Welke planten zijn precies giftig of niet goed voor katten?? want ik heb 2 planten gekregen en sindsdien is het stiekem hap eraf en er vandoor voor t geval ik t zie. Maar stel dat dit giftig is????
En ik heb nu overdag de katten als ik wegben, in de bijkeuken en speelkamer, maar wil ze omdat ze ouder zijn nu en ook wat rustiger, ook de huiskamer erbij geven zodat ze daar ook kunnen zitten, maar geheid dat ze me dan die planten opvreten.
Heeft iemand hier een tip voor??
EN caddys puisten zijn voorlopig verdwenen
Gelukkig maar, want het jeukte wel erg bij hem.
De Kattensite zou De Kattensite niet zijn als we niet al een tijdje een hele lijst op de site hadden met giftige planten. Kijk maar in het menu onder Ziektes en Kwalen en dan onder Giftige Planten.
Groetjes,
Roland
PS - De meeste tuinplanten zijn ook giftig voor katten, maar instinctief weten ze dat ze niet aan de giftige planten moeten knagen. Anders zouden er vergiftigde katten door de hele stad te vinden zijn.
Van kattengras gaan ze wel overgeven, maar als ze eenmaal gif hebben binnengebreken, lijkt me het kattengras onvoldoende. Je zou dan al met de plant in kwestie (en je kat natuurlijk) bij de dierenarts moeten zitten. Kattengras is voornamelijk om de haarballen eruit te krijgen.
Het is trouwens ook een fabel dat als je kattengras voor ze koopt, ze dan alleen daaraan gaan knagen. In mijn ervaring hebben ze dan helemaal het gevoel dat ze dan aan alle planten mogen knagen. Weten zij het verschil tussen kattengras en je mooie Dieffenbachia.
Trouwens, kattengras kun je overal kopen, van het tuincentrum tot en met sommige supermarkten.
'binnengekregen' dus, ípv 'binnengebreken' (nog wat slaperig, denk ik )
Roland
PS - Bij het tuincentrum kun je bij de kassa vaak gratis brochures pakken waar de Top 30 van de meest voorkomende planten in staan, met plaatjes en al.
Ze zijn er in ieder geval niet ziek van, maar ik ga dan maar de planten in de andere kamer zetten zodra ik wegga.
Ik laat de katjes niet naar buiten(daar aten ze wel eens gras enzo, maar ik houdt ze nu binnen.
vooral met al dat gevecht hier.
Iedereen zit te mekkeren van waarom laat je ze er niet uit, ze komen savonds wel weer en blablabla, maar het zijn mijn katten en ik wil ze binnen hebben als ik wegga, want ik heb geen zin om 2 bloedende katjes bij de deur aan te treffen als ik thuiskom??
IS dit egoistisch van mij?? Ik probeer ze te beschermen en een goede mams te zijn maar ik krijg steeds commentaar, en als ze verder niet zeuren dat ze naar buiten willen is dat toch niet erg??
Tenslotte houden mensen hun persen toch ook binnen??
Nee, dat moet je natuurlijk helemaal zelf bepalen. Het zijn jouw katten.
Onze katten komen bijv. helemaal nooit buiten, omdat we midden in de stad wonen. Van Storm, de grote zwarte, heb ik wel het vermoeden, dat hij graag naar buiten zou gaan, maar omdat we op de eerste (+ tweede en zolder) wonen, kan hij niet uit zichzelf naar buiten. Of hij moet het dak op gaan, maar dat zie ik ook weer niet zitten met die puntdaken. Een poosje terug hebben we hem aan een tuigje een paar uurtjes 'uitgelaten' in een omgeving met gras (zonder honden en bomen, waar je hem niet meer uitkrijgt). Dat vondt-ie prachtig, dus als het weer het toelaat, doen we dat gewoon weer.
Nee, totdat we een huis met een tuin hebben, moeten zij maar geduld hebben (net zoals ikzelf trouwens, want een lekker tuintje lijkt mij ook wel wat )
Dus, doe in dit geval gewoon wat jij zelf juist vindt.
hoi
mijn katten mogen ook naar buiten maar als ik wegga wil ik ze binnen hebben want als ze naar binnen willen en ik ben er niet vind ik dit zielig
gewoon doen wat je zelf het beste vindt succes
groetjes Desire
Ik heb een leuke tuin, alleen de buurkatten zijn de laatste tijd weer erg aan het vechten en ik ben gewoon bang dat de mijne daar tussen komen en ook worden gepakt.
Soms zie ik ze wel voor t raam kijken en heb ik zoiets van komop ze zijn groot genoeg en dan toch doe ik t niet.
Van t zomer moeten ze wel want dan is het hier te warm binnen.Maar dan zijn ze ook anderhalf jaar oud dus dat is wat anders.
Misschien aankomend weekend, dan plan ik gewoon in om de hele dag thuis te blijven zodat ze erin en eruit kunnen en zodat er dan geen andere katten naar binnen komen.
Ik had eerst mijn bak met kattengras op het balkon, omdat ze daar kwamen met het mooie weer.
Het stond tussen mijn andere planten in, en zij zaten wel alleen te knagen aan mijn kattengras.
Nu mogen ze niet meer van mij op het balkon, 1ste het word kouder en mn planten zijn nu weg, dus ze kunnen naar de buren.
Ik heb mn kattengras binnen gezet, naast mijn palmen..en ze zitten nu alleen maar aan het kattengras.
Ik moet wel zeggen, het blijft wel aantrekkelijk wanneer er nieuwe groene planten bij komen, ze willen het wel dan proeven.
En mijn bloemen, zijn ook niet veilig dan, maar even een harde stem, van hey!!! en ze weten het.
Het gaat tot nu goed(afkloppen), maar ze zitten vaak aan mn kattengras.
Oja en naar buiten laten gaan?? Dat moet je eigen keuze zijn, als het je niet lekker zit, niet doen dan.
Groetjes Rolanda
groetjes Rolanda