Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een kitten erbij een kruising tussen een maine coon en een britse korthaar.
Nou heb ik van iemand gehoord dat je voor de wat grotere kattenrassen speciaal krachtvoer moet hebben.
Weet iemand daar iets meer over welk merk en welk soort ik dan eventueel moet geven.
Het geven van krachtvoer bij de grotere kattenrassen is volgens ons niet nodig. Voor een groter kitten/volwassen kat kun je volstaan met het geven van volwaardig voer (liefst alleen droogvoer en tussendoor bijv. gekookte kip of vis) in de juiste hoeveelheid.
'Krachtvoer' bestaat voornamelijk uit natuurlijke produkten (een soort reform/macrobiotisch produkt) dat je wellicht kunt geven wanneer je kat iets mankeert. Bijv. om een huidallergie tegen te gaan of het gebit te versterken. Het is een beetje vergelijkbaar wanneer je naar een reformhuis gaat voor een middeltje tegen hoofdpijn, ipv een aspirine neemt.
Als het kitten gezond is, is het niet nodig om aan krachtvoer te denken en ik raad je aan dit niet te geven zonder op z'n minst met je dierenarts te overleggen (dit kan ook gemakkelijk telefonisch).