Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Mijn kater doet raar !

November 16 2002 at 4:02 PM

Hallo kattenvrinden !

Ik heb 2 lieve katten, een poes en een kater van nu bijna 10 maanden oud. Ik heb ze gekregen toen ze 8 weken oud waren en vanaf dag 1 waren ze zindelijk. Nu doet mijn kater sinds een maand of 3 vreemd. Hij plast op de bak maar gebruikt voor zijn andere behoefte de vloerbedekking in de kamer waar de bak staat. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam omdat hij gecastreerd moest worden en dat hij zijn terratorium aan het afbakenen was maar waarom plast hij dan wel in de bak?? Na zijn castratie van afgelopen maand is er niks verandert. Dus bij deze heeeelllpppp ! Tis niet fris en behoorlijk irritant dus wie heeft er een idee??

Oja kheb trouwens niks verandert qua plek van de bak of kattengrind dus daar kan het niet aan liggen en mijn andere kat doet het wel gewoon op de bak. Ik zie uit naar jullie reacties alvast bedankt !
Groetjes leonie

Respond to this message   
AuthorReply
Rolanda

Re: Mijn kater doet raar !

November 16 2002, 7:40 PM 

O nou heb ik het niet goed gelezen denk ik,hij plast ook ergens anders?
Mijn kater bleek een blaasontsteking te hebben, die plaste ook elders, maar in kleine beetjes.
Uiteindelijk zag ik dat zijn urine, wat bloed had,en toen ben ik naar de DA gegaan.

Wanneer een kat blaasontsteking heb, doet het hem pijn om te plassen, hij gaat het ergens anders proberen, met de hoop dat het dan minder pijn doet.

Wil niet zeggen, dat die van jou dat ook heeft, maar je kan het altijd even na laten kijken...een kuurtje en het is over.
Misschien kan je eerst opletten, of hij kleine plasjes plast? en dan zn urine opvangen ofzo, of anders goed nakijken als hij geplast heeft, kijken of het wat rose of rood is.

Tja, en verder zou ik het niet weten.
Sterkte, Rolanda

Respond to this message   
Leonie

tx voor je reactie

November 17 2002, 10:49 AM 

Hai Rolanda,

Nee dat is het em nou net. Hij plast dus wel netjes op zijn bak. Als hij dat zou doen zou ik het toch ook moeten ruiken? tis tenslotte een kater en ik zie hem wel op de bak gaan als hij moet plassen. In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie.

Groetjes leonie

Respond to this message   
Leonie

is er dan niemand die iets weet???

November 21 2002, 3:01 PM 

Hai allemaal...

Ik wist dat ik een rare kwiebus als kater heb maar is er dan helemaal niemand die iets uit mijn verhaal herkent en de mogelijke oplossing weet of ideeën heeft?

Groetjes leonie

Respond to this message   
Susanne

ba(n)kplassen

November 21 2002, 4:30 PM 

Hoi Leonie,

onze kleine Cosmo van 8 weken oud plast en poept netjes in de bak. Maaaaar, zodra ze de beschikking heeft over "haar" bank dan moet en zal ze daar ook nog even een plasje achterlaten. Gelukkig geen grote boodschap, maar dit is ook heel vervelend. De kunst is denk ik om haar geur er uit te krijgen en ik heb al verschillende tips gekregen. Gekreukt alu.folie op de verboden plek helpt bij mij geen zak. Iemand anders opperde peper (vinden ze niet fijn), nog iemand anders azijn (om de geur eruit te krijgen).
Valeriaandruppels zouden ook helpen, omdat ze die geur juist heerlijk vinden en er niet op zouden willen plassen. Ik wil eigenlijk geen Feliway kopen omdat ik ook van sommige mensen heb gehoord dat die niet werkt. Zodra ze plast, pak ik haar op en gooi d'r in de kattebak. (luikje ff dichthouden zodat ze het hopelijk snapt) Sja, ik ben ook nog in de beginnende fase dus ik wens je veel succes!

Respond to this message   
Leonie

tis nog steeds drama..

November 21 2002, 7:48 PM 

Ja plassen naast de bak is zeker ook geen pretje..maar het rare is dat hij dat dus juist niet doet. Volgens mij heb ik echt een rare snuiter van een kat want ik heb het idee dat niemand ervaring heeft met het probleem dat ik heb. Zucht...best jammer, jullie waren mijn laatste hoop ! De DA heeft namelijk ook vrij weinig oplossingen. Het vervelende is ook dat hij het nooit doet waar ik bij ben dus ik kan hem ook niet corrigeren en op de bak zetten. 1 voordeel..hij doet het gelukkig nooit buiten de kattenkamer ! Hij gebruikt gewoon 2 plaatsen voor zijn verschillende behoeftes ! Maar ik blijf hoop houden en wacht nog steeds met smart op het verlossende antwoord !

Adios Leonie

Respond to this message   
Malou

Hallo Leonie.

November 21 2002, 8:52 PM 

Ik herken dit wel hoor .

Ik las dat je kater 10 maandjes oud is. de mijne zijn zon dikke 6 maand nu.

Mijn Caddy en Gizmo zijn allebei zindelijk, maar ze hebben allebei weleens buiten de bak op een plastic zak of stuk krant geplast.

Maar op een gegeven moment loop ik de gang in, en zit meneer Caddy dus uitgebreid recht tegenover de kattenbak te piesen. Ik heb hem er met zn neusje doorheen gedrukt, meestal werkt dit wel, maar de volgende dag lag er weer een plas.

Nu zou ik het minder erg vinden als ik daar al zeil had, maar dat is dus niet t geval, en er ligt dus ongelakt hout!

Je snapt t al, nu trekt dat er dus meteen in.
Ik heb er febreze op gedaan, maar dat helpt niks, en beau beau helpt aardig, alleen ben de fles kwijtgeraakt, dus kan het er niet verder op spuiten.
Beau Beau is trouwens te krijgen bij de petsplace, is wel prijzig maar t haalt allerlei vlekken weg, zoals diarree of overgeefplekjes, en ook de stank ervan.

Nu hebben beide heren niet weer geplast buiten de bak, maar ik wil ze toch zo snel mogelijk laten castreren wat als ze eenmaal beginnen met sproeien, dan gaat me dat toch stinken!! dat wil je niemand aandoen. Dus als ik jou was, en jouw knoeperd is nog niet gecastreerd zou ik dit wel laten doen, want je kunt er veel stank en ergernis bij krijgen.

Ze mogen in principe vanaf 7 maand gecastreerd worden, maar ik doe het eerder omdat de DA dit heeft aangegeven en caddy nu echt met het trillen van de staart begint zoals katers dit doen als ze gaan sproeien.

Ik hoop dat jouw moppeke snel zn bakgedrag gaat verbeteren, want ik weet hoe je je voelt, je houdt van ze maar ergert je toch, omdat je zo graag wilt dat ze het doen zoals je het ze geleerd hebt.

Succes.

Malou en dr poezekinders.

Respond to this message   
Rolanda

Re: Hallo Leonie.

November 22 2002, 9:42 AM 

Oh ik zie t al, gaat niet om het plassen, maar om het poepen.
Tja, kan ik ook geen verklaring voor geven, wel dat ik ook wel eens een keertje iets naast de bak vind.
Wie dat dan is, is moeilijk uit te vissen bij 6 katten, ik dacht zelf, misschien ligt er al wat van de andere katten in de bak, wil die er niet meer op, denkt zo bij zichzelf, bekijk het maar!

Gelukkig heb ik een aparte kamer voor ze, waar de bakken staan, met vinyl, dus een stukje keukenrol doet al wonderen.En wanneer ik netjes ervoor zorg, dat alle drollen zijn verwijderd uit de bak, gebeurt het ook niet meer.

Stelletje kapsoneskatten zijn het bij mij.
Verder kan ik je niet helpen, dus sorry..
groetjes Rolanda

Respond to this message   

ik neem terug wat ik zei!!

November 22 2002, 10:42 PM 

Mijn rooie heeft t weer zo ver!!

Hij heeft weer naast de bak geplast

en stomtoevallig een uur nadat ik de DA belde om te vragen wat castreren kost. Bah wat kun je je rot voelen.

T ging zo goed bij mij, en nu....
Nu maar hopen dat hij er mee op gaat houden, want ik baal als een stekker!

Groetjes van Malou, de katten Gizmo & Caddy, en de hamsters Bongo & Frummel.

Respond to this message   

Re: Mijn kater doet raar !

November 26 2002, 9:20 PM 

Beste Leonie.
sommige katten zijn heel erg kieskeurig en willen dus niet poepen op een ba waar ze ook op plassen of waar een ander op poept. Wij hebben zelf drie katers en dus twee bakken. En ze poepen dus in de ene en plassen in de andere. Let ook op dat je ze iedere avond schoon schept. en dat je echt regelmatig verschoont, want als ze de bak te vies vinden willen ze hier uit protest ook wel eens op de vloer plassen.
Ik hoop dat je hier misschien iets aan hebt.
trouwens soms is er ook verschil tussen een open en een gesloten bak.
Veel succes, want het is inderdaad geen pretje om telkens drollen van het tapijt te plukken.
groetjes Marieke

Respond to this message   

Re: Re: Mijn kater doet raar !

November 26 2002, 9:55 PM 

Hoi hoi

Probeer eens "GET OFF", tis een spray verkrijgbaar in de dierenwinkel, speciaal om katten ervan te weerhouden hun behoefte op bepaalde (steeds dezelfde) plekken. Het spul ruikt naar citroensap, dus je kan als je het spul te duur vindt, want het is niet goedkoop, eerst eens citroensap gebruiken.
Of koop een citroenplant en zet hem pál op de ongewenst plek, zal ie zeker z'n neus voor ophalen

Succes!!

Respond to this message   

Kattenbak??

November 28 2002, 7:26 PM 

Wij hebben dit probleem ook gehad, overgaan op andere vulling voor de kattenbak en het bijzetten van een tweede bak loste bij ons dit probleem op.. Wij hadden van die ronde houtkorreltjes, nu gebruiken we Kitty Friend Extra (of zoiets) en er wordt niet meer (door alle acht) naast de bak ge *****
Veel succes, Marie-Louise

Respond to this message   
Current Topic - Mijn kater doet raar !
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: