Ik heb sinds anderhalve week een kitten in huis. Hij is erg aanhankelijk en wil ontzettend graag bij ons zitten. Luisterd goed...een schatje! Wij hebben vrienden met een jack russel. Ik heb spikey (kater) vastgehouden en hun de hond. Spikey krijgt een dikke staart en gaat heel hard grommen, raar om dat uit zo klein beetsje te horen. We hebben ze maar bij elkaar vandaan gehouden. Nu zijn wij twee dagen geleden bij vrienden geweest die een poes van 4 jaar hebben. Die is erg bang (waarschijnlijk mishandeld geweest bij vorige baasje) Toen wij de twee bij elkaar in de woonkamer zetten begon spike weer te blazen, grommen en bol te staan met zijn dikke staart....is dit normaal voor zo'n klein beestje (9,5 weken)?
Groetjes Sabine
Mijn Doerak (nu inmiddels 10,5 week) heeft dat ook heel erg gedaan naar mijn konijn Hummel.
Nou is blazen en grommen ook een teken van angst en dat was dus bij mij het geval. In het begin was Doerak zoveel kleiner dan het konijn (450 gram tegenover 2200 gram van het konijn), dat ie Hummel echt als overweldigend zag. Daarbij is mijn konijn ook nog eens gitzwart, dus dat komt best wel angstaanjagend over.
Nu ik ze rustig aan elkaar heb laten wennen, gaat het beter. Doerak blaast en gromt niet meer naar Hummel. Hij vindt Hummel nog wel wat eng, want echt in de buurt komen durft ie nog niet (ja als het konijn in zijn kooi zit, dan durft ie wel).
Als ze samen loslopen en het konijn draait zich ineens om, dan speert die Doerak dus echt naar de andere kant van het huis.
Maar het blazen en grommen is dus over.
Advies is dus ook om de beesten echt heel rustig aan elkaar te laten wennen. Ik denk dat het dan vanzelf wel goed komt.
Succes!!!!
Dat blazen en grommen hoort erbij. Toen wij destijds onze Indy kregen hadden wij al een kat (Storm) in huis. Storm was toen 10 maanden en Indy 8 weken. Toen zij elkaar voor het eerst zagen begon de kleine Indy ontzettend te grommen en te blazen naar Storm. Je zou eerder verwachten andersom. Storm was alleen nieuwsgierig en begreep hier dus niets van.
Indy voelde zich bedreigd door die grote kat, vandaar dat gedrag. Storm is namelijk ontzettend groot, gemiddeld twee keer zo groot als een normale kat. Ik zou ook bang worden als ik zo klein was. Het grommen en blazen heeft een paar dagen geduurd totdat ze aan elkaar gewend waren.
Je moet ze de tijd geven om aan elkaar te wennen. Het kan heel snel gaan maar het kan ook wat langer duren.
toen zuki kwam blaasde hij ook naar layka! layka is de hond! layka heeft normaal niet zoon "dunk" van katten maar ze rook alleen maar.... nou ja trachte te ruiken want zuki draaide helemaal door LOL heb zuki beetje geaait en "proberen" kalm te krijgen! dag 2 sliepen ze in het zelfde bed (nog niet naast elkaar dat was dag 3)
gewoon laten gaan als ze niet aanvallen is het gewoon eng en nieuw!
Onze twee kattenbeesten zijn nu wel aan elkaar gewend. Zelfs zo goed dat ze met z'n tweëen in 1 mandje proberen te liggen. Storm vult de mand al in zijn eentje en Indy groeit ook nog een beetje.
Op deze foto zijn ze eerst nog een beetje aan het kissebissen...
...Maar al snel gaan ze over tot elkaar wassen en dan gaan ze tukken, in elkaar gestrengeld
lief he, ik herken dat zo, bij mij zijn de mandjes ook aan het te klein worden.
Boven aan mn klimpaal, had ik een hangmatje, waar er 2 altijd inlagen, maar die 2 werden te groot en te zwaar......krak !! zegt het matje, en die 2 lagen zo pardoes op de grond!
Je had ze moeten zien kijken, zo van huh???hoe kan dat.
Maar ze hebben nu weer wat nieuws gevonden, ik heb 3 hangmandjes aan de verwarming, dus ruimte genoeg, maar nee deze 2 moeten samen in 1 mandje.
Ja dat word dus wel eens even opschuiven en ruzie maken, maar uiteindelijk slapen ze toch saampies in 1.
Laat maar gewoon grommen dus, en wat denk je, tis nog maar een kleintje, komt allemaal gekke en grote wezens tegen in een vreemd wereldje.
ow mijn hartje smelt!! das zoooooooo lief!!! ik smelt al snel hoor dus nu al helemaal!
vond het al geweldig dat zuki layka's pootje voorzichtig likt tijdens het slapen.... awwww smelt smelt
hoi hoi sabine
is normaal hoor als een kat gaat grommen
ze moeten aan elkaar wennen
soms wennen ze snel en soms duurt het gewoon wat langer.
succes
Een hond denk:He,deze mensen waar ik bij in huis woon,voeren me,houden van me,verlenen me een warm en droog huis,aaien me en verzorgen me op een fijne manier.....ZE MOETEN GODEN ZIJN!!
Een kat denkt:He,deze mensen waar ik bij in huis woon,voeren me,houden van me,verlenen me een warm en droog huis,aaien me en verzorgen me op een fijne manier....IK MOET EEN GOD ZIJN!!