Ik wou dat mijn katten zo omgingen met mijn hamsters als joy toen met die cavia deed.
Mijn katten hebben vanaf kleins afaan een speelgoed muis gehad, en ga maar na, zonder staart is dit net een hamster. EN toen ik mijn eerste hamster kreeg in september, waren ze allebei al een paar maand oud, maar had ik zoiets van ach komt wel goed....
De grijze heeft een heel sterk instinct voor jagen dus dat vertrouwde ik niet zo, maar mijn rooie was de rust hemzelve, en speelde gewoon met Gizmo.
Dus dacht ik, ik laat Caddy eerst kijken, en jah hoor, daar vloog t hamstertje over de bank.
Dus ik de katten van de bank afgeflikkerd, en snel de hamster gepakt, gelukkig was het voor de hamster een beetje het idee van glijden over een gladde baan, en niet over de kop.
Dus dat was mis, en ik heb de hamsters verplaatst naar de computerkamer, waar ze nu gezellig staan met hun huisjes, en af en toe mogen de katten er onder heel streng toezicht bij.
-----------------------------
Jouw katje is nog erg jong neem ik aan, die van mij waren al ouder en hadden al meer instinct ontwikkelt, daarom ging t bij mij mis.
Maar ik denk dat bij jou de cavia op t moment zo goed als even groot is als jouw katje, dus ik denk dat jouw katje eerder bang is voor de cavia.
Nu hopen dat jouw cavia bij de ontmoeting wel rustig blijft, en t katje ook, dan zal het goed gaan.
Maar blijf er hoe dan ook bij, voor t geval dat, en mocht het goed blijven gaan, doe dan alsnog de deksel er voor de zekerheid op, want katten blijven katten, en het kan goed gaan, jaren, en precies op die ene dag kunnen ze het toch proberen.
Kijk maar naar onze katten en de vogel, de katten hebben er nooit opgeloerd, en 5 jaar later hadden beide dames de vogelkooi op de grond gemikt, en zaten er trots bij toen we thuiskwamen.
Dus hou t in de gaten.
Veel succes
Groetjes Malou. de katten Gizmo en Caddy, en de hamsters Bongo en Frummel.