Mijn kat heeft ineens hele lange nagels achter. Voor zijn de nageltjes van normale lengte. Nou vraag ik mij af of ik ze zomaar kan knippen (met een speciale kattennageltjesknipper). Ik ben bang dat ze ze misschien niet meer kan intrekken en dat ze daarom langer lijken. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen? Ze is 11 jaar oud.
Hoi Khindu
Als je zelf niet durft te knippen kan je ook vragen of de dierenarts het wil doen,Verder kun je ook aan kennisen met katten vragen of zij je willen helpen
Succes groetjes Annet
Ik heb ook 1 kater Rambo-poes staat op de fotohoek.
Zijn nagels zijn ook erg lang, en daar heeft hij last van met lopen, je hoort hem dan ook lopen.
Het is absoluut geen feest zijn nagels te knippen, ik begon met de puntjes.
Je moet dan ook goed uitkijken, want je mag niet zijn vlees beschadigen.
Misschien kan je t eerst de Dierenarts voor laten doen, of inderdaad iemand die het weet.
Je heb 2 personen nodig, 1 om de kat vast te houden.
Als je rustig praat, kan je t geluk hebben dat ie ook rustig blijft.
Maar ik moet eerlijk zeggen, die van mij??? voor ieder uur 1 nagel.
Het moeilijkste bij hem is dan ook, dat zijn nagels zwart zijn en zijn vlees dus ook, moeilijk ook te zien.
Maar misschien niet bij die van jou.
dus je heb de nagel, dan zie je het vlees in de nagel, dan mag je niet verder, begin eerst dus met de puntjes.
Ben in het bezit van twee katten. Bij een lukt het me om te knippen. Bij de ander is dat onmogelijk. Gelukkig komt die veel buiten zodat de nagels voldoende slijten. De andere kat is meer binnen en ik knip de nagels (overigens alleen van de voorpoten) om mijn meubels te sparen.
Hoe knip ik?
Ik gebruik een gewoon nagelschaartje. Haal de kat aan en neem hem op schoot. Pak het nagelschaartje en knip voorzichtig (opletten dat je niet teveel afknipt) de puntjes van de nageltjes. Aan de kleur van de nagel kun je zien tot waar je kunt knippen.
Hai, Ja er zijn een paar van mij, die ook nagels bijten en ze hebben dan ook de krabpaal.
Maar die ene kater, ik weet niet hoe t komt, heeft gewoon lange nagels.
En zie je het voor je?? Een kat met zijn achterpoten zn poten krabben aan de krabpaal?
En ik hoor hem dan ook lopen, zn nageltjes hoor je dan echt op de vloer.
Het is alleen zo een gevecht met hem, als ik wil knippen, denkt hij dat ik wil spelen, dus het schiet gewoon niet op, dat knippen.
Nou nagels knippen durf ik echt! Ik heb het ook nooit gedaan, maar als het echt moet, laat ik het door mijn DA doen.
Een vriendin van mij ging een keertje de nagels van haar kat knippen, dat ging dus helemaal fout. Ze had te ver geknipt en heeft dus de zenuw van haar katje doorgeknipt. Dat was echt zielig. Sindsdien durf ik dat niet!