Ik heb afgelopen vrijdag een kat uit het asiel gehaald, de 12-jarige Humphrey. Ik ben een beetje aan het rondkijken, en zie dat er ook ziektekostenverzekeringen mogelijk zijn voor katten. Is dit de moeite waard om te doen (zeker omdat Humphrey toch al oud is)? Ik weet niet goed hoeveel dierenartsbezoekjes en medicijnen zouden kosten en of katten vaak ziek worden. Hebben mensen hier ervaringen mee?
Mijn tweede vraag gaat over zijn hoeveelheid voedsel. Bij het asiel hebben ze me geadviseerd om een bakje droge brokjes de hele dag te laten staan en hem 's avonds wat nat voer te geven. Ik weet alleen niet hoeveel. Op het blikje kattenvoer staat 400 gram per dag, dat is 2 blikjes. Maar, als hij ook al droge brokjes krijgt is 1 blikje dan genoeg? Of is dat zelfs te veel? Hij eet het nooit in 1x op, maar 's morgens is zijn bordje wel leeg.
Bedankt!
Hoi Miranda
Gefeliciteerd met je humphrey, gelukkig voor hem, dat hij nog een goed tehuisje heb mogen krijgen.
Wat verzekering betreft, zelf heb ik die niet, ik heb 6 katten en vond dat wat te duur worden, ik weet niet hoe dat zit met 1 kat.
Ik heb het ook nooit gehad, maar ik zet wel altijd iets opzij voor mn katten, want zij hebben zowiezo hun jaarlijkse inentingen nodig.
En mocht het zo zijn, dat ik met 1 van hun naar de dierenarts moet, in ieder geval een potje heb voor ze.
Nou moet ik wel erbij zeggen, dat wanneer je echt vaker naar de dierenarts moet, het behoorlijk kan oplopen,oa met medicijnen ofzo.
Misschien kan je gewoon ergens een vrijblijvende offerte aanvragen, met daarbij de voorwaarden en wat er zoal verzekerd is.
Wat eten betreft, die van mij krijgen geen blikvoer, omdat ze royal canin krijgen, maar mn vorige katten(helaas overleden), hadden overdag een bakje met droge brokken staan en savonds kregen ze met zn 2en 1 blikje(niet van die kleintjes dan he).
Achteraf nu ik deze katten heb, denk ik goh, ze kregen best dan wel al veel, want deze eten dan niet zo veel, naast de royal canin geef ik 1x in de week iets lekkers van een blikje of vis, maar dan hebben ze met zn 6en al genoeg met 1 blikje.
Maar die van jou is ook niet zo jong meer, dus hij zal wel iets anders gewend zijn...ik denk zelf zoals je al schreef, moet 1 klein blikje of een halve gewone blik, genoeg zijn naast de droge brokken.
Veel plezier nog hoor,met je nieuwe aanwinst.
groetjes Rolanda
Als er de hele dag door droogvoer staat - niet meer geven dan de aangegeven dagelijkse hoeveelheid voor zijn leeftijd en gewicht (zie verpakking) - dan zou je dat 's avonds kunnen aanvullen met 50gr blikvoer.