Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Miauwen en schuren

October 29 2002 at 11:20 PM
Judith 

Ik pas voor een paar weken op een kat, maar heb er helemaal geen verstand van... Nou ging het heel goed, maar nu miauwt hij heel vaak en schuurt steeds met z'n kopje overal langs. Ook komt hij steeds meer bij me hangen. Kan het komen omdat ik de eerste week meer thuis was of kan hij soms vlooien hebben ofzo?

Bedankt,
Judith

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Miauwen en schuren

October 29 2002, 11:24 PM 

Beste Judith,

Vooraleer je op een kat past, is het misschien raadzaam om toch wat meer te weten te komen over katten en hun gedrag. Katten zijn voornamelijk gezelschapsdieren die veel aandacht willen. Als een kat lang alleen is, is het niet vreemd dat hij kan gaan miauwen om aandacht. Het 'schuren' met de kop, ofwel 'kopjes geven' langs meubelen en je benen, is dan ook een teken
van genegenheid en het afgeven van zijn geur. Hij wil dan waarschijnlijk het liefst lekker geaaid worden.

Eventuele vlooien zijn te ontdekken door de vacht te controleren op zwarte stipjes (vlooieneitjes). Je kunt de kat ook met een stofkam kammen, waarbij dan ook de eitjes in de kam achterblijven. In het geval van vlooien kun je bij de dierenspeciaalzaak anti-vlooienmiddel halen.

Groeten,
Roland

Respond to this message   
Current Topic - Miauwen en schuren
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: