Ik heb een vraagje, zoals sommigen van jullie weten, heb ik 2 kleine poezeballetjes hier lopen.
Nu plast mijn kleinste een grotere plas, dan de grotere (die heeft een klein plasje, erg klein plasje).
Nu viel me dit op, omdat mijn kleinste, perse al op de bak moet, als ik nog bezig ben het gritt erin te doen, dan is het plassen en direct poepen.
Daardoor wist ik van hem al dat hij alles netjes doet.
Maar mijn grootste, deed het vandaag voor het eerst in de bak zonder kap erop, en er kwam maar een heel klein plasje uit.
Nu heeft hij ook al eens in de hoek bij de voordeur geplast en toen kwam er dus wel een hele grote plas uit.
Kan het zijn dat ze de ene keer, meer water laten lopen dan de andere keer, net zoals mensen de ene keer een grotere plas doen, als de andere keer??
Of kan het een blaasprobleempje zijn??
Gefeliciteerd!!! eindelijk de bak.
Dat er 1 meteen p de bak moet wanneer die net verschoond is, dat ik normaal hoor...lijkt net van: zo ik eerst!!
Wat kleine plasjes betreft: Mijn Kater Rambo, heel zindelijk gewoonlijk, begon ook opeens hier en daar te plassen, merkte later dat het kleine plasjes waren.
Wanneer het niet lukt te plassen, bv omdat het pijnlijk is, proberen ze het ergens anders, misschien dat het dan wel lukt.
Bij Rambo merkte ik dan later, dat er wat bloed in de urine zat, toen had ik hem naar de DA gebracht..en inderdaad was het een blaasontsteking.
Met een kuurtje was het over en Rambo is weer als ouds gewoon zindelijk...misschien dat je daar op kan letten.
Het kan ook zijn, dat hij heeeeeel voorzichtig het toch wil proberen op de bak, en lijkt het hem wel wat, of keurt hij het goed, zal zijn straal wel groter worden...ook maar ff opletten.
In ieder geval ze hebben de weg gevonden hihi.
Wat een geduld moet je wel niet hebben dan he??
Succes weer
Groetjes Rolanda
T is niet dat hij het NIET op de bak deed, dat deed hij namelijk wel.
maar zodra ik niets naast de voordeur had staan, bv een doos, dan ging hij daar plassen, en ook gewoon op de bak...
Dus hij deed het wel op de bak .
Maar het is dus, dat hij die keer dat hij bij de deur plaste en ik was erbij, dat hij een grote plas had, en nu zon kleintje. Kan best zijn dat er verschil in plasgroottes is maar ik vroeg me dat af, of dat kon, of dat het iets kon zijn dat niet goed komt, omdat ie toen zon grootte plas had.
Ze zijn allebei wel zindelijk, alleen als een de kans zag, dan was t even in dat hoekje snuffelen, om het vervolgens daar ook te doen.
Snap je het nog een beetje hihihihi
In ieder geval bedankt voor je reactie, en je info .
Ik lig in een deuk om die katten van jou, zijn wel erg eigenwijs he??
Het is net alsof ze willen laten zien, wie het laatste woord heeft..ik wil op deze plek!!! en niet die jij aanwijst!!!!
Ik moet wel zeggen...ben wel blij, dat ik dat niet heb hoor, met die 6 van mij.
Okee, als ik een dag de bak niet verschoon, mag ik ook gaan dweilen hoor, want ze vertikken het gewoon om dan er op te gaan.
Eigen willetje hoor, die katten, maar die van jou..hebben duidelijk een eigen wil.
Nou succes maar weer..
Rolanda
Maar goed, om achter te komen wat er precies aan de hand is, moet je urine gaan opvangen. Dat is echt verschikkelijk werk. Dat moet op een lege kattenbak, nou die katten van mij vonden het maar raar dat er geen grind in zat en gingen niet!
Als ik jou verhaal zo lees, denk ik dat het toch iets te maken heeft met het blaasje! Dat had mijn katje ook. In een hoekje ging op haar gemakkie rustig plassen, maar op de kattenbak een paar druppels. ik heb toen (met heel veel moeite) urine opgevangen, en het bleek inderdaad dat ze een kleine infectie had op haar blaasje. Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
Ik ben gisteren naar de DA geweest, omdat caddy een wond en een bult bij zn toet had, en meteen om Gizmos ribbetjes enzow even te laten checken.
Nu eerst: Gizmo ziet er goed uit volgens de DA, hij denkt dat als het er zo uit blijft zien, en Gizmo verder goed groeit eet ademt, er niks aan de hand zal zijn, en Gizmo het makkelijk redt. Dus het ziet er naar uit dat ook deze poezebal, nog heeeeel lang bij mij gaat blijven!!
Caddy: Heeft last van Jeugdpuistjes dat vond ik zo ontzettend grappig om te horen, dat ik daar de slappe lach kreeg.
Nu beide heren ook meteen maar even hun inenting, en klaar waren we.
Ook keek de dierenarts naar de mannelijke ballen achter hun kontjes, waar hij zei dat Gizmo ze toch wel aardig rijp heeft, waarop ik zei pluk de rooie nmaar eens uit de bak en kijk daar maar naar!! Waarop hij inderdaad knikkend beaamde dat caddy beste ballen heeft hahahaha .
Dus daarop gekomen vertelde ik hem van het plasprobleem....
Hij vroeg waar ik caddy had zien plassen, en ik vertelde bij de voordeur.
Nu moet ik de doos definitief bij de voordeur weghalen, want als een van beide nog een keer plast, gaan de balletjes er nu al af!! De dierenarts denkt dat zoiezo Caddy al bezig is met het beginsel van sproeien en omdat we niet zeker weten of Gizmo zijn plas daarook heeft gedaan worden ze dan allebei meteen gecastreerd.
Wel hadden ze t allebei op een neergelegde vuilniszak gedaan, maar dat was meer denk ik t kattebak idee, en dat was al voor het plassen bij de deur.
Dus nu dadelijk de doos weg, en maar afwachten.....
Dus dit was voor mijn gevoel een leuk bezoek aan de dokter!!
Goh, jeugdpuistjes haha, wat een grap. Nooit gedacht dat dieren daar ook last van konden krijgen. Ze hebben wel een pluspunt op de mensen voor; ze zullen er geen minderwaardigheidscomplex van krijgen
Nou, kogel door de kerk he ... weg met de ballen
Oh gossie, vind het toch altijd wat minder, maar het moet nou eenmaal. Ik hoop dat ik Missy en Woody gelijktijdig kan laten helpen tussen de 8 en de 10 maanden. Is afhankelijk van de ontwikkeling, we zien wel.
Ben ook gisteravond naar de DA geweest, ze hebben allebei de 2e enting gehad en zijn alle 2 ok bevonden. Woody is 1.25 kg en Missy 1.45 kg, mooi dus.
Nou Malou, hopelijk ben je dan idd van je plasprobleem af. Beetje radicaal haha, maar nogmaals het mot gebeuren niet waar.
Ik wist ook niet dat ze dat konden hebben, maar t is t zelfde wat sommige mensen hebben.
Ik dacht dat ie misschien vlootjes had, want hij krabde veel aan de kin, maar die had ie niet, maar hij had dus gewoon JEUK .
EN ja, ik had om heel eerlijk te zijn, van beide katertjes wel graag eens een nestje gezien, maar daar worden ze ook meteen heel anders van....
En mocht het plassen blijven gebeuren, en het is vanwege territorium afbakenen en ze doen t allebei dadelijk, dan is (excuses voor deze woorden) de pis lauw om t maar zo te zeggen, volgens de DA, en moeten de ballen er eerder vanaf.
EN jah een nestje er van is mooi, maar ik moet ook praktisch zijn, er zijn al genoeg katten, en jonkies, en ik heb liever dat mijn bengels geen kids krijgen, en dat er mensen zijn die er dan een oudere kat uit t asiel halen.....
Das wel zo eerlijk tegenover de oude katten, want ook die moeten een kans krijgen.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn ahum pubertjes lekker gezond zijn!!!
Nee het ziet er onder de kin uit, als een goede schaafplek met zon korst, vanwege t krabben, en aan de zijkant, ziet het er wat dikker uit (aan een kant ) en er zit een wat donkere kleur (mee eters zeg maar) rond de bult.
De dierenarts zegt dat het puistjes zijn, dus ik neem aan van wel en mocht het me toch te lang duren, want je hebt vast geen week een en de zelfde pukkel, wil ik even een belletje plegen om te vragen, heo lang het duurt dat zon pukkel wegtrekt....
Maar ze zijn verder lekker gezond, en daar ben ik blij om .