Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

2e kat of niet..

December 4 2002 at 3:25 PM

Hoi,
Ik zit ff een beetje in twijfel.. Wij hebben een poes van nu een dik jaar oud.. ze is erg lief , speels gezellig en zeer aanhalig..wij wonen in de stad, en ze heeft een hartruisje dus wij vonden het verstandiger om haar niet buiten te laten.. aangezien ze vanaf het begin al binnen is mist ze niet veel volgens mij..Nu lijkt het me wel gezelli voor haar dat er nog een poes komt..dat moet dan natuurlijk ook 1 zijn die niet naar buiten gaat straks etc. Maar nu mijn vraag: is dat wel verstandig om naar 1 jaar deze kat nog een andere aan te schaffen? ik weet namelijk niet hoe deze poes er op gaat reageren..En wat is verstandiger..een kitten of een poes die uit bv. een asiel of particulier die ook gewend is met andere katten en binnen zijn....

Groetjes Nienke

Respond to this message   
AuthorReply

Re: 2e kat of niet..

December 4 2002, 3:58 PM 

hai nienke.
ik denk dat het best kan om nog een 2e kat erbij te nemen. natuurlijk moeten ze wel aan elkaar wennen, maar na een tijdje gaat dat in de meeste gevallen wel goed. verder kan ik je geen advies nemen of je een kitten of een kat uit bv het asiel moet nemen. als je er 1 uit het asiel neemt moet je er natuurlijk wel op letten dat die gewend is om binnen te zijn.
succes!
grietjes Róbin.

Respond to this message   
Eva

Re: Re: 2e kat of niet..

December 5 2002, 10:25 AM 

Hoi,

Ik heb ook een berichtje geplaatst bij '2 katten bij elkaar' omdat wij net vorige week ook een tweede poes erbij hebben genomen, ze zijn allebei bijna 2 jaar oud. Wij hebben hele goede ervaringen met het asiel. De katten zijn allemaal ontwormd, gesteriliseerd/gecastreerd en gechipt, dat weet je bij particulieren niet altijd zeker. Ook kunnen de medewerkers (betrouwbare) informatie geven over de katten, het karakter, het verleden, de reden van plaatsing en of ze samen kunnen met andere poezen. Bij ons werd ook even gekeken hoe ze reageerde op andere katten door er een bij te zetten zodat we dat konden zien. Daarnaast konden we ook de afspraak maken dat we het (minimaal een maand) aankijken en als het echt niet zou gaan dan konden we de kat altijd nog terug brengen. Ik vond dat wel een prettig idee dus persoonlijk zou ik het altijd via een asiel doen. Natuurlijk heb ik geen ervaring via particulieren. Veel succes.

Respond to this message   
Mariel

Maatje

December 5 2002, 1:40 PM 

Ook wij hebben na een jaar een maatje voor onze poes in het asiel gehaald. Dat is nu een jaar geleden. Op zich vormde de nieuwe kat geen probleem. Ze vochten niet, hij at wel haar eten op, maar dat was al.

Het gedrag van de poes veranderde wel. Het was een knuffelbeest wat zich avondenlang op je schoot kon nestelen en er kwam, op een raar knorretje na, nauwelijks geluid uit.

De kat die erbij kwam is heel aanhankelijk. Eiste dus veel aandacht op. Maar hij heeft wel een eigen karakter en maakt veel meer lawaai.

Gevolg was dus, dat onze poes niet meer zo schoterig was en na een tijdje ook geluid begon te produceren.

Inmiddels beginnen ze wel meer samen te doen. Liggen vaak tegenelkaar te slapen. Dollen met elkaar en zijn vaak bij elkaar in de buurt. De poes is weer een stuk knuffeliger geworden.

Dus of je het moet doen, een tweede kat. Ja, waarom niet. Wel goed opletten dat het geen buitenkat is.

Respond to this message   
Rolanda

Re: Maatje

December 5 2002, 3:18 PM 

Hoi,
Wat leeftijd verschil zou ik me niet zo druk maken, wij hadden Bobo 12 jaar oud, toen we Kisha en Mowgli er bij namen.Moet wel erbij zeggen dat het kittens waren.
Ik denk dat je je beter kan laten voorlichten over het karakter van het a.s maatje.. is hij/zij gewend om altijd alleen te zijn, of dat hij/zij juist gewend is met andere katten.

Bv Mowgli is dus nu gewend en opgegroeid met 6 katten, maar zij is toch altijd degene die zich zelf terug trekt, wanneer het haar teveel word..je ziet haar amper, hoort haar amper, maar ze is wel heel erg lief en gehoorzaam.
Wanneer ze zelf er zin in heb, komt ze tevoorschijn eventjes voor haar aai en knuffels.
Maar ze duidelijk een poes die gewoon lekker haar eigen plekje wil.

Kijk ik naar die overige 5 van mij, die slapen dus met zn allen, spelen, kroelen, rennen tot je er gek van word.

Dus het kan verschillend zijn, Mowgli wil gewoon haar rust, maar dat is Mowgli gewoon, ze staat ook op het fotohoek, en daar kan je zien, dat ze verders er heel gezond en tevreden uit ziet..Ze accepteerd alle overige 5, maar echt ermee spelen?? nee.

Maar moet wel zeggen. tis reuze gezellig hoor, 6 verschillende katten en karakters.
Groetjes Rolanda

Respond to this message   
Current Topic - 2e kat of niet..
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: