ik vroeg me af of een kat eigenlijk wel weet en voelt dat de bazin zwanger is, ik ben nu 7 maanden zwanger en hebt eigenlijk nog niets vreemd aan mijn exotic mannetjes kat gemerkt, hij is altijd afwisselend een poosje wat aanhaliger dan anders en heeft ook zijn miauw buien, wie heeft hier ervaring mee, vooral met dit soort kat (of pers/britse korthaar)
Ik laat hem overal aan ruiken, hij mag gewoon het kamertje in en daar reageert hij verder prima op
Ik heb hierzelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij wel. Zij heeft sinds kort een kindje.
Tijdens haar zwangerschap heeft haar Bengaal compleet niet gereageerd en ook na de bevalling had hij weinig belangstelling. Haar andere kat, een Somaliër, ging echter tijdens de zwangerschap vaak hevig spinnend bij haar liggen. Deze kat heeft ook veel belangstelling voor de baby en lijkt er veel plezier in te hebben dicht bij het kindje te zijn. Hij is er heel erg lief mee.
Toen ik zwanger was, praat over 23 jr geleden dus, had ik zelf nog geen kat, maar mn moeder wel, en ik was ook met die kat opgegroeid.
Pas, toen mn buik steeds meer ging bewegen, kwam de kat vaak op mn schoot zitten, tot erger toe van mn moeder, die was nog uit een andere generaties, en die hield er rare gedachten op na, maar ik had daar gewoon maling aan hoor.
Uiteindelijk toen mn dochter geboren was, en ik was bij mn moeder(bijna dagelijks), en zij lag dan op een dekentje op de bank, lag dezelfde kat op de grond voooor de baby.
Wanneer er kennissen langs kwamen en zij wilden even de baby dag zeggen, begon de kat heel hard te grommen, hij waakte echt toen over mn dochter.
Wel moet ik zeggen, dat mn kat en ik een hele goede band hadden, en ook wanneer ik langs kwam, was hij meestal niet bij me weg te slaan.
Dat was mijn ervaring toen ik zwanger was.
Ik hoor wel vaker dit soort dingen hoor! Heb zelf geen ervaring, ben niet zwanger en nooit geweest ook. Maar ik ken wel mensen die dit meegemaakt hebben. Katten hebben toch een extra instinct... als je verdrietig bent, komen je katten toch ook naar je toe?!