18 2002 at 2:42 PM

Mijn 2 lieve katjes, hebben de vervelende gewoonte om, als ik een plastic tas op krant op de vloer laat liggen daarop te gaan plassen, dit is niet zo erg, want ik heb tenslotte kranten in de kattenbak, dus die vergelijking maken ze nou eenmaal.

Maar ze plassen dus ook af en toe zomaar buiten de bak, terwijl ze volop zindelijk zijn.

Maar nou stap ik gisteravond naar binnen, zit mijn rooie in t hoekje lekker zn grote plas te doen, terwijl zn bak net verschoond tegenover zn neus staat.

Bij deze heb ik hem (niet te hard, want dat is enorm zielig) met zn neusje er langs gedrukt, en was t over en ging ie alsnog op de bak uitzichzelf.

Maar nu ligt er weer een natte plek op de grond, en ook in de poezemand ligt een plas.
En ik begin er onderhand van te balen, want het is net of ze er een spelletje van maken, en aangezien ik nog geen zeil op de vloer heb in de bijkeuken, maar hout (woon in een gezellige uitgebouwde stacaravan) gaat dit dus enorm stinken.

Ik baal er gewoon van dat ze hier mee beginnen, en ik heb lang genoeg katten gehad, dat ik raad weet op verschillende dingetjes, maar mijn andere katten hebben nog nooit op de grond geplast.

Wie kent dit en heeft er ervaring mee om t op te lossen???

(ps voor fotos van mn poezeballetjes, kijk bij mn bericht op t prikbord, onder de naam Dierenleed.

Hope someone can help me out!

Veel liefs Malou

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Plasprobleem en hoe los ik dit op!!

September 18 2002, 5:43 PM 

Hoi Malou,

Balen is dat, zeg. Ja, dat stinkt onwijs en lang ook.

Als er niets in huis of in de leefsituatie van de katten is veranderd (waardoor ze in de stress kunnen schieten), of andere kattenbakkorrels enz, dan zou je denken dat er een blaasprobleem is. Misschien last van blaasgruis of nieren?

Onze katten zijn zindelijk en hebben het nog nooit buiten de bak gedaan, dus als het opeens een paar keer achter elkaar gebeurt, zou ik toch even langs de DA gaan.

Groetjes,
Roland

Respond to this message   
Lisabella

Re: Re: Plasprobleem en hoe los ik dit op!!

September 18 2002, 7:09 PM 

Het is erg vervelend als een kat in huis plast en zelfs een beetje vreemd als je huisdier wel zindelijk is. Ik heb een beetje een soort gelijk probleem.

Een van mn katjes plast zo af en toe wel eens in de wasbak van de keuken. Dit heeft zij al eens gedaan terwijl ze nog onder moedersvleuges was en net door had hoe ze op het aanrecht kon springen. Waarom ze het doet weet ik echt niet. Ze is zindelijk en zelfs als de bak net brand schoon is doet ze het nog wel eens. Erger nog ze heeft het zelfs een paar keer gedaan terwijl ik letterlijk toe stond te kijken.

Haar op haar dondergeven, neusje erlangs halen en haar op de bak zetten, daar is ze zeker wel van onder de indruk en ze weet dat het fout is, maar toch...
Volgens de dierenarts heeft ze geen probleem met haar blaas en is ze gezond.

Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen. Ik heb de wasbak wel eens vol water gezet, maar toen begon ze het in ene op het tapijt te doen. Tegenwoordig is het voor mij vaste prik om de wasbak meerderemalen per dag schoon te maken en in iedergeval eerst schoon te maken voordat ik mn vaatje ga doen.

Respond to this message   
lijda

negeren

September 18 2002, 8:38 PM 

Mijn kat deed het ook plotseling, zelfs als ik naar hem stond te kijken. De DA heeft hem onderzocht en niets gevonden, dus lichamelijk ok. Hij gaf als optie, een paar homeopatische tabletjes, en vooral negeren...
Ik was heel cynisch, maar inderdaad al kook je van binnen, niet reageren, mijn kat was verzot op aandacht, negatief of positief alles was goed. Dus als ik hem afstrafte of lief tegen hem was zijn idee was als ik maar pies (en zelfs poep) dan krijg ik aandacht, het is me echt gelukt. Echt waar al 7 jaar is ie brandschoon. Vraag me niet welke Homeopatische tabletjes het waren, is al zo lang geleden.
Succes.(inderdaad een grote verandering is ook vaak een reden). Bij was het bovenstaande het geval.

Respond to this message   

:)

September 18 2002, 9:30 PM 

Ik heb mijn huiskamer van de week anders ingericht, misschien dat dat een verandering kan zijn voor ze, en ik werk nu wat meer uren, en ben dus langer van huis weg, zou dit een reden kunnen zijn????

Maar goed, dan alsnog ik kan moeilijk hele dagen thuisblijven omdat een van beide of allebei weleens hun plas buiten de bak doen.

EN kan het ook zijn dat het hout een bepaalde geur heeft?? Want 2 bewoners voor mij, die vrouw had 4 ongecastreerde katers, en die sproeiden de muren eronder, het is inmiddels 4 jaar trug dat ze er woonde, maar kan het zijn dat mijn kleintjes dit ruiken???

Ik zal het eens aanzien, misschien heb ik de bak wel te laat verschoont voor hun gevoel, ik doe dit zoiezo 2 a 3 x per week, maar soms wel een dag later.
Mijn rooie katje is heel gevoelig, dus als hij de "plasser"is, zou het dan daar aan kunnen liggen??? als ik boos ben omdat ik iets laat vallen, en daardoor alleen maar een naar woordje zeg, kan hij al van slag weg rennen of komt ie bij me staan om me koppies te geven, omdat ik kwaad op mezelf ben.
Hij voelt mn stemmingen heel goed aan.

Die grijze van me is onverstoorbaar, trekt zich nergens van aan.

Nah jah, we zien wel, mocht het doorgaan dan inderdaad maar even een bezoekje aan de DA.

Bedankt voor de tips,

En ja Roland het is me gelukt met de fotos

bedankt voor de hulp

Veel liefs Malou

Respond to this message   

Re: :) Smelly business

September 18 2002, 9:39 PM 

He Malou,

Tja, balen. Plassen en poepen gebeurt hier ook nog niet zoals het hoort. Ik sluit me aan bij het commentaar van Roland (check bij DA) en Lijda.

Het wisselen/verschuiven van de meubels en langer werken zou er best wel eens iets mee te maken kunnen hebben. Met katten moet je maar raden. Ik wens je er sterkte mee

Groetjes ieder,
Cis

Respond to this message   

Ja misschien heb je gelijk Cis,..

September 18 2002, 10:19 PM 

Ja dat kan, maar ik kan niet minder gaan werken vanwege de katten, ik werk op t moment al zo weinig, omdat er nog niet veel werk is.

Maar goed, ik ben ook al bij ze geweest van kleins af aan dus die verandering kan voor hun deze werking hebben.

Maar toch, ze zijn nu 4 maand oud, en ik weet niet of t dus idd aan veranderingen ligt, maar het lijkt me dat een kat van 4 maand niet plotseling gaat denken, van ik wil niet meer op de bak....

Ach jah, dieren neem je met de bijbehorende karaktertrekken etc, dus dan neem aan dat dit er ook bij hoort hahaha, ik hou jullie op de hoogte

Respond to this message   

We zullen zien

September 18 2002, 9:41 PM 

Ik hoop en hoop dat als ik die kleine hommeltjes, vanavond een extra knuffel geef, ze ( of een van beide, ik weet niet of ze t allebei doen) het niet meer zullen doen.

Ik ben wel heel optimistisch, maar goed. ik kan ze moeilijk de blaas er uit halen hahha, dan maar t beste hopen.

Respond to this message   

Helaas loop ik steeds..

September 18 2002, 10:15 PM 

helaas loop ik steeds iedereen mis op de chat.
Wat is de preciese tijd, dat de meesten op de chat zijn, want anders blijf ik klikken, en is er niemand als ik er ben hahahaha. Ik hoor t wel

Malou

Respond to this message   

Mislopen chat

September 18 2002, 10:33 PM 

Hoi Malou,

Zoals ik in de statistieken kan zien kijken de meeste mensen tussen 20.00 - 22.00 uur 's avonds in de chatbox. Het probleem is vaak dat als er nog niemand in zit mensen direct weer weggaan.

Gisteravond was ik er iets na 20.00 uur en Joke was ingelogd en nog twee andere chatters kwamen er later bij.

Ik zou zeggen, blijf het proberen of maak anders een afspraak voor een bepaalde tijd met anderen. Bijvoorbeeld door een berichtje op het prikbord te plaatsen. Joke, Cis en jij komen hier vaker. Als ik tijd heb kijk ik zelf ook af en toe in de chatbox.

Keep trying.

Groetjes,
Annemieke

Respond to this message   

Ik zal proberen wat langer te wachten

September 19 2002, 7:29 AM 

Hoi Malou,Annemieke en andere chatters,
Ik kijk iderdaad iedere avond of er al iemand in de cr is.maar meestal zie ik alleen mezelf er staan (saaiiiii)en soms vraag ik dan ook of er iemand wil reageren.Helaas zonder resultaat, maar ik probeer vanavond wat langer te wachten to er iemand binnen komt. Dus chatvriendinnen tot vanavond dan maar. Want ik heb er best veel zin in om met jullie te kletsen.vandaag hebben we op ons bedrijf een OPEN DAG.Ik ben op de normale tijd klaar met werken 12:30 uur tot 16:30uur Maar mijn vriend Dick moet tot 20:00 blijven.Ik moet hem dus met de auto ophalen, ik ben dus wat later in CR. Groetjes van Joke,Joy,Poetie,Monza en Dick.

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   

Kan wel morgenavond chatten

September 19 2002, 8:58 AM 

He Dames....

Ik heb hetzelfde probleem met de chatroom en inderdaad, soms ben ik binnen een seconde weer weg als er niemand aanwezig is.
Helaas kan ik vanavond niet, moet op de school van mijn zoon zijn op de idiote tijd van 20:30 u. Breekt mijn hele avond want heen en terug ben ik ruim een uur onderweg! Sh** @#*$. Maar ik zal er morgenavond rond 20:00 u zijn. Misschien dat we elkaar dan eindelijk eens treffen
Chiao,
Cis

PS Gisteren vlak nadat ik het bericht geplaatst had over dat klagelijke janken van Boef, zat hij weer zo te miaauwen buiten. Ik ging kijken en zag dat hij heel trots naast een pas gevangen spitsmuisje zat. Kijk eens mam wat ik heb thuisgebracht, voor jou haha.
Ik dacht dat ik het verschil wel zou kunnen horen wat betreft het janken, maar heb het dus mis.
Wel goed van hem hoor. Helaas voor het muisje, die is in de muizenhemel denk ik dan maar.

Respond to this message   

Mislopen chat

September 18 2002, 10:33 PM 

Hoi Malou,

Zoals ik in de statistieken kan zien kijken de meeste mensen tussen 20.00 - 22.00 uur 's avonds in de chatbox. Het probleem is vaak dat als er nog niemand in zit mensen direct weer weggaan.

Gisteravond was ik er iets na 20.00 uur en Joke was ingelogd en nog twee andere chatters kwamen er later bij.

Ik zou zeggen, blijf het proberen of maak anders een afspraak voor een bepaalde tijd met anderen. Bijvoorbeeld door een berichtje op het prikbord te plaatsen. Joke, Cis en jij komen hier vaker. Als ik tijd heb kijk ik zelf ook af en toe in de chatbox.

Keep trying.

Groetjes,
Annemieke

Respond to this message   

Ik zorg wel, dat als ik thuis ben...

September 19 2002, 10:49 AM 

ik tussen 20.00 en 22.00 even op de chat kom kijken.
Morgenavond moet ik werken dus dan word t niet, en vanavond moet ik eerst boodschappen gaan doen, dus we zien wel.

Ik Wil ook iedereen even bedanken voor de goeie plastips.

Ze hebben het niet meer gedaan sinds gistermiddag, das voor mij al een goed iets.
Ik heb op dat favo plekje om maar eens lekker te gaan plassen een hoge bak met dingen dr in (soort kast) neergezet, dus daar kunnen ze t in ieder geval al niet meer doen.

Bedankt iedereen en tot op de chat.

Veel liefs malou

Respond to this message   
Nia

Re: Plasprobleem en hoe los ik dit op!!

September 23 2002, 4:49 PM 

Hoi Malou,

Ik weet hier alles van. Mijn katje is ook voor 100% zindelijk, en af en toe gaat ze dus op mij kleren of in een hoekje plassen. Ik dacht in het begin dat het iets psychisch was.

Ik wou urine opvangen, maar mevrouwtje wou dus niet op een lege kattebak plassen. Het was op een gegeven moment echt vervelend, aangezien ze ook op bed ging plassen. Het stonk verschikkelijk, mijn matras, dekbed kussens.

Ik heb toen bij de dierenwinkel een soort spray gekocht, en daar haal de geur van de urine weg.

Ze krijgen van mij nu 3 keer in de week verse grint in de kattenbak en ineens doet ze het niet meer....

Ik vraag me af hoe lang het duurt, maar zelf onze dierenarts weet niet hoe dat komt... Probeer zo'n spray, zo krijg je tenminste de vieze urine geur weg..

Suc6 ermee

Groeten, Nia

Respond to this message   

ik wil je niet bezorgt maken

September 26 2002, 8:26 PM 

ik wil je niet bezorgt maken. maar mijn poes had dit ook ik heb van alles geprobeert, van spray, straffen, negeren. niets hielp. en toen ik een maand later de poes liet inenten, had ik het er met de dierenarts over. de dierenarts had haar helemaal onderzocht. helaas bleek het baarmoederkanker en blaaskanker te zijn. hij kon niets meer voor haar doen. ik hoop dat dit niet het geval bij jullie is. je kan het er altijd even met de dierenarts er over hebben natuurlijk. dan weet je zeker dat het niets lichamelijk is

succes monique

Respond to this message   
Malou

Bedankt allemaal voor de reacties na mijn eigen laatste reactie

September 27 2002, 10:25 AM 

Ze hebben gelukkig nog steeds niet weer geplast, ik heb het plasplekje afgeschermd met een doos.

EN om even om monieks bericht te reageren (t laatste bericht):

Ik heb 2 katertjes, dus de baarmoeder zal het niet zijn, en blaasprobleem had gekund, maar ze doen het nu niet meer, dus ik denk dat het een uitprobeerseltje was, of dat er een geurtje hangt op die plek, ik weet het niet.

Nogmaals bedankt allemaal

Groetjes Malou

Respond to this message   
alfrun

Re: Bedankt allemaal voor de reacties na mijn eigen laatste reactie

September 27 2002, 3:12 PM 

Leuk om te horen dat het probleem opgelost schijnt.
Nog een dingetje: Ik heb ooit ergens gelezen dat het niet zo handig is om de katten met de neus in hun eigen plas te duwen, omdat ze dan juist denken dat dit de goede plek was.
Succes verder.

Respond to this message   
alfrun

Re: Bedankt allemaal voor de reacties na mijn eigen laatste reactie

September 27 2002, 3:14 PM 

Leuk om te horen dat het probleem opgelost schijnt.
Nog een dingetje: Ik heb ooit ergens gelezen dat het niet zo handig is om de katten met de neus in hun eigen plas te duwen, omdat ze dan juist denken dat dit de goede plek was.
Succes verder.

Respond to this message   
Malou

Beau Beau

September 30 2002, 8:12 PM 

Hallo mensen,....

Het plasprobleem leek opgelost, maar sinds afgelopen weekend is het weer raak.

Nu ben ik meteen op de fiets gesprongen naar de pet's en heb daar gevraagd om een geurspray tegen plasluchtjes.

Nu heb ik meegekregen Beau Beau, dit is tegen vlekken en het haalt de geurtjes op die plekken weg.

Dus ik hoop dat dit gaat werken en dat ze me er niet meer gaan plassen, want dan weet ik ook niet meer wat ik er aan kan doen....

Dus duim maar goed voor me .

Mocht dit niet werken dan moet ik aankomende maand maar zeil gaan leggen, met oplopende randjes, zodat het niet alsnog op de houten ondergrond komt, want het stinkt als een tierelier vooral als je de deur binnenstapt, en het is ook niet fijn als je visite krijgt, die denken dan vast en zeker dat ik nooit de bak verschoon (3 x per week!!).

Ik hoop dat het gaat werken en anders maar een vast iets, kastje ofzow daarop plaatsen dan is de plek tenminste weg, en zullen ze daar niet meer kunnen plassen. we'll see.

Wish me luck!!

En voor foto's van mijn katten kunnen jullie kijken op de kattensite bij foto's onder de naam Gizmo & Caddy.

Veel liefs en groetjes Malou

Respond to this message   

Ik wens je alle suc6 die je maar kan krijgen

September 30 2002, 9:35 PM 

Hey Malou,
Ik hoop echt voor jou dat dit de oplossing voor je probleem is.Misschien kan ik ook eens kijken hier in mijn buurt voor jou.Voor een middeltje dat jij dan weer kan proberen te kopen bij jou in de buurt.He ik duim zeker wel voor jou hoor, want ook ik heb weleens plasprobleempjes met Poetie.Maar wij hebben overal zeil liggen en dat is zo schoongemaakt.Dit is mijn berichtje aan jou.groetjes Joke

Respond to this message   

:) grijns

September 30 2002, 9:37 PM 

En ik wist ook zeker niet dat dat berichtje eraan zat te komen hihihi, dank je wel

Groetjes Malou

Respond to this message   
Current Topic - Plasprobleem en hoe los ik dit op!!
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: