Hoihoi, ik wil eigenlijk m'n kater van drie maand 'hernamen' (hij luistert toch niet )
kan dat, of zijn ze echt wel een hun naam gewent nu? Hij kijkt namelijk niet eens als ik z'n naam noem en m'n poesje komt er direct aanrennen als ik haar naam roep! kan misschien ook komen doordat ik m'n kater de laatste tijd zo 'pest' met allerlei medicijnen die hij dus echt niet wil!
ik denk niet dat ie doof is, hij heeft volgens mij gewoon geen puf om op te staan en naar me toe te komen (wacht maar tot ik met voer rammel, dan komen ze wel!) maar het ging me er meer om of hij aan een nieuwe naam kan wennen?
Hahaha Marion, grappig hoor.
Ik heb een kater:RAMBO ! staat ook op zijn inentingsboekje.
Afijn, wij maar roepen, RAMBOOOOOOO, maar nee hoor.
En toch wilden wij, dat hij luisterde.
Poes, poes, poes...en wie komt er??? Ja je raad het al: RAMBO.
Officieel heet hij dus Rambo, maar hij luisterd naar POES.
Ik weet niet hoe je kat heet, maar het kan ook aan de klank liggen.
Bv. ik heb een poes die heet MOWGLI, eindigd dus op i, en dan GUCCI, DISNEY, allemaal op een i.
Als ik 1 van hun roep, komt Mowgli, ook al roep ik haar bv niet.
Maar die i, doet t hem.
Rambo ala POES, komt dan absoluut niet en KISHA ook niet.
Zo zie je maar, ze zijn zo eigenwijs.
Succes verder
Rolanda
Bij mij maakt het niet uit welke van de twee poezen ik roep: ze komen er meteen allebei aanrennen. Het gaat volgens mij puur om de toon waaraan ze horen dat er wat te halen valt (voor eten doen ze alles!)
Heb ooit eens geleerd dat katten reageren op de klank en dan met name sterke klanken in de vorm van hard uitgesproken klinkers. Onze poezen heten Lucky (y als harde ie dus)en Saphira (2x vrij harde a). Moet zeggen dat ze er allebei op reageren en niet op de naam van de ander.
Je kan zeker je kat een andere naam geven en hem daar aan wennen. Zoals al gezegd werd, kan je beginnen met snoepjes. En elke keer als je hem aanhaalt of eten neer zet, dan zeg je zijn naam. Dan leert ie het wel.
Wij kregen een poezedame van 5 jaar die Sammie heette. Die hebben we Mara genoemd (ze heette officieel Samara, en de afkorting Sammie vonden we niet bij haar passen). Binnen no-time luisterde ze daar naar.
Hebben jullie ook suggesties dan? voor de ene wist ik de naam direct, deze heb ik z'n naam laten houden, maar ik vind het toch niet passend genoeg. Het is nu nog een heel klein zwart katertje, die straks heeeeeeeeeel groot moet worden!
Mijn zelf pas overreden kater heette Roetje. Dat vindt ik een hele mooie naam. Zijn zoon(tje) van een half jaar oud heet Moortje, maar de naam Roetje vindt ikzelf iets leuker. Kylian vindt ik ook een mooie naam, zo heet 1 van de kittens bij mij thuis.
Groetjes van Karin
ik zoek een nieuwe naam voor mijn katje. Vooral omdat ik de naam niet zo bij 'm vind passen, en omdat ie er toch niets op uit doet. Ik bedoelde hiermee, dat als hij wel veel op zijn naam reageerde, ik het niet meer zou veranderen. Maar omdat ie toch niet luistert kan ik net zo goed een mooie naam verzinnen! Snap je? Dus nu ben ik op zoek naar een leuke naam...
Over 1,5 week ga ik een poesje/katertje halen in het asiel. De naam heb ik al klaar: Cosmo. Mijn vriend en ik zijn dol op de serie Seinfeld en 1 van de figuren in die serie heet Cosmo Kramer.
Ik hoop maar dat ie naar zijn/haar naam gaat luisteren!