Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Poezenpil...

November 26 2002 at 10:41 AM

Daar ben ik weer met het volgende: broer en zus zijn nu ruim 4 maanden. Sinds dit weekend doen ze "raar". Ze lijken heel anders opeens. Rennen achter elkaar aan en spelen alleen maar met elkaar. Hartstikke leuk natuurlijk, maar we moeten gaan uitkijken.

Mijn da wil Bagheera (kater) wel castreren met 5 maanden, dus nog een maandje wachten. Maar ik werk fulltime en kan ze dus niet in de gaten houden; kan ik Baloe (poes) het beste op de poezenpil zetten die ene maand?!

Ik weet het niet meer... Weet dat er voor allebei wat te zeggen valt, maar wil absoluut geen (incest) nestje!!!

Kan iemand me advies geven?

Groetjes, Anita.

Respond to this message   
AuthorReply
Desire

Re: Poezenpil...

November 26 2002, 10:49 AM 

Hoi ik heb het zelfde probleem
mijn da wil pas met 8 maanden castreren en ik twee katers en een poes van de zelfde leeftijd en 1 kater en de poes zijn dus ook broer en zus
dus voorlopig is de poes aan de pil tot dat ze oud genoeg zijn te vroeg helpen is ook niet goed ivm de groei van de kater en de poes
hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes Desire

Respond to this message   
Rolanda

Re: Re: Poezenpil...

November 26 2002, 2:23 PM 

Hoi,
Toen ik merkte, dat Kisha en Mowgli in het begin stadium van krolsheid waren, oa. door met elkaar te knuffelen, donkere hoekjes te zoeken.bv onder een deken, kleine mauwgeluidjes met elkaar te maken....was Kisha 6 maanden en Mowgli 7 maanden oud.

Ik heb ze eerst aan de poezenpil gedaan, wat niet echt aan te raden is door de dierenarts, maar om een nest te voorkomen, deed ik dit.

Het onderdrukt de krolsheid tijdens de pil, maar wanneer je denkt, dat het weer kan.bv als je kater is gecastreerd, zou ik er wel meteen mee stoppen.

Het is als alternatief voor tijdelijk, een stuk goedkoper, en als je ooit een nest zou willen?

Let wel op, dat ze bij lang gebruik een baarmoeder onsteking kunnen krijgen, dat is gebeurt met Mowgli, die heb ik meteen ook laten sterriliseren.
Ik was gestopt bij Kisha ookmet de pil, maar dat was ook omdat ik een nestje wilde.

Uiteindelijk zijn er nu allemaal gecastreerde katers bij me, Kisha krijgt nu helemaal niets meer, is ook niet gesteriliseert, maar ze komt nooit buiten..tis ook soms heel lichtelijk dat ze krols is..dat ik haar nog niet heb laten steriliseren, is meer omdat ik het met haar niet aan durf, omdat zij gewoon een heel tenger poesje is...kan best goed gaan hoor, maar ik zelf durf het niet.

Hoop dat je hier wat aan heb!
groetjes Rolanda

Respond to this message   
Anita R.

Re: Re: Re: Poezenpil...

November 27 2002, 9:36 AM 

Bedankt voor jullie adviezen!!!

Groetjes, anita.

Respond to this message   
Current Topic - Poezenpil...
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: