's morgens als m'ndochter en ik wakker worden dan krijgt onze kat Sira weer z'n bui. Dan rent ze van huiskamer naar slaapkamer op het bed er weer af naar de huiskamer op de bank en rent ze weer naar de gang. en dat gaat zo 10 minuten door het lijkt afen toe een hond,het is een grappig gezicht hoor,wie herkent dit.
Hoi Joy
Ik herken dit ook,ikzelf heb geen katten maar ik kom regelmatig bij iemand die wel 2 katten heeft.
Een tijdje geleden had ze er nog drie maar helaas is Timmie de dinsdag voor dierendag 2002 aangereden en later overleden.Hij deed dit ook altijd alleen hij deed het meer s'avonds.Er is niets met je kat aan de hand en hij is zeker niet gek.Wel meer katten doen dit regelmatig,Ze moeten gewoon hun energie kwijt.Misschien is jouw kat altijd binnen.Katten raken meer energie buiten kwijt en als ze niet naar buiten gaan moeten ze op een andere manier hun energie kwijt.Als je dit een probleem vind kan je proberen voor dat hij die 'aanval'krijgt met hem te spelen dan kan hij op die manier zijn energo kwijt raken zonder als een gek door het huis te razen.
Als je niet met hem kan of wil spelen kun je hem ook gewoon naar buiten doen misschien dat hij/zij zo wat energie kwijt raakt en dus niet als een gek door het huis raast.Ik hoop dat je hier wat mee kan en nog veel geluk met de kat,groetjes Annet
s,morgens wanneer ik mijn slaapkamer deur open, liggen er al 3 katten op mij te wachten, de andere 3 zijn nog niet uitgeslapen en liggen nog in hun mandjes.
Maar dan eerst naar de toilet met de deur open, komen mn alle 6 katten mij goedemorgen zeggen, alleen het geknor hoor ik.
Ze kunnen nog niet in de huiskamer, die deur is dicht, maar iedereen ligt klaar voor de aanval.
Binnen in de huiskamer gekomen, dan naar de keuken..1ste koffie zetten!! Maar owee, ben ik dus die 6 bengels vergeten.
Dan word het tikkertje, krijgertje over de bank, naar de andere slaapkamer, tegen de muur van de kattenkamer springen, vaas valt om, een ravage!
Waarom??? Omdat ik eerst mijn koffie ging zetten, ik had eerst hun bakje moeten vullen met Royal Canin brokken.
Doe ik dat wel, heb ik van die hele lieve zo een gehoorzame heerlijke katten.
Maar ik vind het zo gezellig!!!
Zeer herkenbaar hoor. Al mijn katten hebben renuurtjes. Ook al hun voorgangers hadden die.
Eentje rende het hele huis door wanneer hij had gepoept. Was standaard als hij van de bak afkwam. We konden het al van te voren horen, want voordat hij ging poepen, brak hij eerst de hele bak af. Trok heel hard aan de randen en dat gaf een hoop lawaai, dan was het effies stil (aan het poepen met een zeer strak hoofd naar een onbekend punt in het midden van de ruimte starend), dan een uur de boel bewonderen, besnuffelen en vervolgens begraven, wederom met groot tamtam. Dan .... scheurde hij uit de bak, over de banken, het vloerkleed helemaal opkrullend ondanks de antislip. Hij was het bewijs dat katten gewoon tegen een muur op kunnen haha. Sjeesde van de ene kamer na de ander, in de bochten regelmatig flink op z'n muil gaand vanwege het laminaat. Dan met de achterpoten in de 6e versnelling proberen op te trekken, wat meubilair omgooien, waarna hij uiteindelijk met een blik van volle tevredenheid zich op een lekker plekje te rusten legde. De andere katten zaten er elke keer weer bij wijze met de bek open naar te staren.
Tja, hij heette ook niet voor niets Special (Spes)