Hai Roos,
Ik zit in zo'n beetje dezelfde situatie als jij. Ik heb er voor gezorgd, dat ik veel van hun oude spulletjes (oude doos of mand waaraan ze gewend zijn) meenam. Ik heb overal dingen met hun en onze luchtjes erop neergelegd. De plek die ze uitkozen om te liggen/verbergen, een eigen doek /mand etc gegeven.
Uiteraard de speeltjes niet vergeten. De bak die ze kennen, later, als ze aan het nieuwe onderkomen gewend zijn, kan je dat met nieuwe spullen langzaam aan vervangen.
We hebben ze, eenmaal verhuist, nog meer aandacht gegeven dan we al deden.
Een van mijn katten is na de 3 maanden na de verhuizing gestorven. De overgebleven kat had het daar gigantisch moeilijk mee. Er zijn vrij direkt daarna, 2 kitten bijgekomen. Dus een verhuizing, dood van zijn maatje en daarbovenop de komst van 2 kleintjes.
Bovenop al die veranderingen, heeft "de overgebleven kat", doordat hij opeens in een tuin mocht rondwandelen, vele problemen met zijn gezondheid.
Het gaat tussen de kittens en Boef (de overgebleven kat

) gelukkig een stuk beter. Ik denk dat je kat vooral tijd nodig heeft en heel veel van je aandacht. Knuffel hem maar veel en misschien kan je die kleine zo af en toe is wat afleiden, zodat niet alle aandacht van hem steeds naar de grote gaat. Ik betrok Boef in het spel met de kittens, doormiddel van zo'n stokje met veren pluim eraan. Hij vond het zien van die 2 huppelende dwergjes wel grappig en ondanks de boze bui, sprong hij er ook wel eens achteraan. Soms wil dat dan weleens ontspruiten in een kleine speelpartij.
Ik hoop dat het met der tijd allemaal een beetje beter voor jou en de beesten zal uitpakken. Probeer toch maar te genieten van je nieuwe woning ... Gefeliciteerd trouwens
Laat maar weten hoe het ermee gaat ... ben nieuwsgierig haha.
Groetjes,
Cis