Hallo allemaal, hier weer even een bericht van mij...
Kon helaas niet eerder thuis komen, was mn bedoeling om de chat even te gaan bezoeken tussen acht en tien.
Maar de reden daarvoor is mijn nieuwste huisdier..
Een russische dwerghamster, een erg pittig beestje, heette oorspronkelijk babbel, maar ik weet niet of ik die naam aanhoudt.
Bijten kan ie erg goed, en gemeen haha .
De katten vinden het erg interessant, lijkt veel op de speelgoedmuis he, dus ik hoop dat dat goed gaat, maar we zien wel.
------
Nu even over het plasprobleem, dit is sinds dat ik dat bericht heb geplaatst niet meer gebeurd (ik klop dit meteen af ).
Ik heb het favo plasplekje weggewerkt door er een gereedschapsbox/kast op te zetten en er febreze + keukenrol over heen te leggen, trekt alles mooi weg. alles gaat nu in de bak, waar t hoort, dus ik hoop dat dit zo blijft.
Ik hoop toch snel iemand op de chat te treffen, en zal de tijd beter in de gaten houden, maar jah als t om dieren gaat ben ik nergens weg te krijgen (ik heb mn hamstertje van een kennis gekregen, die vroegen of ik m wou hebben toen ik me uit zn kooitje haalde, waarop ik natuurlijk mijn vriend heel lief aankeek.
En nu staat ie hier lekker te kijken en te koekeloeren.
Dus bij deze 3 pootjes van Gizmo Caddy en de hamster zonder nieuwe naam
Hoi Malou,
Ik heb net je berichtje gelezen,en ik vind het leuk voor je er weer en (dieren)kind bij te hebben.Als het hamster een goudhamster is wat dacht je van de naam "Goldie"?Zo maar en ideetje hoor,je moet het natuurlijk zelf beslissen hoe het diertje gaat heten.Verders zie ik je misschien vanavond wel in de CR
Groetjes Joke
Heej Joke,
jij was er vroeg bij, nah jah ik ook wel redelijk t is nu 09.08 en ik ben net uit mn bed gestapt haha.
Hoe is het bij jou thuis nu??
Gaat het een beetje goed, met Joy?? En is de andere kat al een beetje gewend aan t idee dat Joy er weer is??
Ik hoop t wel.
Hier zijn de dus allemaal net, en half en niet wakker .
De katjes liggen nog lekker te knorren met zn 2-en in hun mandje.
De hamster is alwel wakker (k heb even op zn deurtje geklopt haha, en ik ben gisteravond nadat ik hier een bericht heb geplaatst en naar bed wou gaan op zn nieuwe naam gekomen: Bongo.
Hij heette Babbel, al door mij afgekort tot Babsie, maar dat is mn koosnaampje voor hem , zn nieuwe naam is Bongo geworden.
Ik hoop idd dat ik vanavond even op de chat kan komen, moet namelijk tot half 9 werken , en het is hier Feestweek, dus daar ben ik ook nog even van de partij .
Dus we zullen zien, en anders word er hier wel weer een berichtje neergezet.
Hoi Malou,
Alweer een snelle reactie uit zeeland,en ik kan je wel vertellen dat het de goeie kant uit gaat.Zowel met het herstel van Joy,als met de gewenning van Poetie naar Joy toe.Toen ik vanochtend wakker werd zag ik hem aan haar snuffelen, of tie wilde weten of ze het nu werkelijk was.En als vanouds,toen het Joy een beetje te eng werd blies ze even naar hem.Ik kan je dus wel zeggen dat het hier weer goed gaat.Trouwens Bongo is een leuke naam voor een Russische dwerghamster.Als hij het ook leuk vindt is het okay toch? Ik zie je vanavond wel weer in de CR tot dan groetjes Joke
Een Russische dwerghamster met de naam Bongo? (LOL)
Ik had vroeger een Afrikaanse parkiet die Brezjnev heette hahahahaaaaa... ughe..ughe.. hihi.
Nee hoor geintje. Maarre, hamsters heb ik vroeger wel veel gehad. Op een gegeven ogenblik had ik er een stuk of 40 omdat ik een mannetje en een vrouwtje had. Nou, en dan zijn het net konijnen
Die kleintjes waren echt heel schattig, zo zonder haar met hun oogjes nog dicht en helemaal roze als kleine varkentjes.
Op een gegeven moment sprong onze kat naast de kooi. De moederhamster werd helemaal zenuwachtig en ging toen als een gek die jonkies in haar wangzakken zitten proppen (nu ik dit zit te schrijven moet ik wel lachen, maar het is echt gebeurd). Ze liep dan naar haar huisje van stro en legde ze daar in het nestje.
Ik wist echt niet wat ik zag.
Een van de hamsters (het mannetje) zat later te eten toen ook de kat weer naast de kooi sprong (die vond dat gewriemel in die kooi reuze interessant). Ik zag het gebeuren. De hamster zat met allebei zijn achterpootjes op de rand van het etensbakje en hield een zonnebloempit tussen zijn voorpootjes, die hij aan het openknagen was. Op het moment dat Musky, onze kat, naast de kooi sprong, zag ik de hamster schrikken en hij viel in dezelfde houding om... een hartstilstand van de schrik. Dat vond ik echt ongelooflijk, maar helaas wel waar.
Enfin, een Russische dwerghamster dus. Maar als gewone hamsters al niet zo groot zijn, hoe klein moet Bongo dan wel niet zijn
Zet eens een foto van hem bij je bericht, want nu ben ik wel benieuwd. O, wacht... is dit er ook één?
Ik wilde altijd al een kat Bongo noemen, maar heb t nooit gedaan, en aangezien ik de hamster zn naam toch niet teveel wou omgooien, is het Bongo geworden .
En ja inderdaad, op die foto die jij in je bericht hebt staan, staat een russische Dwerghamster.
Ik zal zo snel mogelijk even een leuke foto maken, en op zoek gaan naar een pagina waarop ik die plaatjes op kan slaan, en dan zet ik zijn fotow wel even in een bericht.
Het word geen foto van hem samen met de katten, want die 3 gaan niet samen, oftewel de katten niet met hem, hij wel met hun.
De katten vergelijken hem toch te veel met de speelgoedmuis, ze hebben de hamster gisteren voor ik er tegen kon grijpen al 2 x uit mn handen getikt, dus nu gaat de kleine Bongo verhuisen naar de computerkamer, en zowat de gehele dag, als ik thuis ben, brengt ie in mn mouw door, alwel waggelend of slapend .
dus leuke combi, aandacht voor mn katten en Bongo, want als ie in mn mouw zit hebben ze m niet door.