Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Bange Daantje

October 19 2002 at 7:48 PM

Zoals ik al eerder vermeld heb speel ik regelmatig met Daantje en Doortje,Met doortje gaat alles goed alleen Daantje is erg schuw.Hij is geboren op een boerderij en het kan gebeurt zijn dat Bijv.een koe in zijn oor BOE!!! heeft geroepen,en dat hij daarvan heel erg geschrokken is en hij zich voor alles
terugtrekt.Ik zou graag zijn vertrouwen willen winnen maar ik weet niet hoe!Weten jullie nog iets?Groetjes Antje.

Respond to this message   
AuthorReply
Malou

Hoi Antje

October 19 2002, 8:03 PM 

Ik heb wel eens wilde boerderijkatjes gevangen, die echt wild waren, en voor alles en iedereen wegrenden.

Toen heb ik een keer een heel mooi rood katertje gevangen, die niemand te pakken kon krijgen.

Ik heb m toen heel stevig tegen me aan gehouden, en ook zo dat hij me niet kon bijten, zoals zn zusje al had gedaan.

Na een uur of 2 heb ik m losgelaten, en bleef hij rustig zitten afwachten wat ik met m zou gaan doen.

Nu, daantje is vast en zeker al groter, dan dat rooie mickey was.
Wat ik met Mickey heb gedaan, is een lange strospriet gepakt, en steeds als hij uithaalde en dichterbij kwam om die spriet te pakken, de spriet wat dichter naar me toe trekken zodat het katje steeds dichter bij moest komen.

Probeer dit ook maar eens met Daantje, maar doe het niet te snel.
Je zult altijd houden dat daantje wat schuw zal blijven, omdat dat nou eenmaal zo is met de meeste (dit geld dus niet voor alle katjes) katten die op een boerderij zijn geboren.

Probeer maar eens met speeltjes, en sprietjes, want of ze willen of niet ze gaan dr hoe dan ook achteraan want het beweegt .

SUcces, en laat nog es weten of t gelukt is....

Groetjes Malou

Respond to this message   

Bange daantje

October 19 2002, 8:10 PM 

Bedankt,ik zal wat dingetjes uitproberen.
Gelukkig krabt Daantje niet en is hij niet ontdeugend maar gewoon vreselijk bang[soms Ook voor zijn eigen baasje]Groetjes Annet

Respond to this message   
Rolanda

Re: Bange daantje

October 20 2002, 9:47 AM 

Zo heb ik Mowgli, die was nooit schuw, maar jaren geleden werden wij midden in de nacht met st.klaas avond ons bed uit gebeld...op de begane vloer stond een cafe in brand!!
De bel ging zo vaak en hard!! en er was al rook in ons huis, alle katten(toen nog 3), renden naar boven en verstopten zich, ik kon ze nergens vinden.
In de haast heb ik een slaapkamerraam boven open gezet, zodat ze daar uit konden wanneer het nodig was.
Toen wij op blote voeten buiten stonden, stuurden ik de brandweer er op af, die met grote zuurstof flessen en maskers op mijn huis binnen drongen.
Gelukkig bleef het alleen bij rookschade, ze hadden alle ramen opengegooid, ze konden mijn katten nergens vinden!!!
Toen we eenmaal weer naar binnen konden, kwamen Rambo en Kisha weer tervoorschijn, Mowgli heb ik moeten vinden achter ergens in een kast, zij had een shock.
Sindsdien bij iedere bel, rent zij weg, zij wilde niet eens meer bij me komen.
Door heel zachtjes en extra lief en aandacht te schenken, heb ik haar vertrouwen weer gewonnen.
We zijn nu verhuisd en zij voelt zich nu duidelijk op dr gemak, het heeft een hele tijd geduurd, ik heb daarom ook nu een kamer voor hun met ook mandjes, mocht zoiets weer gebeuren, weet ik waar ze zijn, kan ik ze in mandjes doen om ze mee te nemen...dat was een goede les voor mij.
Mowgli heeft dus door haar bangheid veel zachte woordjes en aandacht van mij gekregen,
Groetjes Rolanda

Respond to this message   

Wat een verhaal

October 20 2002, 12:09 PM 

Tjee Rolanda,

Jullie hebben saampies al veel meegemaakt zeg.
Ben blij dat iedereen er blijkens goed van af is gekomen
Wat zullen ze bang geweest zijn en jij ook.
He .... ben blij dat ze nu zo happy in het nieuwe huis zijn.

Wat betreft schuw zijn, bij sommige zit het ook "gewoon" in het karakter. Er is dan vaak geen enkele reden te bedenken waarom ze zo angstig reageren. Soms zou je het kunnen terugbrengen op een belevenis die de kitten dan als heel eng heeft ervaren en dat kunnen de simpelste dingen zijn. Het blijft gissen. Logisch zo is het eigenlijk ook met mensen

Veel succes met Daantje (leuke naam trouwens )

Groetjes,
Cis

Respond to this message   

Bange Daantje

October 20 2002, 2:31 PM 

Hallo Antje,Ik heb ook te maken gehad met schuwe katten, tijdens mijn werk bij de dierenbescherming, wat ik 5 jaar heb gedaan. Ik heb in die tijd zowel voor tamme katten en schuwe katten gezorgd.Die schuwe beestjes kwamen uit sloopwoningen in de buurt van rotterdam. Elke dag als ik de slaapplaatsen en kattebakken had schoongemaakt en hun brokjes en water had geven, gaf ik ze even lekker rustig de tijd om te eten en te drinken...als ik al mijn klusjes had gedaan ging ik nog even lekker in het hok zitten in een mand of op de vloer, zonder al te veel bewegen en rustig tegen ze praten kwamen ze toch nieuwsgierig op me af lopen heel voorzichtig stak ik mijn arm uit zodat ze aan mijn hand konden snuffelen zo dat ze wisten dat ze niet bang voor me hoefde te wezen. Al gauw stapte de meest schuwe kat naar me toe en ging naast me liggen en terwijl de kat daar lag ging ik hem heel zachtjes aaien. En door dat elke te doen kreeg de zwart witte kat, die ik Panda noemde weer vertrouwen in de mensen en na een paar maanden konden wij weer een baasje voor hem zoeken, en van die mensen hoorde we dat alles goed ging met Panda en dat hij de liefste kat was die zij ooit hebben gehad.
Zo zie je maar weer met heel veel geduld en liefde worden de meest schuwe katten de liefste katten!
Groetjes Iris

Respond to this message   
Annet[antje]

Het gaat al veel beter met daantje!

November 13 2002, 5:09 PM 

Hoi allemaal
Een tijdje geleden heb ik jullie hulp gevraagd om het vertrouwen van Daantje te winnen en het lukt al aardig.
Ik was een tijdje geleden weer bij Els[het baasje van Daan]op bezoek en toen kreeg ik eindelijk Daan te pakken,ik hield hem een tijdje vast en ben toen voorzichtig op de bank gaan zitten met Daan nog in mijn armen,eerst probeerde hij nog los te komen maar daarna werd hij al wat rustiger.langzaam liet ik hem weer los en mocht hij weer gaan maar hij ging niet!Integendeel hij vond het heerlijk hij was aan het knorren en is zelfs bij mij in slaap gevallen.

Gisteren was ik weer bij Els en toen zat ie in zijn mandje.rustig en voorzichig kwam ik steeds dichterbij en uiteindelijk zat ik naast hem,langzaam kwam ik met mijn hand dichterbij en toen kon ik hem aaien
ik ging steeds dichterbij en uiteindelijk zat ik met mijn hoofd tegen hem aangedrukt.en hij maar knorren
Hij vond het heerlijk en ik ook.Ik heb hem ongeveer 20 minuten tegen me aan gehouden toen hij ergens van schrok en naar boven rende..., dan ben ik met hem aan het knufelen en dan opeens dat staat ie verschrikt op en rent weg.T'zal altijd een raar beesie blijven.
Maar ik ben blij dat hij niet meer bang voor mij is!
Ik zal nog een proberen een paar foto's van Daantje en Doortje op de kattensite te zetten.
Groetjes Annet

Respond to this message   
Rolanda

Re: Het gaat al veel beter met daantje!

November 13 2002, 7:27 PM 

Ahhh lief, maar ik denk dat Daantje ook wel aanvoelt dat hij voor jou niet bang hoeft te zijn.
Rolanda

Respond to this message   
Timmie.Lover Annet

Verdrietig!

December 8 2002, 8:36 PM 

Hallo
ik ben een beetje verdrietig.Lukas{mijn broertje}heeft Daantje helemaal opgejaagt.Telkens als Daantje voor Lukas wegrende gaf hij mij de schuld en ging Daantje achterna,en als Daantje weer wegrende ging hij hem weer achterna.Hij heeft Daantje kunnen aaien en nu rend Daantje voor mij weg.Als ik geluiden maak die ik eerst ook maakte{en toen kwam Daantje naar me toe}Dan doet hij niks.Lukas zegt telkens:'Ik heb nu ook een band met Daantje,hij is niet meer bang voor mij'Ik vind het niet zo leuk.Lukas heeft net zoveel recht op Daantje alleen ik wil toch ALLEEN een goede band hebben met Daantje dat IK eens special ben.Trouwens Lukas heeft nog nooit Daantje tegen zich aangedrukt en Daantje geknuffelt en dat is mij wel gelukt en Daan vond het hartstikke leuk.
Misschien ben ik een beetje eigenwijs en geef mij alleen het recht om Daantje bij zich te hebben.
Toch vind ik niet dat Lukas Daantje van mij af mag pakken.
Wat vinden jull9ie eigelijk?Ben ik te eigenwijs?

Van Daantjelover Annet

Respond to this message   
marion11

Re: Verdrietig!

December 9 2002, 8:53 AM 

hoi, ik denk niet dat je een alleenrecht op een kat kan hebben, katten doen toch wat ze zelf willen
maar als lucas hem opjaagd, mag je daar wel boos om worden! misschien kunnen jullie samen heel rustig met ;m spelen, zodat Daantje z'n vertrouwen in mensen terugkrijgt?

succes!

Respond to this message   
Current Topic - Bange Daantje
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: