Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Zielige poes

October 29 2002 at 6:16 PM

Hallo
Wij hebben drie dagen geleden een poes van iemand overgenomen.
Maar....poes komt helemaal niet tevoorschijn, is ontzettend schuw en bang. De vorige eigenaar zei dat de poes normaal gesproken heel aanhankelijk was, maar hier is nu niets meer van te merken. Ze eet en drinkt weinig tot niets. Moeten we ons ongerust maken of moeten we haar gewoon even rustig laten wennen?
Groetjes

Respond to this message   
AuthorReply

wennen

October 29 2002, 6:33 PM 

Hoihoi!
Ik denk dat het voor je poes echt ene kwestie is van wennen. Ze komt in een nieuw huis, niks ruikt bekend, jullie ruiken niet bekend. Ze voelt zich gewoon heel erg rot, maar dat heeft iedereen als ie ergens anders moet gaan wonen. Probeer het haar een beetje extra naar de zin te maken, maar dwing haar niet bij jou te komen. Laat haar zelfstandig alles ontdekken en leren dat bij jou komen (doet ze straks heus wel uit nieuwschierigheid) een prettioge ervaring is. Poezen hechten zich heel erg aan hun omgeving, maar dat duurt even. Een hond kun je vaak nog claimen met een stuk worst ofzo, maar een kat is nu eenmaal anders. Wat lekkere kattenmelk, wat extra lekker kattenvlees. Probeer anders of ze bij de oude eigenaar een kussentje had wat je kan hebben. Dan heeft ze in ieder geval even iets wat van haarzelf is. Er zijn nog heel veel dingen die je zou kunnen doen en er zijn vast een heleboel mensen heir die je nog zinnige tips zullen geven. Ik denk dat het een kwestie van gewenning en tijd is. Geef haar die tijd en heb gewoon geduld, dan komt het wel goed!!
Liefs,
Saskia

Respond to this message   
Rolanda

Re: wennen

October 29 2002, 6:48 PM 

Helemaal mee eens...tijd, aandacht en geduld en vooral niets forceren.
Misschien kan je haar proberen te lokken met af en toe iets lekkers, eerst dicht bij haar, en steeds iets meer de kamer in.
Maar ik zou haar toch zoals al eerder beschreven even de tijd gunnen...zodat ze zelf erachter komt, dat er niets engs is..en dat het best wel leuk is om tevoorschijn te komen.
Succes verder
Groetjes Rolanda

Respond to this message   
Alexander

wennen

October 29 2002, 7:56 PM 

Kan ook alleen maar dit onderschrijven. Zelf vroeger eens een poes overgenomen en die kwam de eerste dagen ook niet tevoorschijn en at alleen 's nachts.
Na een dag of 4 begon de nieuwsgierigheid het wel te winnen en we hebben nog lang plezier van haar gehad!

Respond to this message   

Re: wennen

October 29 2002, 11:34 PM 

Ik heb ooit een halve pers gehad en deze presteerde het om een dikke 4 maanden onder het bed te blijven zitten na een verhuizing, terwijl de twee anderen allang ingeburgerd waren. Nou betrof dit ruim volwassen katten en die van jouw een kitten. De een pakt alles op een makkelijke/gemoedelijke manier op en de ander daarentegen als een bang haasje of zoals die van mij, witheet

Volgens mij gaat het helemaal goed komen tussen jullie en de omgeving. Is een kwestie van wennen. Aan elkaar, aan nieuwe geurtjes, het huis met al zijn geluiden enz. enz.
Het duurt alleen ff

Groetjes en good luck you 2 !
Cis

Respond to this message   
Malou

katten

October 30 2002, 7:50 AM 

Caddy was ook heel onzeker toen hij kwam, dat Gizmo met hem mee huppelde was tot daaraan toe maar ik mocht hem niet oppakken, dus heb ik hem laten geworden, en later had hij mn aandacht nodig, en kroop in t holletje van mijn arm en is in slaap gevallen.

Dus het is echt per kat verschillend, dus het is afwachten voor jou, zorg in ieder geval voor een bak, een drinkens en etens bak, dan komt het wel goed, en zal de kat alles normaal doen, op de bak enzo, behalve eerst nog tevoorschijn komen.

Succes ermee!

Malou

Respond to this message   
Current Topic - Zielige poes
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: