Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Onverwacht......

December 10 2002 at 11:19 PM

Zojuist nog een bericht geplaatst hier op t prikbord dat alles zo goed ging met mij en mn dierenkinderen.

Nu dat laatste moet ik terugnemen.

Bij deze wil ik jullie laten weten dat mijn lieve hamstertje Bongo vandaag is overleden.
Het is dan wel geen kat, maar de meesten van jullie weten dat mijn dieren mijn alles zijn, en ook Bongo hoort bij mijn gezinnetje, en daarom wil ik dit even kwijt.

Bongo was mijn 3de huisdier dat ik kreeg, sinds ik op mezelf woon, ik heb hem gekregen van een kennis van mij in September, en ben ongelooflijk veel van dit diertje gaan houden, maar heb er natuurlijk wel rekening mee gehouden, dat hij al wat ouder was, en dat hamsters maar rond de 2 jaar oud worden.
Hij was al wat ouder, bijna 2 jaar, werd al wat stram en was al blind en doof.

Ook sliep hij veel meer dan normaal, maar vannacht is hem waarschijnlijk fataal geworden.
Het is vannacht als volgt gegaan, dat onze verwarming vastgevroren is, waardoor onze cv het niet meer deed.
Dus hebben we met 2 verwarmingjes, de huiskamer en hal warm gehouden.

De kamer van de hamsters en ratten niet, omdat dat vrij warm is, maar vannacht is het daar waarschijnlijk toch te koud voor Bongo geweest.

Toen Kees, mijn vriend, vanochtend vroeg, hoe het met de drie kleintjes ging, zei ik als vanzelfsprekend goed, omdat Bongo een langslaper is en de andere 2 hadden goed wat lawaai en waren druk bezig met eten en radjelopen, en bongo lag net als anders met zn kont voor de opening, dus ben ik gerust naar mn werk gegaan, want hij liep immers gisteren nog heerlijk rond te kuieren.

En toen ik vanavond thuiskwam en achter mijn computer kroop, en even de kooien bij langsging, kwam hij niet naar buiten als reactie op het tikje dat ik altijd tegen het huisje geef.

Dus ik heb t dakje eraf gehaald,en daar lag hij.
en ik heb een kennis gevraagd of ze even wou komen kijken om het zeker te weten, en hij was dus overleden.

Misschien denken sommigen van jullie, van kan ze zo zitten met het overlijden van zon klein dier, maar het is een wezentje, dat een grote plek in mijn hart heeft gekregen, met zn eigenzinnige karaktertje, en zn leuke toet, en ik mis hem nu al.

De tranen zijn nog niet gevallen, maar naarmate ik dit bericht schrijf, word het me best moeilijk, omdat ik het nu echt besef dat hij weg is.
En dat om zon hamstertje, maar wel een die heel bijzonder voor me is, en die altijd zn plekje mag blijven houden in mn hart.

~~~~~~~
Lieve Bongo, eigenwijze Bongo.

Een onverwachts begin, toen ik je zo maar mee mocht nemen.
Een pijnlijk begin, omdat je zo lelijk beet.
Maar ondanks dat was ik verliefd, op je mooie lieve snuitje, en die mooie oogjes.

Na tig keer een hap van jou en een aai van mij, vond je het wel best, en ging je liggen slapen, in mn trui.

Vanaf dat moment, was je echt mijn hamster, je vertrouwde me, sliep je slaapje uit, en weer op onderzoek.

Zo heb ik zoveel met jou beleefd, met je fratsen, je tarzanklim boven door je kooi, je bedelen om pindas in je hoekje, je bent ook zon doetje.

Nu is het over, vandaag ben je heengegaan.
Ik hoop dat je niet hebt hoeven lijden, en gewoon weg bent gegaan.

Mag jij, mijn lieve hamsterman, gelukkig zijn daarboven, en lekker genieten van je nieuwe leven.
Ik wou dat je hier langer was gebleven,
want ik mis jou, hoe klein je ook bent, er is een grote koude plek, zo zonder jou.

Ik hoop dat je weet, dat ik jou nooit zal vergeten, dat je er zal zijn, in mijn hart, en in mijn gedachten, want zon boefje als jou zal en kan ik nooit vergeten.

Ik mis je....

Veel liefs Malou.

Groetjes van Malou, de katten Gizmo & Caddy, hamster Frummel & t ratje Jessey.

Respond to this message   
AuthorReply

sterkte !

December 10 2002, 11:27 PM 

Hoi Malou,

Ik ben ook een hele grote dierenvriend en begrijp je helemaal. Het gaat er niet om of het een paard, hond, kat, kip, hamster of goudvis is. Ik heb zelf ook een paar hamsters gehad, en zelfs bij het sterven van de laatste vond ik het heel erg en was ik heel erg verdrietig.
Natuurlijk mis je hem! heel veel sterkte,

liefs ferricia

Respond to this message   

sterkte !

December 10 2002, 11:32 PM 

Hoi Malou,

Ik ben ook een hele grote dierenvriend en begrijp dat je het heel erg vindt van Bongo. Het maakt niet uit of het een paard, hond, kat, hamster of goudvis is. Ik heb zelf ook verschillende hamsters gehad en vond het altijd heel erg als ik afscheid moest nemen.
Veel sterkte, !

liefs ferricia

Respond to this message   

Re: Onverwacht......

December 11 2002, 12:04 AM 

Hoi Malou,

Wat vreselijk om te lezen dat je lieve hamstertje Bongo is overleden. Ik weet nog wel dat je hem net had gekregen en dat je vanaf het begin al zo gek op hem was.

Wij wensen je heel veel sterkte met het verlies van Bongo en we leven met je mee.

Groetjes,

Annemieke & Roland

Respond to this message   

Ook ik wens je sterkte toe Malou!!!!!

December 11 2002, 8:44 AM 

Hoi lieve chatvriendin van mij,

het is echt niet raar hoor,dat je ermee zit dan Bongo is overleden.In Loving memories.....Always to remember Weet je nog wel? Dat geldt natuurlijk ook voor Bongo.Wellicht komt er bij jou wel een ander hamstertje om die kooi te bewonen.Maar vergeten zal je Bongo nog lang niet zo goed ken je jou al.Nogmaals sterkte meisje. Groetjes Joke,Dick,Monza,Joy en Poetie.

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   
Patricia 2

Re: Ook ik wens je sterkte toe Malou!!!!!

December 11 2002, 9:13 AM 

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Neem de tijd voor je verdriet!

Patricia

Respond to this message   
marion11

Re: Re: Ook ik wens je sterkte toe Malou!!!!!

December 11 2002, 9:40 AM 

he Malou, heel logisch hoor, dat je Bongo mist. veel sterkte!!

groetjes, marion

Respond to this message   
Rolanda

Re: Re: Re: Ook ik wens je sterkte toe Malou!!!!!

December 11 2002, 11:46 AM 

Ahgossie Malou,nou veel sterkte hoor, en tis helemaal niet raar, verdriet om je dierenvriendje..

groetjes Rolanda

Respond to this message   

December 11 2002, 12:23 PM 

malou waar woon je? ik heb een vriendin in linburg (kerkrade) en die heeft 2 nesten hamsters die deze week wegmogen! als het je iets zuo helpen door een nieuw moppie te nemen help ik je graag! ze zijn super tam en lief!

met hamsters is het altijd jammer dat ze zo kort leven net als ratten! het jammere aan ratjes vind ik dat ze groot kans op kanker hebben! ik vind dit zo zielig dat ze die beesten voor labratoriums hebben gekweekt zodat je nu bijna geen "gezonde" tamme rat kan kopen! mijn rat is eraan dood gegaan en ze was niet de enige! en jij had ook een ratje he? mmm wel voorbereid zijn dat ze niet super oud gaan worden!!
sterkte met het verlies! het is nooit leuk om een deel van het gezin te verliezen! mijn beesten zijn ook mijn kids dus weet presies wat je bedoelt

Respond to this message   

sterkte

December 11 2002, 12:32 PM 

Hoi Malou,

Heel veel sterkte met het verlies van Bongo !

Cindy

Respond to this message   

Re: sterkte

December 11 2002, 1:42 PM 

Tjeetje Malou, wat erg zeg.
Je hebt een heel mooi stukje voor hem geschreven waarbij de tranen in mijn ogen stonden. Je eigen verdriet komt dan opeens weer heel erg bovendrijven. De gevoelens die jij beschrijft...., meid wees er trots op dat je zo bent. Recht uit je hart.
Ik wens je veel sterkte. Ik denk aan je!
Dikke knuffel.
Cis

Respond to this message   
Timmie.Lover Annet

Re: Re: sterkte

December 11 2002, 3:14 PM 

Hoi Malou
Ik vind het niet raar dat je er verdriet van hebt.
Ik had vroeger ook een hamster:Binkie
Ik hou nog steeds van Binkie ook al heb ik er niet echt verdriet meer van.het is nu al zeker 2 jaar terug{het voelt als veel meer}
Sterkte en wees blij dat je je lieve poezen en andere hamster nog hebt{en nog een nieuwe rat toch?!

liefs Timmielover Annet

Respond to this message   
deborah

December 11 2002, 10:00 PM 

het is helemaal niet raar dat je zoveel verdriet hebt van je hamstertje, het is ook een leven.
het maakt helemaal niet uit wat voor een dier je hebt, want je haalt een dier niet voor niets in huis. en je gaat er toch van houden.
ik zelf heb 1 kat en morgen 1 poes en 2 slangen in huis (de 2 slangen zijn niet groot en leven wel in een terrarium hoor) en ik had eerst een andere slang maar die was ook dood gegaan en ik weet veel mensen zullen het raar vinden dat ik slangen heb, maar ik had ook veel verdriet dat die ene dood was gegaan.
dus in ieder geval ik begrijp je verdriet en ik wens je veel sterkte met het verlies van bongo

Respond to this message   
Malou

Dank jullie wel allemaal

December 12 2002, 9:32 AM 

Ik had gisteren al veel berichtjes gelezen maar kon niet reageren omdat mijn internet het niet meer deed, en dus mijn bericht niet verzonden werd.

-----------------------------------------

Het is nog steeds een raar gevoel, dat Bongo weg is en ik mis hem nog steeds heel erg, maar ja dat is ook niet in een dag over, weet ik uit eigen ervaring.

Nog steeds loop ik hun kamer (van de hamster en de rat binnen) en kijk eerst bij Jessey de rat, dan bij Frummel de hamster, en automatisch ga ik achter mijn pjoeter zitten, en steek ook mn hand uit naar Bongo's kooi, maar net als gisteren is deze leeg.
En dat is erg raar.

Ik heb net al jullie reacties stuk voor stuk gelezen, en letter voor letter, en vind het ontzettend lief wat jullie me allemaal toe schrijven, ik heb de tranen alweer in de ogen staan.

Ook las ik een bericht dat er in Limburg ergens ook nog een paar hamster nestjes waren, maar zoals ik t nu kijk laat ik het lekker even zo, alhoewel afleiding ook niet verkeerd zou zijn maar goed voor mezelf laat ik het eerst even zo.

Misschien dat ik er nog weer een hamstertje bijneem over een tijd, of misschien nog wel een ratje, of misschien laat ik het bij 2 katten en een hamstertje en een ratje.
Dat weet ik nog helemaal niet.

Nogmaals bedankt allemaal, voor die lieve berichtjes, jullie zijn echte schatten!!.

Veel liefs Malou.

Respond to this message   

Re: Dank jullie wel allemaal

December 13 2002, 1:43 PM 

wat erg voor je,
veel sterkte.

Respond to this message   

Ik ben weer bezweken!!

December 14 2002, 2:24 PM 

Hallo allemaal,

Ik zat er dus over te denken of ik nou wel of niet een hamstertje erbij zou nemen.

Ik heb besloten dit niet te doen, en dat er voorlopig helemaal geen dieren meer zouden komen.

Maar toen kreeg ik een paar reacties op het feit dat ik een ratje alleen hield, en dat het gezeldschapsdieren zijn, en dus eigenlijks, met zn tweeen of meer moeten leven.

EN ja hoor, daar begon mijn geweten weer op te spelen.

DUs ben ik gisteren naar de pets geweest.
en heb eerst naar een bak gekeken, voor cavias, omdat dat groot genoeg is voor 2 ratjes.

Daarna heb ik bij de ratjes gekeken, maar er was zoals ze zeiden maar een vrouwtje en dat was een albino, en daar houdt ik niet zo van.

Dus in die andere bak gekeken maar dat waren ten eerste allemaal mannetjes, en ten tweede net zulke kleuren als dat Jess ook heeft.
Dus nog maar eens in die andere bak gluren, naar een diertje zonder klokkenspel, en staat daar in eens een prachtig huskyratje voor mn neus, met dr neus tegen t glas, waar ik mijn neus had.

Dus ik heb haar meteen gereserveerd, samen met de bak.

Nu ga ik straks samen met kees en jessey haar op halen, want er moet even gekeken of jess zekerweten een vrouwtje is, ik weet haast zeker van wel, maar dubbelcheck is altijd beter.

Het nieuwe dametje gaat Smokey heten, zo wil kees haar noemen, en dat terwijl hij haar nog niet eens gezien heeft, maar ik vind t een naam die wel bij dr past.

Bongo's kooitje heb ik inmiddels wel weggehaald, alhoewel ik die liever nog had laten staan, maar langzaam aan moet je dat wel doen, want anders haal ik dat kooitje nooit weg.

Ik mis hem nog steeds heel erg, maar ik denk dat beide ratjes, mn aandacht wel erg gaan vragen, dus dan heb ik wat afleding, ook wel van Frummel, maar die zit alsnog meestal liever lekker in zn huisje.Maar lekker pech, want ook Frummel moet er aan geloven, en lekker bij t vrouwtje rondbanjeren.

Ik houdt jullie op de hoogte hoe de kennismaking is verlopen, en fotos komen zeker te weten ook nog.

Malou

Respond to this message   

Re: Ik ben weer bezweken!!

December 14 2002, 4:13 PM 

Hoi Malou
Leuk dat je een nieuw diertje neemt.
Hij/zij kan jouw Bongo nooit vervangen maar je kunt er net zoveel van gaan houden.Misschien een idee om wat foto's van je nieuwe hamster te plaatsen?!
Het is misschien een kattensite maar het gaat om jouw dus ik denk wel dat het mag van Annemieke en Roland.
groetjes Annet

Respond to this message   

Jessey heeft een vriendinnetje!!

December 14 2002, 7:40 PM 

Hallo allemaal....

Ik zou laten weten of alles goed ging, en of kees Smokey wel mooi zou vinden.

Nou kees en smokey was meteen dikke mik hihi, hij vind haar hardstikke mooi.

Jessey en smokey, sjah, eerste snufje was interresant, jessey piepte wat, vond t allemaal vreemd, en liep steeds, met smokey achter zich aan over mij heen, maar nu zitten ze samen in hun nieuwe mega woonhuisje te snuffelen en te knuffelen dus het is tot nu toe heel goed gegaan .

Nu heb ik 2 lieve ratjes!!

Fotos komen nog, want smokey laat zich nog niet echt zien, ze is nog onwennig, bij al die nieuwe stemmen en geurtjes, maar ze is onwijs leuk .

Veel liefs Malou, jessey en smokey.

Respond to this message   

Re: Jessey heeft een vriendinnetje!!

December 16 2002, 11:13 AM 

Hoi Malou,

Gefeliciteerd !

Hartstikke leuk ... the ratlady haha, leuke nickname.

Ik wacht op de foto. Hoe oud is Smokey?

Groetjes,
cis

Respond to this message   
Current Topic - Onverwacht......
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: