Zojuist nog een bericht geplaatst hier op t prikbord dat alles zo goed ging met mij en mn dierenkinderen.
Nu dat laatste moet ik terugnemen.
Bij deze wil ik jullie laten weten dat mijn lieve hamstertje Bongo vandaag is overleden.
Het is dan wel geen kat, maar de meesten van jullie weten dat mijn dieren mijn alles zijn, en ook Bongo hoort bij mijn gezinnetje, en daarom wil ik dit even kwijt.
Bongo was mijn 3de huisdier dat ik kreeg, sinds ik op mezelf woon, ik heb hem gekregen van een kennis van mij in September, en ben ongelooflijk veel van dit diertje gaan houden, maar heb er natuurlijk wel rekening mee gehouden, dat hij al wat ouder was, en dat hamsters maar rond de 2 jaar oud worden.
Hij was al wat ouder, bijna 2 jaar, werd al wat stram en was al blind en doof.
Ook sliep hij veel meer dan normaal, maar vannacht is hem waarschijnlijk fataal geworden.
Het is vannacht als volgt gegaan, dat onze verwarming vastgevroren is, waardoor onze cv het niet meer deed.
Dus hebben we met 2 verwarmingjes, de huiskamer en hal warm gehouden.
De kamer van de hamsters en ratten niet, omdat dat vrij warm is, maar vannacht is het daar waarschijnlijk toch te koud voor Bongo geweest.
Toen Kees, mijn vriend, vanochtend vroeg, hoe het met de drie kleintjes ging, zei ik als vanzelfsprekend goed, omdat Bongo een langslaper is en de andere 2 hadden goed wat lawaai en waren druk bezig met eten en radjelopen, en bongo lag net als anders met zn kont voor de opening, dus ben ik gerust naar mn werk gegaan, want hij liep immers gisteren nog heerlijk rond te kuieren.
En toen ik vanavond thuiskwam en achter mijn computer kroop, en even de kooien bij langsging, kwam hij niet naar buiten als reactie op het tikje dat ik altijd tegen het huisje geef.
Dus ik heb t dakje eraf gehaald,en daar lag hij.
en ik heb een kennis gevraagd of ze even wou komen kijken om het zeker te weten, en hij was dus overleden.
Misschien denken sommigen van jullie, van kan ze zo zitten met het overlijden van zon klein dier, maar het is een wezentje, dat een grote plek in mijn hart heeft gekregen, met zn eigenzinnige karaktertje, en zn leuke toet, en ik mis hem nu al.
De tranen zijn nog niet gevallen, maar naarmate ik dit bericht schrijf, word het me best moeilijk, omdat ik het nu echt besef dat hij weg is.
En dat om zon hamstertje, maar wel een die heel bijzonder voor me is, en die altijd zn plekje mag blijven houden in mn hart.
~~~~~~~
Lieve Bongo, eigenwijze Bongo.
Een onverwachts begin, toen ik je zo maar mee mocht nemen.
Een pijnlijk begin, omdat je zo lelijk beet.
Maar ondanks dat was ik verliefd, op je mooie lieve snuitje, en die mooie oogjes.
Na tig keer een hap van jou en een aai van mij, vond je het wel best, en ging je liggen slapen, in mn trui.
Vanaf dat moment, was je echt mijn hamster, je vertrouwde me, sliep je slaapje uit, en weer op onderzoek.
Zo heb ik zoveel met jou beleefd, met je fratsen, je tarzanklim boven door je kooi, je bedelen om pindas in je hoekje, je bent ook zon doetje.
Nu is het over, vandaag ben je heengegaan.
Ik hoop dat je niet hebt hoeven lijden, en gewoon weg bent gegaan.
Mag jij, mijn lieve hamsterman, gelukkig zijn daarboven, en lekker genieten van je nieuwe leven.
Ik wou dat je hier langer was gebleven,
want ik mis jou, hoe klein je ook bent, er is een grote koude plek, zo zonder jou.
Ik hoop dat je weet, dat ik jou nooit zal vergeten, dat je er zal zijn, in mijn hart, en in mijn gedachten, want zon boefje als jou zal en kan ik nooit vergeten.
Ik mis je....
Veel liefs Malou.
Groetjes van Malou, de katten Gizmo & Caddy, hamster Frummel & t ratje Jessey.