Ik woon voor het huis van een boer die katten heeft voor de muizen.
Twee heb ik er tam gemaakt: Roetje en Minou
Minou heeft 2 jongen gekregen op 6 april: Moortje en Sheba (Sheila is dood)
Nu heeft Minou sinds een weekje weer kittens gekregen.
Het zijn er 4.
Maar als Minou nog een keer jongen krijgt worden het er te veel (vindt die boer)
en dan maakt hij ze waarschijnlijk af!!!!!
Laat dit niet gebeuren en mail je e-mail adres naar:
karinboer@dolfijn.nl
Dan informeer ik je wanneer er weer kittens zijn.
Dat zal waarschijnlijk volgend jaar pas zijn, maar kunt u nog even wachten met een poesje aanschaffen zodat deze poesjes niet doodgaan?????????????
Groetjes van Karin
Het is altijd zo schattig een nieuw nestje met kittens, maar ik vind het zelf wel zielig, als de moederpoes, steeds zwanger raakt...dat vind ik wel te ver gaan.
Zelf heb ik een vrouwtje, die 2 nestjes heb gekregen, waarvan ik er zelf geen afstand van kon doen..1 nest heb ik gehouden, 1 uit het nest daarvoor en de rest heb ik aan vrienden en mn dochter gegeven.
Maar ik weet wel, dat ik mn moederpoes nu niet meer zwanger laat worden, hoe schattig het ook is, want ik vind dat gewoon dan zielig...zwanger zijn, bevallen, moeder spelen en dan weg zijn ze weer.
Het lijkt me dan ook verstandig dat die boer, die poes laat steriliseren, want 2 nestjes is meer dan genoeg.
En dan ook nog dat ze dan eventueel afgemaakt moeten worden......sorry dat gaat er dan bij mij niet meer in...voorkomen is dan toch beter dan te genezen??
Ik moet eerlijk zeggen dat wij ook elk jaar 2 nestjes hadden bij onze katten, en wij hebben altijd goede baasjes gevonden, alleen bij nader inzien is het inderdaad fout.
De moederpoes "stoot" haar kittens na een paar maand zelf af, als ze vind dat ze oud genoeg zijn om zelf te eten, wij hebben een groot aantal nesten ook tot een paar maand oud gehad, maar wij hebben ook vaak nesten gehad die met zon 12 week opgehaald worden.
Maar nu ik er over nadenk, had ik het idee om ze aan de pil te doen of te laten steriliseren door moeten drukken bij mn ouders, maar dat is allemaal achteraf geklets.
Ik snap jou wel dat je die katjes graag wilt helpen etc etc, en Rolands idee van steriliseren is op zich goed, maar zelf wonend in een boerendorp waar vele boeren met boerenkatten wonen, zal dat idee wel niet doorgaan.
De instelling van deze mensen (de meesten) is toch wel, van laat maar komen, hup in de ton of ze gaan vanzelf wel dood(bv door de boerderij hond of vossen).
Ik heb hier al eens een urenlange discussie over gehad met een kennis, die ook allemaal boerderijkatjes heeft, en ze zien de katten gewoon als muizenvangers en als er teveel katten komen, dan peinzen ze er meestal niet over om een simpel muizenvangertje te laten steriliseren.
Helaas, maar zo werkt het voor die mensen wel.Ze geven hun geld liever uit aan de koeien of schapen etc, en de katten krijgen een bak met vlees en daar moeten ze de hele dag mee doen.
Dus ik zou als ik jou was, die boer over halen om de kat te steriliseren, of zorg dat die kat aan de pil komt.
Ik bedoel, je kunt wel zeggen, van wacht met een katje nemen, maar heb je er aan gedacht, dat er 5 dorpen verderop en in dorpen en steden door heel nederland duizenden jonge katjes wachten op een baasje, dat er duizenden op straat worden gegooid, of duizenden in asiels terechtkomen??? Vast niet he?
En dan hebben we het nog niet eens over de volwassen katten, die in asiels zitten wachtend op een nieuw baasje.
Ga eens met de boer praten en leg het hem eens voor.
Ik laat mijn 2 katten castreren zodat ik zeker weet dat er geen jongen worden geboren door toedoen van mijn 2 katten.
het is hardstikke leuk zon nestje katjes, maar er moeten wel mensen voor zijn of ruimte tijd en geld, en dat is er bij lange na niet.
Denk er maar eens over na.....
Door 2 katten te steriliseren heb je zoiezo al minstens 10 katjes minder per jaar.
Ja, maar jullie weten natuurlijk niet wat voor type die boer is!!!
Die laat Minou heus niet steriliseren, en omdat ik nog maar 13 ben heb ik geen geld om dat zelf te betalen, en dat zelfde geld ook voor de pil.
Natuurlijk wachten heel veel katten, Poezen en kittens op een baasje, dus deze ook!
Dus er zit nix anders op om op deze site te zetten dat er weer katjes zijn en vragen of iemand ze wil.
Weet iemand toevallig leuke namen voor deze katjes en poesjes????
(behalve dan uit de lijst op deze site?)
2 zijn er wit met zwarte vlekjes en de andere 2 zijn een en al kleur, gewoon 'veel-kleurig'dus!!!!
Het geslacht moet ik nog even checken!!!!!
Bedankt trouwens voor jullie antwoorden!!
Groetjes van Karin
Maar toch zou ik proberen om met die boer te praten, want als hij zelf al aangeeft dat hij niet meer jonge katten er bij wil hebben, dan zal hij minou wel moeten laten steriliseren.
Ik weet wel hoe zulke mensen zijn, want ik woon zelf ook in een dorp met zulke boeren.
Kun je niet aan je ouders vragen of jij Minou mag hebben??? Misschien mag dat wel....
en dan kan ze alsnog gesteriliseerd worden.
Ik vind het heel lief dat jij die katjes zo goed wilt helpen, en er een goed huis voor wilt vinden....
Maar nog een keer: probeer maar eens met de boer te praten en zeg maar dat steriliseren beter is en dat er zo geen kleine katjes meer bij komen.
Misschien gaat de boer dan wel nadenken en zegt hij alsnog van: Karin, wat ben je een verstandig meisje, misschien moet ik dat inderdaad maar eens doen.
Je kunt het altijd proberen, want wie niet waagt wie niet wint!!
Ik ben het wel met Malou eens dat je (als het mogelijk is en je er niet specifiek mee wil fokken) je te allen tijde je kat/poes moet laten helpen.
Ik zat te denken (rekensommetje):
Ervan uitgaande dat alle voortgebrachte poezen in dit sommetje niet geholpen zouden worden.
Stel dat 1 ongesteriliseerde poes 2 nestjes per jaar krijgt. Laten we zeggen dat 1 nestje 2 katers en 2 poesjes voortbrengt. Dat zijn dan 4 poezen per jaar, die op hun beurt ook weer 4 van zulke nestjes krijgen. Na tien jaar heeft die ene ongesteriliseerde poes dus 1.048.576 poezen voortgebracht. En dan heb ik het nog maar over 1 poes.
En dan heb ik nog niet eens het aantal katers erbij gerekend die geboren worden
Ach, het zal statistisch gezien wel niet kloppen, maar wel zeker is dat het laten helpen van een poes of kat bijdraagt aan het terugdringen van het overschot, dat elk jaar groter wordt.
Even om alle verwarring uit de weg te halen, ik ben Rolanda!! met een a...dus geen Roland..
Tja het is toevallig zo, kan er niets aan doen, heb deze naam mn hele leven al.
Maak niet uit....
Om even terug te komen op het kittenverhaal, vind trouwens wel dat Roland goed kan rekenen.
Maar het idee van Malou om te vragen de moederpoes zelf te mogen..lijkt mij een goed idee, meteen laten steriliseren..probleem is opgelost..
Ja kon dat maar zo 1 2 3 he.. vind het wel erg lief, dat je aan een oplossing heb gedacht om de kittens op deze site aan te bieden.
Maar er is genoeg ellende nog voor kittens, om ze allemaal een goed huis te kunnen bieden, wanneer het je dan is gelukt, geeft je dat een heel tevreden gevoel...
Daarom blijf ik toch bij mijn eigen idee...laat de poes steriliseren..of praat er dan in ieder geval over..want het is niet eens jouw verantwoording, maar je trekt het probleem je wel erg aan.. Ik vind dat heel lief, want zo zouden er meer mensen van moeten zijn...Ik hoop dat het je lukt...
Rolanda
Even over je naam: Ik zal in het vervolg gewoon Webmaster Roland neerzetten, dan weten we allemaal wie wie is
Eerlijk gezegd kan ik niet zo goed rekenen, want ik heb het samen met een vriend (die wel goed kan rekenen) nog even nagerekend, met excelsheet en al. In mijn voorbeeld was het slechts 1 poes, maar als gedurende die tien jaar alle voortgebrachte katten ook nog doorgaan met zich voortplanten, dan kom je aan een totaal van (schrik niet) ruim 97 miljard poezen. Gelukkig is dit niet de realiteit, want anders was het leed niet te overzien geweest
Maar goed, morgen wordt onze kleine Indy van 7,5 maand 'geholpen' (al denk ik dat hij het zelf anders ziet), dus mochten we nog gaan verhuizen naar een huis met tuin, dan kan hij in ieder geval geen kwaad meer bij de vrouwtjes in de buurt
Zeg Roland, had jij vroeger ook het probleem, dat je werd uitgescholden voor Rollade?? nou ik dus wel, ik wilde absoluut geen Rolanda meer heten, maar nu blijkt het wel een aparte naam te zijn, ben er dus uiteindelijk wel blij mee.
Ach Malou wat maakt een naam uit....hihi nou ja het scheelt wel hoor..met een A of zonder A.
Met A klinkt toch wel vrouwelijker.
doegies allemaal
Rolanda
Minou is van mij, maar van mijn vader mag ze niet binnen. Ik zei het tegen die boer van het steriliseren, en hij antwoordde dat hij dat niet deed omdat dat hem te veel geld kostte, en dat ik als oplossing maar moest informeren of iemand een katje wilde als er weer waren. Dus dat schoot niet echt op!
Ik zal maar proberen te sparen! Mijn andere kat Roetje (die ook niet binnen mag van mijn vader) is waarschijnlijk doodgereden of zo, hij is al 3 weken zoek. Het was m'n 1e katje, hij was pas 3 geworden en is het broertje van Minou, de poes waarover we het telkens hebben. Dus ik hoef niet meer voor een castratie te sparen van Roetje... Maar ik heb nog wel 2 herrinneringen aan hem: Sheba en Moortje. Moortje lijkt precies op Roetje en Sheba precies op Minou.
Ze zijn geboren op 6 april, een dag voor mijn verjaardag. Dus dat was wel een heel leuk cadeau!!!
Vertellen jullie ook een keertje wat over je poezen?
Ik moet zeggen dat ik je echt een lieverd vind
Dat je je zo inzet en er zelfs voor wilt sparen, vind ik helemaal te gek.
Misschien zijn er wel mensen in de buurt die
met je meevoelen dat ze ook een eurootje bijleggen? Ik hoop het maar.
De foto's van mijn 3 boenders zijn te zien in de foto rubriek van de kattensite.
Veel liefs en heel veel succes!!!
En oh ja, wie weet komt je kat nog terug, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, vraag maar aan Joke Kooiman elders op de site.
Heej Karin, wat goed dat je toch nog hebt geprobeerd om met de boer te praten!!
Jammer dat hij er zelf niet een beetje anders over denkt.
Ook vind ik het jammer dat de katten niet binnen mogen van je vader.
En wat betreft jou lieve Roetje, het is een jongentje, hij is drie jaar, en wat gaan jongenspoezen doen?? Op zoek in de buurt naar andere vrouwtjespoezen, en daarmee een gezellige tijd doorbrengen.
Ik denk dat hij snel weer opduikt, en dat hoop ik echt voor je.
Ook vind ik het leuk dat je gaat sparen voor een sterilisatie en castratie voor de poezen, en mocht je dit niet voor mekaar krijgen, ja dan zul je inderdaad om het halfjaar baasjes moeten gaan zoeken voor de nieuwe kittens.
Ik wens jou veel succes, en ik vind het heel knap en ook heel lief dat jij je tenminste druk maakt om die lieve katten, en dat de boer niet beter weet en er niet beter voor zorgt, zegt wel heel veel over jou.
Je bent een hele slimme & lieve meid.
Nee, niemand heeft mij ooit Rollade genoemd. Nog wel heel regelmatig noemt men mij Rollie, Roly, Rollebol, Ro. Nog vaker noemen ze mij Ronald, maar goed, ik luister wel
Roland, ik werd ook wel rolly genoemd, maar zeg nou eens eerlijk..rollade!!! is toch deprimerend voor een kind? maar goed we zijn er goed doorheen gekomen.
Betreft Karin, soms houden dieren artsen een sterilisatie en castratie-actie..ik weet niet of dat ook in jullie buurt is, maar dan kost de sterrilisatie minder..soms de helft, misschien kan je de dierenarts eens bellen, of zij ook zo een actie hebben of in de toekomst houden, en dan zal het al wat schelen..
Ik woon zelf in Amsterdam, meestal zo in januari houden diverse artsen dan zo een actie.
Wie weet, bij jullie ook in de buurt. Ik vind je moedig, dat je je zo inzet, en wat betreft je andere kat, die weg is, wie weet staat hij opeens voor de deur...misschien is die al achter de vrouwtjes of mannetjes aangeweest.
Ik hoop, dat de mensen bij jou in de buurt, je willen steunen voor een actie..probeer je ideeen op een folder ofzo te krijgen, en gooi ze in hun brievenbus..of zoals ik dat vroeger deed..heitje voor een karweitje, je doet iets voor hun, waar zij weer wat aan jou voor geven voor in je spaarpot..misschien een idee? Ik zou dan wel goed duidelijk maken waarom je het wil doen...wie weet!!!
ik wens je wel veel succes hoor, zal een hele goede daad van je zijn.
Ik ben wel zsm op zoek naar een jong lieve kitten maar als je zeker weet dat je deze volgend jaar hebt wil ik best wachten. ben op zoek naar een vrouwtje tussen de 8 en 12 weken. het liefst met kleurtjes of anders grijs met witte poortjes. (geen zwart/witte) daar mijn poes jl is overleden met deze kleuren dus dat ligt erg gevoelig. ik ben tel te bereiken onder 06-14381633 laat me aub even iets weten of je dit mailtje goed hebt ontvangen.
alvast bedankt en graag tot horens
stella
Kijk eens aan, al 1 op de wachtlijst, als je nou de tel.nummers bewaard, en er zijn weer kittens, zet ze dan meteen op deze site, wacht maar af, zijn ze zo weg hoor.
Ik denk dat je het dan moet doen, wanneer de kittens er al zijn, want nieuwe baasjes willen ze het liefst dan zo snel mogelijk op kunnen halen.
Nou als het andere niet lukt, ik hoop dan dat je hier succes mee heb...en anders probeer een aktie te voeren, of een giro nummer te openen, dat sponsers mogen storten al is het maar 1 euro.
Alle beetjes helpen nietwaar? Ik hoop nog snel te horen, wat je gaat doen of gedaan heb..maar blijf zo denken en doen, je vergeet ze immers niet, en dat is goed...Veel succes hoor.
Rolanda
oja dat kan ook Patricia, want dat de boer het te duur vind de kat te laten steriliseren is onzin, doe dr dan voor voorlopig aan de pil ofzo als je het even niet kan betalen, dat kost haast niks.
Wanneer de dierenarts een actie houd, kost het de helft, maar misschien snel even zo een kind maar afwimpelen met zo een excuses.
Maar ik denk wel dat het bijna de gewoonste zaak is bij die boeren, en ze gaan daar ook weer heel makkelijk mee om.
Vind het al lief, dat ze de moeite neemt, en zich zorgelijk opstelt tegenover de kittens..ik hoop ook dat ze dit ook ziet als een steun, dat wij haar op ideeen brengen.
Zie je Karin? is het he? er zijn best mensen, die met je mee denken.
Groetjes Rolanda
op zich is t een idee voor de dierenbescherming, maar ik ben bang dat die boer dat zelf wel doorzal hebben dat dat meisje heeft gebeld, en dan krijgt die lieve meid er misschien wel gedonder om en is ze wel haar katten kwijt. dus dat is wel een beetje wisselwerken.
Maar ik hoop dat ze de kittens een goed huis zal bezorgen, daar ben ik wel zeker van. .
Wat ben ik gigantisch blij met jouw reactie!
Ik zal je informeren als er weer jonge poesjes zijn, en ik zal wel een berichtje op het prikbord zetten als Minou weer in verwachting is. Ik kan je nog niet garanderen dat ze niet zwart-wit zijn natuurlijk. De vorige poesjes waren allemaal zwart met wit (Minou zelf ook)maar deze keer zijn er 2 van de 4 poesjes gestreept en gelekt met allerlei kleurtjes. Dus er is veel kans dat ze dan weer gekleurd zijn!
Heeeeeeeel erg bedankt voor je reactie. Miscchien krijgt Minou eerder kittens, misschien juit iets later.
Nogmaals: ik hou je op de hoogte!!!!
En verder: iedereen bedankt voor de reacties en adviezen!
En als iemand een poesje wil over een tijdje, zoals Stella, ik woon in Nieuw-Lekkerland. Dat ligt naast Kinderdijk, je weet wel, van de molens, in Zuid-Holland dus.
Groetjes van Karin
hallo, als je volgend voorjaar nieuwe katjes hebt bij die boer, laat het me even weten want ik wil graag een nieuw jong katje hebben.
bedankt alvast
ans