| Vriendjes???November 10 2002 at 3:44 PM | Mariel |
| Een jaar geleden hebben we een vriendje (oosterse korthaar) gehaald voor onze zwarte poes.
Voor zover ik kan beoordelen nemen ze elkaar voor lief. Af en toe liggen ze tegen elkaar aan, likken ze elkaar. Maar met name de oosterse korthaar eist soms dwingend mijn aandacht op. Soms rennen ze achter elkaar aan.
Probleem waar ik mee zit is het volgende. Als ze samen binnen zijn (en ik niet), vind ik bij thuiskomst af en toe een drol buiten de bak. Dit is sinds enkele weken. Wat moet ik hiervan denken?
Zwarte poes was deze zomer (op eigen dringend verzoek) heel veel buiten (weer of geen weer).
|
| | Author | Reply | Alexander
| Vriendjes??? | November 10 2002, 8:17 PM |
Hoi Mariel, ben benieuwd wat hieruit komt want wij zitten hier ook al een tijdje met precies hetzelfde probleem. Onze pers doet het een keer per dag, meestal 's nachts, buiten de bak en de rest van de dag gewoon erop. Nu schijnt het een kwestie van aandacht geven te zijn wat wij ook hebben gedaan maar helpen doet het ook niet altijd. Het gaat echter wel beter dus probeer eens dat eens. Onze twee poezen zijn ook wel vriendjes maar de Birmaan die we dan ook nog hebben is echt een enorme aandachtvrager, daar ontkom je gewoon niet aan. Dus begin met veel meer aandacht te geven en kijk dan eens hoe het gaat en laat et maar weten he?
Groeten
Alexander
|
| Rolanda
| Re: Vriendjes??? | November 11 2002, 12:01 AM |
Komisch dit, tja ook dit maakt het wel eens een keertje mee..pff 6 katten willen ook wel eens wat.
Waarom?? ik zou t ook eigenlijk niet weten, misschien moesten ze opeens allemaal tegelijk, en de laatste denkt, ja maar daar ga ik niet op zitten! Ze krijgen bij mij genoeg aandacht, want ik ben veel thuis, dus aandacht tekort, zou het denk ik ook niet aan kunnen liggen.Het is gelukkig niet zo vaak, maar eigenlijk maak ik me daar ook niet zo druk over, stuk toilletpapier en dweil erover en schoon. Ze zijn tenslotte zindelijk.
Dus ik laat het antwoord ook maar over aan degene die het wel weten.
Maar ik ben wel blij, dat ze niet alle 6 tegelijk het doen.
Groetjes Rolanda |
| Mariel
| ...ik hoop dat het over is. | November 17 2002, 11:22 AM |
Alexander, bedankt voor je reactie.
Ik had de volgende theorie/hypothese. Zwarte poes is 's zomers heel veel buiten. Oosterse kat is ook een asielkat maar in het begin zo schuw dat het erg lang geduurd heeft voordat die een beetje gewend was. Vermoed dus dat zijn inburgering ook inhield dat hij van ons huis deze zomer zijn territorium heeft gemaakt en toen zwarte poes (nu het kouder wordt) wat vaker binnen wilde zijn, dus door hem als indringer werd beschouwd.
Wat ik nu gedaan heb is zwarte poes expliciet en ongevraagd aanhalen en aandacht geven en daarbij oosterse kat weren (dus niet op schoot laten sluipen). Ik heb dus geprobeerd met aandacht voor de zwarte poes aan oosterse kater te laten zien dat zij er wel degelijk bij hoort en daarmee tegelijkertijd aan zwarte laten merken dat ze nog steeds onze poes is en dat ze niet voor kater hoeft te wijken.
Tot nu toe helpt het dus ik hoop dat dat zo blijft.
Tip is dus: Niet aandachtvrager veel aandachtgeven en andere (je Burmaan) daarbij even opzij zetten. Succes. |
| Alexander
| Nog niet helemaal over.... | November 17 2002, 7:10 PM |
Ja, jij ook bedankt Mariel! Het wisselt hier eigenlijk nog al hoor, de ene dag wel en de andere dag niet. Zoals jij het uitlegt zou wel eens waar kunnen zijn maar de onze zitten al twee jaar bij elkaar, het zijn binnenkatten, en tis zomaar opeens begonnen. Nu is de pers wel een kat met een minder fraaie geschiedenis (vermoedelijk mishandeling) en de Birmaan is in de loop van de tijd groter en sterker dan haar geworden. Probleem is echter ook het afweren van de Birmaan. Dit ras staat er om bekend dat ze heel veel aandacht nodig hebben en als je het niet geeft....reken er maar op dat ze het dan wel op komen eisen hoor!! Maar we gaan gewoon door hoor met de pers veel aandacht te geven, tot die tijd nemen we het gewoon maar voor lief aan. Tenslotte spelen ze ook met elkaar dus....
En jij nog veel succes verder, hou me op de hoogte zodat we misschien nog wel de definitieve oplossing kunnen vinden. | |
| | Current Topic - Vriendjes??? |
| |
|
|