Ik heb 3 katten en ik vind katachtigen de mooiste dieren die er zijn.
Het is het meest perfecte roofdier dat er bestaat.
Ze zijn op zichzelf, maar ook sociaal.
Als huisdier heb ik graag een kat, omdat ie spint. Geen enkel ander dier doet dit. Een kat is eigenaardig, speels, ondeugend, beweeglijk, creatief, intelligent, grappig, tja, zo ontzettend veelzijdig. Geen ander dier kan op tegen een kat.
Ikzelf ben zelf een 'leeuwtje', en de bijbehorende eigenaardige trekjes heb ik zeker.
Groot ego ha ha , eerlijk, trouw, speels, beweegelijk, luxe in de vorm van verwenning (hoeft niet duur te zijn, als het maar glimt ) LUI, enorm lui, nog luier, als het moet superactief, graag alleen, maar ook soms graag met mensen, creatief etc, etc.
Nu vraag ik mij af of ik vanwege mijn eigen karakter en de dingen des levens juist daarom voor een kat heb gekozen. De puurheid, eerlijkheid en alle andere eigenschappen van een kat vervullen mijn ideaalbeeld over hoe mensen zouden moeten zijn.
Mensen die honden hebben, zijn vaak actief, minder intelectueel, maar des te meer gezellig, houden van een groep etc. Absoluut geen verkeerd woord over honde-eigenaren! Maar het zijn niet 'mijn' soort mensen. Ik kan prima met ze opschieten, maar mijn gedachten en ideeën zijn anders. Ik wil ook absoluut niet beweren, dat 'intellectueel zijn' BETER is dan wanneer je het niet of minder bent. Jezelf zijn is beter, maar goed, da's een ander verhaal.
Mensen die katten hebben begrijp ik meestal veel beter en met hun lig ik vaker op 1 lijn. Behalve met mensen die een cattery hebben (tenminste dat denk ik) en mensen die heel veel dieren hebben. Ik bedoel dit niet negatief, het is meer een waarneming (of verzinsel).
Na dit lange verhaal vraag ik me af of je kan zien wat iemands karakter is als diegene specifiek voor een bepaald dier gaat. Ik heb ooit gehoord, dat katte-eigenaren 'een tik' hebben. Ze passen vaak niet in de samenleving, omdat ze anders (misschien moeilijker?) denken. Het zijn typische creatieve mensen, vind ik. Het stelt me ook vaak gerust wanneer ik weer iemand ontmoet, die katten heeft. Ik kan ook vaak beter opschieten met dit soort mensen.
Zou het kunnen dat de keuze van je huisdier je karakter onthuld? Klopt het daarom, dat hierdoor je beter communiceert met mensen, die dezelfde huisdierkeuze hebben gemaakt? En dat je vaak dezelfde humor hebt? Of zijn het mijn vooroordelen, omdat ik het zo graag wil zien in mijn idealistische illusie
Dus wat vraagjes:
- Wie kan mijn stelling versterken of afzwakken?
- Wat was jouw reden om een kat (of meer) in huis te nemen?
- Wat voor karakter heb je?
Ik heb er nooit echt bij stil gestaan, wat wonderljik is, omdat ik bijna overal bij stil sta (tot vermoeiends toe) maar ik herken veel in je verhaal. Mijn hele leven heb ik katten gehad en ik kan niet zonder.
Ik vind ze zo geweldig juist omdat ze zich niet de wil van de mens laten opleggen. Ze willen best overwegen om met jou rekening te houden, maar de baas dat ben je nooit.Dat is ook de reden waarom ik honden minder leuk vind, jij bent echt hun meerdere, ik houd juist van wat meer karakter.
Ik heb heel erg het gevoel dat katten ontzettend intelligent zijn, ze kunnen alles zo van een afstandje observeren en dan lijkt het alsof ze van alles en nog wat denken. Ze zijn af en toe op zichzelf, heerlijk. Ik hoop dat mijn gevoel een beetje overkomt. Het is moeilijk te verwoorden.
Ik heb ook gemerkt dat honden mensen anders zijn. Kattenmensen zijn vaak wat verfijnder.Hondenmensen zijn vaker allermans vriendjes, houden meer van drukte enz.. Ik niet, mijn vertrouwen moet je winnen, ik vind mensen best leuk en aardig, maar ben ook graag alleen. Lui? Ja dat ben ik wel, erg lui... Maar ik kan ook super hard werken. Ben redelijk intelligent, (hieruit valt op te merken dat mijn ego ook redelijk groot is). Over dat glimmen:alles wat schitterd moet ik hebben, mijn moeder zegt al zolang ik me kan herinneren dat ik af en toe net een ekster ben.
Ik snap wat je bedoeld met dat moeilijker denken, daar loop ik heel veel tegen aan, dat ik veel meer en dieper nadenk dan de meeste mensen in mijn omgeving. Dat leidt dan ook nog wel eens tot onbegrip.
Maar of dat door mijn liefde voor katten komt? ik weet het niet...
Misschien heb je iets aan deze info? Als je nog meer vragen hebt lees ik het wel weer.
Hoi
Ik denk wel dat katten eigenaren anders zijn.
Bijv:als je een kat in je tuin ziet poepen wordt je vast boos en wil je de kat wegjagen.maar ik ,omdat ik zelf veel met katten omga,regeer heel anders op een kat,mijn vader is echt het type dat de kat bijna een knal geeft{ik hou hem dan wel tegen hoor}terwijl ik naar de kat toeloop en dan lopen/rennen ze al meteen weg en als ze dat niet doen dan pak ik ze desnoods op om buiten de poort te zetten.Ik denk dus eigelijk dat mensen met katten of andere huisdieren een aardiger en zachter karakter hebben.Maar ik denk dat dat puur mijn mening is en dat sommige mensen het verschil helemaal niet merken.
Ik heb katten (2) omdat ik het een van de mooiste dieren vind die er bestaan. Ik hou zowiezo van katachtigen, een tijger vind ik bv ook prachtige beesten. Wat ik echt mooi vind aan katten zijn dingen als de lichaamsbouw en dat ze intens kunnen genieten van kleine dingen. Ik heb 2 heel verschillende katten uit 1 nest, broer en zus. Giph de kater is super lief echt een beetje een sulletje, je kan alles met hem doen en hij vindt het nog fijn ook. Wil constant op schoot (tot vermoeiends toe af en toe) en kan zo enorm genieten als je hem dan aait. Je ziet dat gewoon aan zijn koppie, dat intense geluksgevoel zeg maar. Mijn andere kat, Einstein, zijn zusje dus, is weer totaal anders. Zij is echt degene met pit. Dat zie je al aan haar koppie, lekker ondeugend met een eigen willetje. Zij kan ook lekker knuffen maar echt alleen wanneer het haar uitkomt. Vooral dat genieten en dat eigengereide vind ik mooi aan katten. Honden vind ik ook leuk maar die zijn me te slaafs. Ik denk dat mensen met katten minder dominant zijn dan mensen met honden. Kattenmensen hebben niet zo de behoefte aan gehoorzaamheid en discipline bij een dier. Ik merk dat ook bij mensen die bv een hond hebben, die hebben dat dominante veel meer.
Dat laatste klopt eigenlijk weer niet zo als je zegt dat je een leeuw bent...dat zijn toch juist vaak wat dominante mensen? Of vergis ik me nou...
Oke dat was dus mijn mening, ben benieuwd wat anderen hierover te zeggen hebben
dat over een leeuw: dominant, tja ze zeggen van wel, ik heb dat niet zo, eerder een podiumvullend ego, maar een machtsstrijd, daar houd ik niet van. trouwens: mijn ego zegt dat ik mij dan verlaag tot een strijd die ik al gewonnen heb, ha ha!
nee ff serieus. er wordt ook vaak gezegd, dat ze bazig zijn die leeuwen, dat ben ik ook niet. maar goed, dit is een kattenpagina en deze 'leeuw' hoort toch echt bij astrologie! (heb t zelf uitgelokt, weet 't)
Bedankt voor jullie leuke berichten al! Ik hoop, dat er meer mensen zijn die hier iets over schrijven, ben erg benieuwd.
Ik heb katten, omdat ik ten eerste geen tijd heb om een hond te nemen. Voor een hond moet ik het eerste jaar volledig besteden aan opvoeding. Bovendien is er voor uitlaten ivm mijn studie geen tijd en laat staan aandacht geven. Katten zijn zelfstandig en dat ben ik ook. ik ga het liefst mijn eigen gang en dat doen mijn katten ook. Ik hou van aandacht en van liefde geven, dat doen die katten ook. Ik ben impulsief, maar minder actief, ik hou van plezier en van rust. Ik ben een kijker, ik kan uren kijken naar iets of dromen over iets. Ook deze eigenschappen behoren tot mijn katten, en dat maakt het zo uniek. Ze lijken zoveel op mij en versterken mijn eigenschappen. Het allerbelangrijkste waarom ik katten heb genomen is nog dat ik mijn liefde aan hun over wil dragen en wil laten zien wat een kat verdient...en dat geven zij mij dubbel en dwars terug...
xxx
Saskia
(niet diegene die dit eerste bericht geschreven heeft, ik ben Saskia H. Zij is Saskia z.)
Ik denk wel dat je gelijk hebt en dat katteneigenaren soms anders zijn en qua karakter misschien zelfs een beetje op hun huisdieren lijken. Ik ben graag onder de mensen, maar ook heel graag op mezelf. Af en toe lekker dingen doen die ik leuk vindt zonder met anderen rekening te hoeven houden. Katten hebben dat ook, ze komen knuffelen en aandacht vragen als ze daar zin in hebben maar kunnen zich ook prima zelf vermaken. Ik ben een ram (dus ook best dominant, zeggen ze) maar toch hou ik meer van katten dan van honden, zitten en pootjes laten geven is leuk, maar niets voor mij. Ik houd van het eigenwijze karakter van mijn katten en van hun rare streken. Die eigengereidheid heb ik zelf ook wel, het anders denken over bepaalde dingen dan de meeste mensen. Er zit dus een kern van waarheid in je verhaal.
dutchess
Ik ben helemaal gek van mijn katten en mijn hamsters natuurlijk, maar mijn katten betekenen heeeel veel voor mij.
T zijn echt mijn kinderen, zo gedragen ze zich ook, echt net zo ondeugend, vervelend en LIEF<< dat is t belangrijkste>> als echte kinderen.
Ik scheld ook weleens op ze(soms behoorlijk), ze krijgen ook wel eens een beste tik, of vliegen en glijden over t zeil in de gang, omdat ik ze achter nazit en ze een duw na geef, waardoor ze nog harder glijden hahaha, maar goed ze havenen mijn handen benen en kleren ook weleens tot regelmatig, dus dat kunnen ze ook terug krijgen(en het leuke is om daarna lekker met 2 lieve ineens rustige kroelkatjes op de bank te kunnen zitten hahaha.
Neej mijn katten zijn mijn alles, en ik zou nooit zonder katten kunnen.
Er was toen ik ze net allebei had, sprake dat ik allergisch zou kunnen zijn, omdat ik ineens allemaal rode vlekken kreeg en niesbuien, maar aangezien ik al vanaf kleins af aan katten heb gehad, leek me dit sterk.
Gelukkig bleek de allergie door mijn nieuwe soort zeep te komen, want de katten waren hoe dan ook NIET weg gegaan, dan maar allergisch.
Maar al met al ben ik dus een op en top kattenmama
Groetjes Malou, en Gizmo en Caddy, en de hamsters Bongo en Frummel!!
uhm..... ik heb een kat en een hond en om heel eerlijk te zijn vind ik dit allemaal beetje onzin.. heb mijn hele leven al katten en honden en vind honden altijd eerlijker dan katten (voorbeeld hond weet dat tie stout is geweest terwijl een kat doet of zijn neus bloed waarbij een hond sorry komt zeggen en de kat vaak het nog 1 of 2 keer probeerd voor die het opgeeft en iets anders zoek)
verder kwa ons eigen karacter... mmm geen iedee bij mij is alles levent heilig of het nou eden kat hond vis of kikker is
over dat in de tuin poepen.... ik word ook boos als er een kat in de tuin poept! nee beter voorbeeld! mijn layka (hond) krijg straf (geen slaag is niet nodig hoef alleen boos te kijken) als ze in de tuin poept! heeft dus ook geen fluit met dieren liefde te maken maar als ik violtjes in moet graven en eerst door de poep moet graaien..... je snapt het al! naast dat punt... wel eens veel vliegen in je tuin gehad?
Eigenlijk ben ik het ook niet met deze stelling eens. Ik ben een DIERENMENS. OP dit moment heb ik alleen nog een kat omdat we teveel weg zijn om een hond op tijd uit te kunnen laten. EN een kat kan dit zelf doen. Maar op den duur wil ik er ook zeker een hondje bijhebben. Ik ben van nature ook een type die ""de kat uit de boom kijkt" en zal dus niet zo snel op mensen afstappen. Maar ik ben wel gek van honden. Ik voldoe dus niet aan het beeld.Ook denk ik dat ik mezelf wel intelligent mag noemen. ik heb immers een HAVO en een HBO diploma, maar weer: ik ben toch gek van honden. Ik vind bij katten weer hele andere dingen terug dan bij honden en juist daarom ben ik gek op allebei. Je kan immers zeggen wat je wil, maar ik heb huisdieren om me heen nodig voor de eerlijke liefde en aandacht. En die geven zowel honden als katten naar mijn idee allebei meer dan voldoende. Dus sorry, maar ik zwak je stelling toch af!
groetjes, Sharon
Ik wilde niet beweren, dat kattemensen slimmer zijn. Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik doelde eerder op dat ze misschien anders denken, misschien moeilijker en complexer. Ik heb ook een HBO diploma, maar soms vind ik iemand met een LBO diploma slimmer. Het is zo relatief, maar goed. Da's mijn mening.
Verder kan je denk ik wel het onderscheid maken tussen kattenvriend en dierenvriend. Het gaat mij er niet om wat beter is. Natuurlijk zijn alle dieren lief, maar ik heb gewoon een sterke voorkeur naar katten en ik denk dat kattemensen typische overeenkomsten hebben.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. En je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Ik vroeg het me enkel af! Natuurlijk waardeer ik jouw mening net zo goed als die van alle anderen. Bedankt voor je reactie. En natuurlijk van alle anderen. Ik ga snel verder lezen.
ik ben het ook niet met de stelling eens.
Ik ben een dierenmens heb 6 katten en een hond.
( liefst zou ik er nog een hond bij willen :D maar helaas heb ook nog een man die dat niet wil )
En vind alle dieren even intresant etc...
Ik wilde nog even zeggen dat mijn reactie misschien wat heftig was, maar zo bedoelde ik het niet. Ik vind het alleen een beetje raar, ik ben jaren een hondeneigenaar geweest en nu ben ik een katteneigenaar, ben ik dan een ander mens? Dat denk ik niet. En ik wil ook niet zeggen dat intelligentie altijd van schoolniveau afhangt, maar dat was de enige graadmeter die ik op dat moment kon bedenken. Ik bedoel mijn vriend heeft een veel lager niveau, maar is zeker niet dom. Dat bedoelde ik dan ook niet op die manier. Dus ik hoop dat ik daarmee niemand beledigd heb want dat is niet de bedoeling.
Groetjes Sharon