Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

help

October 27 2002 at 8:33 PM

Help:ik heb nu al anderhalf jaar een lieve poes (Bella).Ik woon nu een half jaartje bij mijn vriend en Bella zit alleen nog maar aan het behang.Ik heb eerst op mijn eigen gewoondt en daar had ik geen behang.Ik heb al van alles geprobeerdt lok spul een krappaal aan de muur,ze krapt ernaast dan erop.De dierendokter vertelde dat het aan de verhuizing lag,maar dat is al een half jaar geleden.
Wie kan mij helpen.

Respond to this message   
AuthorReply
Malou

Behang eraf en Sauzen??

October 28 2002, 8:54 AM 

Als het nu nog gebeurt, dan zal het wel gewoon zijn dat ze een nieuwe krabpaal heeft ontdekt ...

de mijne doen t altijd aan t hout en de kozijnen in de gang, af en toe even met de waterspuit en ze aan de krabpaal laten hangen doet wonderen.....dus zelf met je nagels erover heen en door dit spelend te doen, maak je t misschien weer wat interessanter voor je kat....

Helpt dit niet?? Dan behang er af en sausen?? likje verf over de muur??

Doen die van mij t kijk ik weleens met een toegeknepen oog, en begrijpen ze de boodschap wel, maar ze hebben nou eenmaal een eigenwijs karakter en proberen je graag uit .....

ik neem het er maar bij, wegdoen vanwege kozijn of muurkrabben zou ik niet doen, als ze binnen geen boom hebben zoals ze buiten wel zouden hebben, dan moeten ze het toch aan iets anders moeten doen, en t is altijd zo dat het nooit de krabpaal is

Succes en hou ons op de hoogte

Groetjes Malou, Gizmo Caddy Bongo en Frummel.

Respond to this message   

Re: help

October 28 2002, 12:06 PM 

Ja, sinds we Indy in huis hebben is er geen plekje behang meer veilig. Als hij het nu alleen maar op 1 plaats deed, maar waar hij zit, gaat-ie krabben. Op sommige plekken is het al omgetoverd in 'mooie', abstracte flarden Misschien wat voor 'Katten in de Kunst'?

Op onderstaande foto zie je hoe ons behang er op veel plaatsen uitziet

Helemaal mooi is hoe hij het ook fijn NAAST de krabplank weet te doen

Ik zit nog even moed te verzamelen, en dan ga ik alle behang er maar eens afhalen (misschien dat Storm en Indy willen helpen) en structuurverf erover heen zetten. Lijkt me dat de harde structuur hem weer wat ontmoedigt Zoniet, dan is het gemakkelijker om er weer wat structuurverf overheen te smeren, ipv telkens opnieuw behangen.

Enfin, het blijft behelpen met een kat die het liefst sloper had willen worden. Het liefst had ik hem een cursus informatica gegeven, zodat-ie ook eens mee kon helpen met De Kattensite, maar je kunt kinderen niet dwingen, hè?

Maar goed, hij is natuurlijk pas 'geholpen', dus dat gedrag zal er wel uitgroeien als hij ongeveer een jaar is (nog 3 maanden te gaan).

Groetjes,
Roland

Respond to this message   

Kleine tip

October 28 2002, 12:53 PM 

Hoi allemaal,

Zo, na het hele weekend de pc kwijt te zijn geweest aan de gamelust van zoonlief, heb ik de pc weer terug in handen

Ook wij hebben het afgeleerd behang te gebruiken. Hier en daar een muur, maar het merendeel is met structuurverf behandeld. De katten kunnen daaraan krabbelen wat ze willen, de muren blijven netjes.

Nu het volgende; wij zijn dus net verhuist en in onze vorige woning hebben we alle !!! muren die er zo'n beetje stonden moeten laten pleisteren cq stucen. Dat heeft voor heel wat bloed, zweet en tranen gezorgd. Van de woningbouwvereniging moesten we namelijk alles in de oude staat terugbrengen. De muren moesten behangklaar zijn. Daar we alles gestructuurd hadden en dan nog vrij grof ook, hadden we er een verschrikkelijk karwei aan. Het is dat we uiteindelijk hulp kregen van een ervaren stucadoor, als je dit zou moeten laten uitvoeren door de wbv dan kostte dat handen vol geld.

Conclusie;
Structuren is het best wanneer je geen last van de katten wilt hebben. Doe het dan met een heel fijne structuur (heb ik nu ook), wanneer je uit de woning gaat, is alles behangklaar. Uiteraard betreft deze tip voor degene die huren Wij hadden er helaas geen rekening mee gehouden en dat hebben we (en onze vrienden) geweten!!!

Groet,
Cis

PS Overal door het huis liggen van die losse krabplankjes, ze maken er veel gebruik van.
Ze zijn er van kokostapijt oid en van papier, er zit een voor de katten aantrekkelijk luchtje aan, zodat ze er vanzelf aan gaan krabben. Hebben ze echter iets veel leukers ondekt, kan het zijn dat ze de krabplankjes dus links laten liggen zoals een beetje arrogante kat betaamt

Respond to this message   
Rolanda

Re: Kleine tip

October 28 2002, 1:16 PM 

Ojaaa haha nog een verhaal: in ons vorige huis, hadden we overal behang en was totaal niet veilig.
We hadden een zolder-slaapkamer, waar de muren dan schuin afliepen, er stond dan ook nog zo een schuine muur pilaar.
Die was ook behangen..nou Mowgli had er een glijbaan van gemaakt, die klom naar boven,helemaal naar het plafond en liet zich er af glijden(leuk spelletje).
Het zag er ook echt niet meer uit, en toen die 3 jongste bengels dit van haar zagen, begonnen zij dat ook te doen.

Nu ben ik verhuisd, heb alle muren glad laten stuccen, muurverf erover en alles is glad.
Ze hebben een eigen kamer(ja zo verwend zijn ze), met op 1 muur glad, en de andere muur behang, en nog een muur....VLOERBEDEKKING!!!.
Feest, die vloer bedekking, want je ziet ze dus letterlijk zo af en toe tegen de muur aan springen en klimmen naar boven.
Verder nog wel klimpalen, maar dat stuk vloerbedekking doet wonderen.
zo...dat was mijn katten huishouding.
groetjes Rolanda

Respond to this message   

re Rolanda

October 28 2002, 1:28 PM 

Haha,

Vloerbedekking, een vriendin van mij had dat idd. Stond heel luxe. Ik moest altijd lachen, want dan zag ik haar al haar muren stofzuigen

Ik kan me de kick van de katten voorstellen. Die van mij zouden een abonnement op de muur hebben denk ik. Wel een goed idee hoor Rolanda, zou best een keertje om een hoekkie willen piepen bij je wanneer de kattenkooi aan het spelen is met dat tapijtmuurtje van je haha.

Groetjes,
Cis

Respond to this message   
Rolanda

Re: re Rolanda

October 28 2002, 2:14 PM 

Ja, ik moet echt eens mn fototoestel klaar leggen,maar ik ga de muur niet stofzuigen hoor:)
Vroeger was het in, een muur met vloerbedekking.
Ik heb maar een klein muurtje hoor...
Heb dus nu pas een hang-schommel-stoel voor ze:),die je aan het plafond hang net als een hangmat.

Ze vinden er niks aan!!het schommelt teveel,maar goed het staat wel leuk:)
groetjes Rolanda

Respond to this message   

lachen

October 28 2002, 2:40 PM 

Hoi Roland,
Ik moet echt lachen als ik die foto`s zie.
Het ziet er precies hetzelfde uit als bij ons.
Volgens mij hebben ze ook nog de dezelfde tactiek van het eraf scheuren.Ik ben er nu wel achter dat wij niet de enige zijn met dit probleem,maar er toch nog meer mensen mee zitten.
Dus het wordt dan toch structuren.

groetjes Vanessa en Bella

Respond to this message   

help

October 28 2002, 3:04 PM 

misschien ligt het niet aan de verhuizing maar aan je vriendje die zo streng is

Respond to this message   
Current Topic - help
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: