Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Mijn katten laten me niet slapen!

November 27 2002 at 8:00 PM
Harriet 

Hallo,

Ik heb sinds 3 maanden twee poezen uit het asiel. Ze zijn heel lief, maar er is één probleem: ik wil niet dat ze bij me in bed slapen en daarom zit de slaapkamerdeur 's nachts dicht. En dat pikken ze dus niet: ze beginnen steeds vroeger aan mijn deur te krabben en te mauwen. Inmiddels wordt ik al om een uur of 5 gewekt!

Ik probeer van alles: negeren, de plantenspuit (kan ze ook al niks meer schelen inmiddels) of toch maar toegeven en eten geven. Vannacht heb ik ze na een uur ellende opgesloten in de keuken, maar dat vind ik ook een beetje zielig.

Moet ik streng zijn zodat ze het uiteindelijk leren of krijgen ze dan straks een hekel aan me? Of gewoon bij de eerste piep eten geven zodat ze daarna weer een tijdje stil zijn en ik kan slapen?

Wie weet raad?

Respond to this message   
AuthorReply
dutchess

Re: Mijn katten laten me niet slapen!

November 27 2002, 8:32 PM 

Hoi Harriet,
Als ze je alleen maar wakker maken omdat ze eten willen zet dan 's avonds wat brokjes klaar waar ze altijd bij kunnen. Of doen ze het omdat ze aandacht willen en om je zo ver te krijgen dat je ze op de slaapkamer laat? In dat geval kun je het het beste proberen te negeren, hoe moeilijk het ook is. Katten geven niet gauw op, het kan dus best lang duren voor ze ermee ophouden, maar de aanhouder wint. Als ze echt door hebben dat je niet toegeeft stopt het hopelijk vanzelf.
Groetjes,
dutchess

Respond to this message   
Annet

Leuk toch!

November 27 2002, 9:03 PM 

Hoi
Ikzelf vind het heerlijk als er een poes bij mij in bed ligt,Ze slapen meestal zelf ook half ook dus denk ik niet dat ze de hele tijd gaan friemelen.
Ik vind het niet echt zielig om ze op te sluiten aangezien ze met meer zijn en dus ook mekaar kunnen opzoeken,Ik snap wel dat ze dat niet pikken maar als jij het irritant vind sluit je ze maar op,zolang de ruimte waar je ze opsluit wel groot en comfortabel genoeg is.
Groetjes Annet

Respond to this message   
Harriet

bedankt

November 27 2002, 10:58 PM 

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de poezen wel een keer bij me op bed laten slapen, maar dat is niet zo comfortabel omdat ik maar een eenpersoonsbed heb. Dus ik lag de halve nacht wakker terwijl de dames lekker languit lagen En ook toen stonden ze om een uurtje of zes naast m'n bed te mauwen dat het de hoogste tijd was om op te staan...

Enne, eten in de bakjes laten zitten bestaat niet in dit huis: alles wat ze kunnen krijgen vreten ze meteen op (zullen ze wel van het vrouwtje hebben...). Echt honger hebben ze denk ik toch ook niet, want ze zijn al flink aangekomen sinds ik ze heb.

Maar goed, het is gewoon een kwestie van aandacht vragen lijkt me dus. Misschien moet ik maar een groter bed kopen )

groeten, Harriët

Respond to this message   
Rolanda

Re: bedankt

November 28 2002, 11:32 AM 

hoi,

die 6 donders van mij, slapen ook niet bij mij..tja wel gezellig soms, maar ja 6?
Kisha maakte de deuren open,alle deurknoppen zijn dus verandert, en nu gromt ze tegen de deur.

ze krijgen als ik ga slapen een bakje met Royal canin voor de nacht, maar smorgens vroeg staan ze al paraat achter mn deur.
de 1 krabt en de ander springt tegen de deur.
ik negeer het!

uiteindelijk hebben ze de moed opgegeven, wanneer ik dan eindelijk zover ben en ik sta op, open mn deur, liggen er braaf 6 bengels te wachten op mij.

en ze hebben een eigen kamer hoor, dus ze hoeven helemaal niet in de gang, maar tis net alsof ze weten dat ik ga opstaan.

soms krabben ze ook savonds als ik al in bed lig, ik negeer t dan ook...geduld is een schone zaak, uiteindelijk slapen ze als lievertjes.

Rolanda

Respond to this message   
saskia z

Gewoon negeren

November 28 2002, 2:45 PM 

Katten proberen alles om hun zin door te drijven.
Wat je kan doen is elke avond voordat je gaat slapen flink met ze spelen. Dan worden ze moe en misschien werkt het. Geef ze voor het slapen gaan ook geen eten, dan worden ze veel te actief. Als je op vaste tijdstippen op de dag regelmatig eten geeft, weten ze wanneer ze het krijgen en zal de 'honger'vraag minder worden. Da's mijn eigen ervaring.

Negeer ze als ze 's ochtends aan je deur staan. Jij bent de baas en je zal ze vast genoeg verwennen. Ze halen jou uit je slaap omdat je op ze reageert. En dat is niet zielig? Katten zijn niet zo zielig als je zou kunnen denken. Ze kunnen wel erg, ERG, erg zielig doen, maar dat is hun manier van manipuleren, vooral als je erin trapt. Hoor wie het zegt

Je moet wel consequent zijn.
Eén keer 'ja' is altijd 'ja'. Altijd 'nee' is 'misschien'. Totdat ze het niet meer leuk vinden. Dan is het voor eventjes 'nee'.

Sterkte en een goede nachtrust toegewenst.

Groetjes Saskia Z.

Respond to this message   
Current Topic - Mijn katten laten me niet slapen!
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: