Mijn vriend en ik hebben een paar weken geleden besloten een katje te nemen. Graag willen we een jong katje van ongeveer 8 weken. Over twee weken ben ik bijna 3 weken vrij van werk en dat leek mij een mooie tijd om het diertje te laten wennen en wat opvoeding te geven. We hebben de naam al klaar, er zijn al een hoop spullen gekocht, maar het belangrijkste missen we nog....het katje!
Ik heb al naar het asiel gebeld, heb al meerdere advertenties in de Viavia geraadpleegd, maar elke keer als ik bel, zijn alle kittens al weg! Ik wist niet dat dit zo snel ging. Ik houd alle advertenties in de gaten, maar op de een of andere manier ben ik steeds te laat. Ik heb al bij de dierenarts gevraagd of zij iets wisten, maar zij konden mij alleen een telefoonnummer geven van het asiel, dat ik al gebeld had.
Kunnen jullie mij tips geven over waar ik nog meer kan kijken? Graag wil ik ook meer weten over het opvoeden van een jong katje. Zijn daar leuke sites of boeken voor?
Bel eens de dierenbescherming... of kittenopvangcentra. zo ben ik ook aan m'n katjes gekomen.
hangen er geen advertenties bij de supermarkt, of in de plaatselijke krantjes?
Kijk eens op www.dierenasiels.com, daar vindt je de meeste asiels uit Nederland en Belgie en de dieren die bij hun geplaatst zijn. Er is vast wel een dierenasiel of opvanghuis bij in jouw buurt.
Groetjes,
Dutchess
ik heb ook pas een kitten van 8 weken oud in huis.
deze heb ik van de poezenzorg in kalmthout, misschien een beetje ver voor je ik weet niet waar je vandaan komt.
de poezenzorg is een heel goed adres, tineke dat is de vrouw van de poezenzorg zij verzorgd katten. die bv. gedumpt zijn of geen huis hebben enz.
boedhi zo heet mijn kitten die was toen hij net geboren was daar gedumpt, en tineke heeft hem met de fles grootgebracht. ik weet zeker dat als je je kitten daar vandaan haalt dat het goed zit.
tineke geeft je ook een boekje mee waarin staat of hij/zij is ingeent, een wormkuur heeft gehad, ontvlooit is enz.
ze geeft de kittens echt heel veel liefde.
het enigste wat ze wilt is dat de kittens een goed tehuis krijgen en ze wilt daarom ook eerst een goed gesprek met je hebben, zodat ze weet of het een goede plaats is voor een kitten.
ik heb het telefoonnummer van de dierenkliniek gekregen als je interesse hebt laat het dan even weten dan geef ik je het nummer.
Ik heb even opgezocht waar Kalmthout ligt. Het ligt inderdaad niet naast de deur, maar ik zag dat het in de buurt van Rijssen ligt, waar mijn opa woont en waar ik binnenkort op visite ga.
Dus als je mij het nummer zou willen doorgeven, dan kan ik het altijd daar proberen. In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp!
Recentelijk heb ik een van de kittens die mijn poes zeven maanden geleden kreeg terug gekregen.
De voormalige baas is voor haar carriere steeds vaker in het buitenland. Helaas heeft ze er vooraf niet voldoende over nagedacht.
Gorgeous is een ontzettend gezellige lieve poes. Ze is zwart met een piepklein wit vlekje bij haar keeltje.
Ik zou haar graag houden maar ik heb al een kitten gehouden en heb haar moeder. Mijn vriend en ik willen binnenkort gaan samenwonen en ook hij heeft een poes. 4 poezen vinden we wat teveel daarom zoek ik voor deze lieve schat een warm thuis.
Wie wil mijn knuffel dat bieden? Mail naar pebbelspoes@hotmail.com
Wij hebben onze 11 weken oude Sem via www.marktplaats.nl
Daar kun je zoeken op dieren. Ook op provincie enzo, dus dat het dan niet te ver weg is. Mijn ervaring is echter ook dat ze heeeeel snel weg zijn, en ik internet meestal laat, dus dan kon ik niet meer bellen. Ga wat vroeger achter de computer zitten zodat je meteen kunt bellen.
En het is echt de moeite waard om er een eindje voor te rijden, zo'n kleine knuffel is heerlijk!
ja dat zijn wij ook en wij hebben nog heel lieve kittens Hymalayan (pers colourpointjes) te koop.Ze zijn superlief en gezond, ingeënt , PKD getest, stamboom, ontwormt , waarom geen raskatje? dan weet je wat je in huis haalt - kijk op onze http://www.vlokske.be (zip, zico en mistral) zijn nog te koop - 350.- Euro voor de liefste schatten op aarde - op zoek naar een lieve, warme thuis.t 0032 3 257 54 13
als jullie nog meer tips hebben? Ben alweer een klein beetje opzoek naar twee nieuwe vriendjes, maar tips zijn nooit weg. ik woon in overijssel, dus amsterdam of antwerpen is een beetje uit de richting
als jullie nog meer tips hebben? Ben alweer een klein beetje opzoek naar twee nieuwe vriendjes, maar tips zijn nooit weg. ik woon in overijssel, dus amsterdam of antwerpen is een beetje uit de richting
Uhmmm, sorry!
af en toe blijft het scherm hier steken, op 'nu verzenden' en dan wordt mijn bericht gewoon 10 keer geplaatst! Ik snap er niets van!!! ik druk ook niet meerdere malen op verzenden ofzo. de pc bedenkt dit gewoon zelf?! groetjes en excuus, marion
zuki heeft een maatje..... mijn hond! maar ze lijden een beetje aan miscomunicatie! als de ene wilt spelen voelt de ander zich bedrijgt en visa versa...... JEUGD!!!! mmmm ja wil nog een meisje erbij! maar denk dat mijn moeder me met katten en al de deur uitgooi :p maar goed.... ze zou me er uitgooien als ik mijn piercings liet zetten als ik een hond zou nemen als ik nog onijnen erbij nam als ik een rat ging nemen...... de kat (zuki) mog na heeeeeeeeel lang zeuren ..... denk dat ik maar terug in de pubertijd schiet en lekker stieken nog een kleintje erbij neem aangezien zuki door mijn mams word verwent en nu steeds bij haar gaat zitten :p (ben niet jaloers hoor maar ik schep zijn poep! mag toch ook een beetje liefde!!) hihihi mmmm als iemand een meisjes kitten tot 9 weken in of rond rotterdam vind....
over het virus..... mmmm ja bebeurt alleen op deze site maar waarom niet bij iedereen dan?
5 maanden en niet geënt ...... ik vind het raar ja! zuki was nog niet geent maar wa pas 8 weken...... en ik ben gelijk geweest
meneer knort trouwens nu luidkeels op mijn schoot.... slaapkop
Ik vind het ook een beetje vreemd, vandaar deze vraag... maar goed, zaterdag naar de dierenbeschermingsafdeling, eens vragen en kijken wat zij aan poezebolletjes heeft.
heb een kitten aangeboden gekregen die te klein is.... ze zeggen dat tie 7 weken is maar 3 weken lijkt.... nu ben ik echt zwaar aan het denken.. heb de hele nacht niet geslapen :'( het is een jongetje en ik wil eigenlijk een meisje en wat als het niet 7 weken is maar 3 .... wat als het ziek is en ik al verlieft ben? maar wat als ik het niet neem en hij bij niet lieve mensen terecht komt? ...... owwww wat een dilemasssssss maar goed hoop vandaag nog wat te horen en dan horen jullie het ook.....
Ik heb je gemeeld, maar zet het hier ook nog even. hier zijn tot nu toe nog geen 'vreemdelingen' geconstateerd. volgens mij houden ze het aardig bij hun eigen discussie...
Ik heb geen idee wat je moet doen. Als je denkt dat je het risico op een eventuele ziekte of misshien wel sterfte van het beestje aankan (stel dat ie echt drie weken is)... en heb je dan genoeg tijd om er voor te zorgen, want dan heeft ie heel veel voedingen nodig. vraag anders of je er eerst mee naar de da mag. Succes!!! hou me op de hoogte!
ja als tie 3 weken is dan heb ik wel genoeg tijd (en liefde in me) om heb verder groot te brengen daarom juist ik wel iemand anders mischien niet en ga zowiezo gelijk naar de dierenarts vind het altijd wel fijn om te horen wat ik moet doen en of alles wel 100% ok is!
plahhhhhh weet echt effe niet wat waar hoe maar ok als ik van hun hoor dan weet ik waarschijnlijk meer en als alles goed gaat neem ik hem denk ik wel.... niet te hard roepen want ik wil nog niet mijn volle hoop op een nieuw moppie zetten.... straks gaat het niet door en ben ik weer teleurgestelt dus! als het komt komt het!
ennuh, heb je misschien nog zo'n katje voor mij? je maakt me wel een beetje jaloers hoor... het lijkt wel of alle aangeboden kittens mijlen ver weg wonen!!
ik zag je berichtje staan net toen ik zelf een advertentie neer wilde gaan zetten voor onze kittens. Van het nestje zijn er nog 2 die op zoek zijn naar een lief baasje, een zwart-wit katertje en een wit/zwart poesje met wat grijze streepjes. Beide erg lief, zindelijk en ontwormd.
Mocht je nog op zoek zijn, hoor ik graag van je. O ja, omgeving Alphen ad Rijn/ Amstelveen
gr. Françoise
Dank je wel voor het bericht, maar sinds vrijdag heb ik twee hele lieve kittens in ontvangst mogen nemen!
Maar aangezien ik gezien heb hoe snel het gaat met kittens ben ik er bijna zeker van dat ze snel een baasje zullen vinden.
Veel succes met het vinden van een lief baasje!
Marion, wij hebben onze kitten in het asiel gehaald. Ik denk dat we net geluk hadden want die zijn normaal gesproken zo weg. Maarja, dat zul je vast al geprobeerd hebben, he? Veel succes in ieder geval!
Zukimams: de advertentie was verwijderd??? was zo nieuwsgierig!
en suzanne, daar ga ik nog naartoe... maar wil zoveel mogelijk opties en ideeen opdoen.
alleen deze zoektocht is al leuk!
anders had ik er niet veel haast mee, maar het lijkt me zo lekker om de hele kerstvakantie met de nieuwelingen door te brengen. lekker wennen en genieten!!
hou jullie op de hoogte, heb dit weekend allerlei kijkdagen
heb je nog wat gehoord over dat minibeestje? en ik heb inmiddels een paar contacten gelegd. maar het liefst wil ik toch weer twee kittens terug. die andere van mij hebben de kans niet eens gehad om uitgebreid te spelen, of gedonder uit te halen, toen waren ze al ziek. en eigenlijk wil ik dat toch wel graag meemaken, het echte opgroeien...
alvast bedankt voor de zoekhulp
ja ik heb toch maar besloten om het niet te doen ik ben nogal gevoelig en mijn moeder zag het niet zitten om me door een hel te slepen mogt het toch fout zitten met dit beestje! eigenlijk wilde ik ook een meisjes poes dus een katertje was al niet echt geplant.... maar goed we blijven zoeken toch? geen haast! en yup die kinderstreken zijn geweldig!
da ook een rede dat ik het katertje niet neem! straks is er meer mis virus ofzo en heb ik 2 zieke beestjes!!
heb sinds vanochtent een ontstoken vinger die zo opgezwollen is dat mijn ring klemt..... das redelijk rottig typen!!!