Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Niet stinkende plas??? En een leuke foto

December 11 2002 at 11:51 PM
Anita 

Hoi,

Ik ben er nog steeds niet uit met m'n Sem. Ik heb al een andere kattenbak met ander grind, en hier liggen nu de meeste drollen in. Ik schep ze er ook elke dag uit, waarna Sem lekker in z'n frisse bak begint te graven en te plassen. Maar 's avonds gaat het dan toch elke keer weer mis. Ik heb van een vriendin al begrepen dat ze vaak na een dutje naar de bak gaan, dus dat ben ik nu ook al in de gaten aan het houden.

Maar nu heb ik weer eens iets vreemds: Sem gaat in de 'bakhouding' zitten op een plek waar de bak niet staat. We rennen vervolgens met Sem naar de bak, er gebeurt niets. Gaan we checken op de plek waar hij eerst zat, ligt er wel iets nats, maar dat stinkt totaal niet! Ik heb wel eens aan z'n pis geroken (met schoonmaken), nou, dat stinkt echt mega. Wat hij op die plek achtergelaten heeft is weinig, en een beetje olie achtig. WAT IS DIT? Als hij gewwon zit te plassen, dan plast hij door als we hem optillen.

Trouwens, lussen jullie katten ook zo graag bier als de onze? Ruud moet z'n flesje heel goed bewaken, Sem begint als een gek de hals af te lebberen. Dat krijg je wel hele leuke foto's.

Groetjes,

Anita

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Niet stinkende plas??? En een leuke foto

December 12 2002, 1:50 AM 

Wat een schetig katje is dat zeg

Ik vind het erg vreemd. Het is wel zo dat urine van zo'n jong katje niet zo sterk ruikt als het er net uit komt. Urine in de bak ligt namelijk langer en gaat snel stinken. Het zou dus wel urine kúnnen zijn.

Een andere afscheiding die katten kunnen hebben, is de uitscheiding uit de anaalklieren. De anaalklieren zijn uitwendig te zien als twee gaatjes links en rechts van de anus. Bij de meeste katten zijn ze echter maar moeilijk zichtbaar vanwege de vacht.

Wanneer katten angstig zijn, in een stresssituatie zitten of het erg naar hun zin hebben, bijv, als ze aan het 'trappelen' zijn op je schoot, vindt je wel eens een natte plek waar hij heeft gezeten. Dat is de afscheiding uit de anaalklieren. Dit ruikt wel sterk en ook vies.

Het kan voorkomen dat de anaalklieren verstopt zitten. Dit is vaak pijnlijk en bemerk je doordat de kat niet wil springen of miauwt als je hem oppakt. De klieren moeten dan worden uitgeknepen (vies werkje dat je het best aan de dierenarts kunt overlaten), of, wanneer er een ontsteking is ontstaan, door de dierenarts worden gespoeld. Dit gebeurt onder een roesje, waarna de kat ook antibiotica toegediend zal krijgen.

Dit is waarschijnlijk te veel informatie voor je vraag, maar misschien is het goed om te weten. Als je zeker wil weten wat het is, zul je de vloeistof de volgende keer in een schoon potje (oud, plastic filmrolletjesbusje) moeten doen en met je kat even langs de dierenarts.

Groeten,
Roland

This message has been edited by WebmasterKS on Dec 12, 2002 1:54 AM

Respond to this message   
Malou

Kan het niet zijn dat....

December 12 2002, 9:41 AM 

Je Semmetje, last heeft van zijn blaasje??
Mijn Caddy had ik de bak ook weleens een kleine plas, maar die ging gewoon meerdere keren op de bak.

En zoals jij zegt kan jouw Semmetje het niet kwijt.

Ook heb ik deze vraag:
Heb je een bak met of zonder kap??

Want ik heb het leuke mogen zien, dat terwijl ik de bak aan t verschonen was, en de kap er af had, mijn Gizmo lekker zn pootjes op de rand zette, en zn poep ging doen, omdat hij zo makkelijk stond en makkelijk zn poep kon doen.

Misschien help dat wat bij jou, dat je de kap er een dag en een nacht aflaat om te zien of hij dan alles wel op de bak doet.

Succes ermee.

Groetjes malou en co :P haha

Respond to this message   

Re: Kan het niet zijn dat....

December 13 2002, 4:04 PM 

Hoi,

Je kan het altijd nog even laten nakijken bij de DA. Dan ben je gerustgesteld.

Wat dat bierflesje betreft, veel katten zijn gek op bier. Dat komt door sommige ingredienten die erin zitten. Een prachtgezicht he, die kat (en wat een scheetje zeg) aan het flesje lurkend. Misschien ziet Bavaria iets in een commercial
Wordt ie nog beroemd ook haha

Grt,
Cis

Respond to this message   
Anita

Re: Re: Kan het niet zijn dat....

December 16 2002, 1:11 PM 

Heb de foto al naar Bavaria gemaild!

Het 'probleem' met Sem is dat 'ie overdag keurig op de bak gaat. Maar zodra wij erbij zijn, 's avonds of overdag, durft 'ie niet meer of zo. Hij gaat dan op bepaalde plekken lopen snuffelen en dan dragen wij 'm als een gek naar de bak. Ik ben bang dat hij inmiddels denkt dat het zo moet. Ik ga nu een spray halen waarmee katten worden afgeschrokken om op een bepaalde plek te komen, misschien dat hij dan wel zelf naar de bak gaat. Soms komt hij recht van achter afgelopen waar z'n bak staat en dan gaat ie bij de eetkamer zitten plassen! Wij niet meer snap!

Groetjes,

Anita

Respond to this message   
Current Topic - Niet stinkende plas??? En een leuke foto
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: