Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

wel of niet mee bemoeien??

October 24 2002 at 3:30 PM
Elvy 

Wij hebben een (gecastreert) katertje, en zijn pas geleden verhuisd. Ons huis ligt op een tuindersbedrijf, en daar woont nog een katertje. (Volgens mij nog niet gecastreert).
De eerste week hebben we ons katje binnen gehouden zodat hij kon wennen, maar nu mag hij ook naar buiten. Sinds enkele dagen hebben deze katertjes elkaar ontdekt. Zij vechten niet echt heel fel geloof ik, maar zijn ook (nog) geen goede vriendjes. Vandaag kwam de 'vreemde' kater ons huis binnen, en kroop ook op de favoriete plekjes van onze kat. Ze liepen de hele tijd een beetje om elkaar heen te draaien, en haalden af en toe naar elkaar uit, maar verder gebeurde er weinig spectaculairs. Wat moet ik doen, me hier mee bemoeien,(en hoe dan?) of ze het zelf uit laten vechten? Ik vind het niet erg dat het andere katje hier ook af en toe binnen komt, als ze het goed met elkaar kunnen vinden, maar ik ben bang dat ons katje zich straks niet meer veilig zal voelen in zijn eigen huis.....

Respond to this message   
AuthorReply
Rolanda

Re: wel of niet mee bemoeien??

October 24 2002, 5:32 PM 

Normaal vechten ze het zelf wel uit, maar als de buurkat in jouw kats huis komt, kan het zijn dat hij wel zijn eigen terrein wil beschermen.
Dan wanneer het buurkatje nog niet gecastreerd is? dat zal dan voor jou en je huis een probleem kunnen vormen, want die zou zijn plekjes wel willen eigenen door er te gaan plassen, en dat in jouw huis.

Word het echt vechten geblazen, en is het in jouw huis, of jouw terrein...het is wel jouw!!! terrein.
Dat zal ik toch wel even bekend willen maken aan de buurkat..hij is dan wel welkom, maar ho...geen ruzie, jij bent dan wel de baas.
Ik denk, laat je dat toe bij die buurkat, die kat van jou inderdaad straks niks te vertellen heeft, als hij niks terug doet.
Zijn terrein zal hij toch dan moeten beschermen, hoe dan ook...laat hij het toe, okee, maar niet dat de buurkat de baas word op het terrein van jouw kat.
Kan je het nog volgen...waar ging het ook alweer over?

Nou ik hoop dat een ander het duidelijker kan maken, want volgens mij snap ik het zelf niet meer.
Groetjes Rolanda

Respond to this message   
Malou

Niet mee bemoeien :)

October 24 2002, 9:23 PM 

Mooi laten geworden, ze zijn nog klein dus veel kwaad kan het niet.

Wel zou ik ervoor zorgen dat het vreemde katje buiten blijft en dat ze daar met elkaar spelen, want anders blijft het katje bij jou aanlopen, en ik neem aan dat jullie buren hun katje niet graag kwijt willen.....

Binnenkomen kan denk ik niet zoveel kwaad, maar als ze eenmaal eten krijgen of bij jou de etensbak ontdekken, zijn ze haast niet meer weg te krijgen....

Het uithalen is meer showen en bluffen dan menens.....

Succes, en praat anders even uit voorzorg met de buren

Groetjes Malou

Respond to this message   
Current Topic - wel of niet mee bemoeien??
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: