Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

kitten die ontwormspasta uitspuugd

October 30 2002 at 6:35 PM

Hallo,
Mijn 9 weken oude kitten weigert op elke manier om zijn ontwormpasta binnen te houden. Door zijn eten hoeft hij het al helemaal niet en rechtstreeks in zijn mond spuiten heeft ook tot resultaat dat hij het er binnen een half uur weer uitgooid.
Wie herkent dit en weet een oplossing hiervoor??

Respond to this message   
AuthorReply

Re: kitten die ontwormspasta uitspuugd

October 30 2002, 8:21 PM 

Als het helemaal niet lukt, kun je altijd nog Stronghold-pipetjes bij de dierenarts halen. Dat druppel je in zijn nek en klaar is kees. Dat is meteen tegen wormen en vlooien.

Groeten,
Roland

Respond to this message   
Nia

Re: Re: kitten die ontwormspasta uitspuugd

October 31 2002, 8:15 AM 

Hoi,

Mijn katje had dat ook toen ze klein was. Volgens mijn DA zijn de pipetjes niet goed voor zo'jong katje. Hij adviseerd ze pas na dat ze een jaar zijn geworden, dan kunnen de lichaampjes daar beter tegen. (Misschien is dit weer zo'n fabeltje....)

Trouwens het pipetje is toch tegen vlooien en niet tegen wormen?? (kan ook aan mij liggen)

Groeten, Nia

Respond to this message   

Stronghold

October 31 2002, 11:14 AM 

Stronghold is juist 1 van de veiligste middelen om zowel te ontwormen als om te ontvlooien en is verkrijgbaar voor katten in verschillende leeftijden.

Volgens de woordvoerder van Stronghold kan het Strongholdpipetje gebruikt worden bij kittens vanaf 6 weken oud en is effectief tegen:

- vlooien
- rondworm
- oormijt
- haakworm
- hartworm

Lintworm wordt met dit produkt helaas (nog) niet aangepakt, maar ook hiervoor bestaat een eenvoudig toe te dienen pipetje van "Droncit Spot on".

Groeten,
Roland

Respond to this message   

Stonghold

October 31 2002, 8:28 AM 

Hallo Roland,

We hebben van de dierenarts begrepen dat Stronghold pas mag worden toegediend als de kitten 12 weken is!! Heb je dit wel goed geinformeerd??

Groetjes Edwin en Kim.

Respond to this message   

Oplossing!!!

October 31 2002, 8:26 AM 

Hallo,

Wij hebben hetzelfde probleem gehad met onze kittenpoes. De eerste keer dat ze een pasta kreeg, hield ze het keurig binnen. De tweede keer spuugde ze het na ongeveer een uur weer uit. Ik heb het toen een paar uurtjes later weer geprobeerd, maar weer gaf ze over. Ik ben naar de dierenarts geweest en heb toen tabletjes gehaald. Die heb ik de eerste keer gewoon in haal keeltje gestopt, maar was geen succes!! Ik zat onder de krassen..... De keer erna heb ik het tabletje fijn geprakt en door een klein beetje nat voer gedaan. Werkt perfect!!! Ze heeft het waarschijnlijk niet eens gemerkt en het is nog vriendelijker toedienen ook. Dus conclusie: tabletje fijnprakken en door een klein beetje nat voer doen!!

We hopen dat je er wat mee kunt. Veel succes!!

Groetjes Edwin en Kim.
http://almere.cat-on-line.com/

Respond to this message   
Current Topic - kitten die ontwormspasta uitspuugd
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: