Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Nieuwe kattengek vraagt om tips

December 11 2002 at 12:57 PM

Dag allemaal. Ik heb sinds anderhalve maand een kat en ben nu helemaal gek van katten. Ik ben nu ziek thuis en vind het heerlijk om naar Angie te kijken. Buiten is het koud, maar op de vensterbank lekker warm zo te zien

Anyway, nu ik een week thuis zit en het zo eens aanzie, denk ik dat Angie wel een beetje eenzaam is. Ik heb dus gisterenavond besloten nog een kat te nemen (uit het asiel). Maar nu zit ik tuurlijk te dubben. Ik vraag me ten eerste af of Angie het wel leuk vindt. Ze is 8,5 maand en sinds 1,5 maand bij mij. Wie zegt dat ze een 'indringer' op prijs stelt. Maar ik ga het gewoon proberen. Zit nu alleen te dubben of ik er eentje neem die jonger is of ouder. Wat zouden jullie doen?

Cindy

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Nieuwe kattengek vraagt om tips

December 11 2002, 5:06 PM 

Cindy,

ik heb niet meteen een oplossing voor je eigenlijk, maar ik zit er zelf ook over te denken. Onze Cosmo is nu zo'n 12 weken en bijna 1 maand bij ons. Ze is ook alleen overdag. Áls ik er nog 1 bij zou nemen zou ik ook proberen om voor een jonkie te gaan. Is moeilijk hoor, je weet totaal niet hoe ze op elkaar gaan reageren. Ik wacht eens rustig af welke tips jij gaat krijgen!! Hieronder zie je dat gisteren de Kerstman helaas is overleden, wat rest is zijn muts....

Respond to this message   

Re: Re: Nieuwe kattengek vraagt om tips

December 11 2002, 5:13 PM 

lol arme kerstmeneer aangevallen door een ukkie :p
ga ook nog kerst foto's voor zuki's album maken (mijn eerste kerstmis foto's- je weet wel hebben babies ook altijd) mischien scan ik er een paar in :p de foto's die ik hier plaats zijn met de webcam genomen :p

IK WIL OOK EEN KLEINTJE ERBIJ
ik neem speciaal een kleintje omdat mijn hond beetje trouwma van zijn vorrige baasje's grote katten heeft gehad nu zuki groter word merk ik dat layka (de hond) hem toch acsepteerd (sorry voor mijn nederlands lol ben er niet zo goed in) maar volwassen katten op straat moet tie nogsteeds niet! dus volgende haarbal word zekker weer een ukkie

je kent je kids zelf het best! hoe denk je dat tie zal reageren?

Respond to this message   

uh, vergeet m'n vraag maar

December 11 2002, 5:55 PM 

Hoi,

Ik ben een beetje impulsief; nou ja een beetje .... Ben daarstraks naar het asiel geweest en daar heb ik een moordpoesje gezien !! Ik heb haar gereserveerd en ga haar zaterdag ophalen. Ik krijg ze een week op proef. Mocht ik na een week nog twijfels hebben of m'n ander lekker ding haar accepteert, dan moet ik bellen en krijg ik nog een week langer. Gaat het goed of niet goed, dan kan ik na die week zeggen "ik kom ze terugbrengen" of "het gaat, ik hou ze".

Ik heb gekozen voor een mooi lekker lief schattig 6,5 maand oud meisje met een mooi wit befje, mooie witte beentjes en voetjes (oh ja, dat noemen ze pootjes tuurlijk). Vanaf zaterdag heb ik dus twee moordwijfjes, die elkaar hopelijk niet vermoorden Ben zooo benieuwd; kan niet wachten. Zielig trouwens: ze hebben haar gevonden met vergiftigingsverschijnselen en zo is ze in het asiel gekomen. Daar schrok ik wel van. Maar, ze heeft medicijnen gehad en is er gelukkig bovenop gekomen. Het gaat nu heel goed met haar! Over een paar daagjes heeft ze ook weer een warm huisje met een soortgenootje.

Leuke foto trouwens Susanne. De kerstman is hier nog niet geweest en het lijkt me beter hem ook niet binnen te laten als hij komt, ze is hier al aan het oefenen wat ze met hem kan uithalen denk ik (hihi).

Groetjes,

superblije Cindy

P.S. 1 Zaterdag zal ik m'n nieuwe aanwinst wel laten zien. Heb (gelukkig) een digitale camera.

P.S. 2 Sorry voor dit lange verhaal, maar ben sinds kort helemaal kattengek en kan heel veel kletsen over die van mij.

Respond to this message   

Re: uh, vergeet m'n vraag maar

December 11 2002, 6:43 PM 

cindy die foto is COOL LOL
jeetje ik word steeds meer overgehaalt om er eentje bij te nemen :D owwwwww mag toch best een kert kado voor mezelf aanschaffen?? lekker pluizebolletje http://www.network54.com/Realm/tmp/1039628627.JPG

Respond to this message   

Re: Re: uh, vergeet m'n vraag maar

December 11 2002, 6:48 PM 

woops

Respond to this message   
Anonymous

Re: uh, vergeet m'n vraag maar

December 11 2002, 8:02 PM 

Hoi,

Wij hebben laatst ook uit het asiel een tweede poes erbij genomen en wisten niet zeker of dat goed zou gaan. In het asiel heb ik dat toen ook gezegd maar het meisje daar zei dat we het toch zeker wel een maand de tijd moesten geven. Het is nu iets van 2 weken geleden, het gaat goed maar de eerste week was het vooral blazen en nu nog wel wat gevecht af en toe. Dus een week om te kijken of het gaat lijkt mij wat kort, ik zou ze wat langer de tijd geven om aan elkaar te wennen.

Respond to this message   
Malou

Kat erbij...

December 12 2002, 9:59 AM 

Hallo dames....

Ik heb hier wel wat ervaring mee, en kan je zon beetje wel vertellen hoe zoiets over t algemeen verloopt.

Nu is het wel dat jonge katjes, net als zuki, makkelijker een ander accepteren,dan een kat die een paar maand ouder is.

Ik heb Gizmo opgehaald bij mijn ouders toen hij 8 weekjes was, maar na een paar dagen gemiauw de hele nacht door, moest en zou ik een vriendje halen.
Mocht niet van mn vriend, maar goed, ik krijg vrijwel vaak mn zin met dit soort dingen. .

Dus ik alle kranten en internet afgezocht, maar kon niks vinden.
Dus mijn buurvrouw, ook druk aan t spitten, kwam aan de deur, met het bericht dat er in assen (halfuurtjerijden) een nestje van 2 katjes was, een rood katertje en een zwart wit poesje.

Dus ik mijn vriend gebeld dat er 2 waren, waarop hij zei, als t maar niet de rooie word , rararara waar kwam deze meid mee thuis, dat mooi engelige bengelige rooie katje, zodra ik m zag was ik verkocht.

Dus ik kom thuis, en huppekee, deurtje van de vervoersmand open.

Gizmo zag caddy niet eens, en caddy hem niet, want die liep meteen naar buiten en Gizmo stond aan de andere kant de bak te beruiken.

Maar toen, hup staart omhoog, en dik!! pfoe, ik dacht dit gaat mis.
even snuffelen, en daar ging caddy op zoektocht in zn nieuwe huis, met Gizmo erachter aan, die vond t reuzeleuk.

S avonds, Gizmo en caddy zitten mekaar lekker te klieren, en te spelen, en van ons moet caddy nog niet zo veel weten, maar komt alwel naar ons toe, zo van hallo zijn jullie mijn nieuwe papa en mama??

en nu 7 maand later, heb ik hier 2 erg aanhankelijke knuffelkatten die ook lekker gek zijn met elkaar.

Nu denk ik persoonlijk dat een katje van 8 en een halve maand zich wat feller opsteld, omdat die al weet wat er om zich heen gebeurd.

Als je humpies hebt van zon negen week oud, die accepteren alles wel, die leven in hun nog zo kleine wereldje en weten nog eigenlijks van niks, maar een oudere kat heeft inmiddels aardig wat meegemaakt, en heeft een hele andere instelling als zon klein humpie, maar het is het proberen waard.

Ik denk dat ze mekaar de eerste paar dagen zoiezo staan toeblazen en mekaar uit de weggaan, maar met geduld en niet teveel ingrijpen, zal het wel goed gaan na een paar dagen.

Heel veel succes in ieder geval!!

Groetjes Malou

Respond to this message   
Malou

Hier nog even een foto van mijn kids.

December 12 2002, 10:02 AM 

Hier staan mijn Gizmo en Caddy op de foto, is deze week net gemaakt.

Nu maar hopen dat het ook zo gaat met de 2 dames als ze mekaar ontmoeten....

Maar de mijne zijn allebei ook wel erg makkelijk en vinden alles maar best, als ze maar eten en heel veel aandacht krijgen.

Groetjes Malou Gizmo en Caddy.

Respond to this message   
Current Topic - Nieuwe kattengek vraagt om tips
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: