Wat bedoelt u met 9 wkn?
Als u 9 weken oud bedoelt vind ik dat veel te jong.
een kitten moet ongeveer 8 weken bij zijn moeder blijven en soms ook wel langer.Ik denk dat een kitten van 9 weken te jong is om naar een nieuw huis te gaan.
Misschien bedoelt u met 9 wkn iets anders dan 9 weken?
Laat het dan even weten.
Van Timmie lover Annet
Het kan best wel met 9 weken, ligt er aan hoe de kitten op dat moment is gegroeid en of het sterk genoeg is. Mijn kittens gingen tussen de 8-10 weken naar een nieuwe omgeving, en ze zullen daar ook moeten wennen.Het ligt dus echt aan de kitten zelf.Het laatste nest heb ik gehouden, maar dat was omdat ik al aan ze gehecht was geraakt, die bleven ook dan heel lang bij hun moeder drinken.
Maar even terug naar het onderwerp: heb je al op marktplaats.nl gekeken? Daar worden dagelijks kittens aangeboden en je kan er zelf ook een oproep plaatsen.
Het is zelfs zo, dat er wel ieder uur een nieuwe advertentie geplaatst kan zijn, dus word het goed in de gaten te houden, zodat je snel kan reageren.
annet das onzin ik kreeg zuki met 8 weken er zijn mensen die vinden 6 / 7 weken al oud genoeg! punt is is tie al los van de moeder!
zoals al gezecht probeer marktplaats.nl ikzelf was redelijk despy op zoek (na drama met niet krijgen van kitten) dus had ik bij ..... lycos.nl in de zoek machine "kitten kopen" ingetyped toen kwam ik op een website van een jongen die een kitten had (mijn zuki :D) dus zoek en gij zult vinden
Re: Re: Re: Re: Re: Wij zoeken een jonge poes max 9 wkn
December 6 2002, 11:21 PM
Dat maakt niet uit Annet, nu weet je het wel, en je bent hier om meer aan de weet te komen.
Wel vind ik 6 weken jong, ik heb 2 nestjes gehad, en was er dus ieder uur bij het ontwikkelen van de kittens.
Bijde nestjes waren behoorlijk sterk, omdat ik de moederpoes extra voedde, en ik kon ook in de gaten houden, of de kittens genoeg aten.
Het gebeurt ook wel dat ze met 6 weken weg gaan, maar ik vind het persoonlijk wel te jong.
Bij het 1ste nest was Boopsie bij ons gebeleven(is de kat van mn dochter), daar aan kon ik zien, dat hij heel lang de zuigbehoefte en warmte nodig had van zn moeder.
Zijn broertjes en zusjes waren vanaf 8 weken oud, dus niet allemaal tegelijk in 1x naar een nieuw baasje gegaan.
Het laaste poesje was met 10 weken weg gegaan, omdat ze te langzaam en te weinig at naar mijn gevoel, pas toen ik tevreden was, mocht ze weg.
Maar het gebeurt vaak, dat de mensen genoeg hebben van al die spelende en rennende kittens, dat ze deze eerder weg willen doen.
okee ik wijk nu uit..maar met goed zoeken, zal je het je wel lukken hoor, het vinden van een kitten!!
succes verder
Rolanda
We zijn, na dat we Kitty kregen, ook opzoek geweest naar een kitten. We hebben Kyra dan ook gevonden www.marktplaats.nl op !! Kittens in overvloed, geloof me.
Stel dat je daar niets vind (bijna onmogelijk, want toen keken waren er ongeveer 800 advertenties met zowel volwassen katten als kittens!!), dan kan je altijd kijken op:
Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien,maar als je
een kat zoekt die al zindelijk is en lief is voor de kinderen,kun je dan niet beter een volwassen dier nemen?Ik heb zelf onlangs twee poezen opgenomen uit het asiel,waarvan ze dachten dat ze goed bij kinderen konden(ze waren binnen gebracht als vondelingen).De ene is ong.7 jaar en de andere is ongeveer 9 jaar oud.
En inderdaad het zijn echte schatten voor de kinderen en zindelijk ook.Ze zijn zo dankbaar met hun nieuwe thuis,de ene wil zelfs niet eens buiten een frisse neus halen terwijl de mogelijkheid er bij ons wel is.Ik heb nu 4 poezen.Ik had er ook al twee.Deze zijn hier als kitten gekomen,en daar heb je behoorlijk meer werk van dan van deze twee volwassen dieren.Ik wil alleen maar zeggen,geef die poezen uit het asiel alsjeblieft ook een kans,iedereen wil zo graag een kitten.(is ook erg leuk,hoor dat geef ik toe).In het asiel weten ze vaak al veel van het dier af mbt het karakter.Kijk eens op www.dierenasiels.com.Daar heb ik mijn schatten ook op gevonden.Ik wens jullie veel succes bij het vinden van een geschikte kat!!
Groeten Maria.
van ons nestje zijn er nog 2 kittens op zoek naar een lief baasje, Ze zijn bijna 8 weken, ontwormd, zindelijk erg lief en goed opgevoed door onze dochter van 1,5 jaar. Mocht je nog geinteresseerd zijn, hhor ik graag van je. Omgeving Uithoorn/Alphen ad Rijn
gr. Françoise
Zoekt er iemand een Kitten?
Kijk eens op www.kittentekoop.nl
je kunt dan op de naam klinken van het ras dat je zoekt en dan staan er andressen van waar kittens verkrijgbaar zijn.
Er zijn van een bepaald ras ook wel eens kitten'op'
groetjes timmielover Annet