zoals eerder een hamster overleed heb ik nu ook wat droevigs niet met zuki hoor die is zwaar ondeugent en heeft deze ochtend al boel straf gehad maar mijn oudste konijn is aan het overlijden nu
zijn naam is brian hij is ong. 10 jaar oud en heeft toen hij 3 jaar was een zwae beroerte gehad! de DA zei toen "nou hier is niks aan te doen zou hem een spuitje geven" maar omdat ik niet zomaar wou beslissen heben we toen afgesproken het een paar daagjes aan te kijken... heb hem met de hand gevoerd schoon gemaakt steeds en binnen een week at tie al nat brood en na een maand begon tie weer te staan hij heeft altijd wel een scheef kopje gehouden en was wat "klungelig" maar hij was zeer levendig en na een tijd erg creatief met zijn handicap nu vanochtent ging ik hallo zeggen tegen mijn nijnen en daar lag tie... hij "leeft" nog maar heeft geen pijn laat dus de natuur zijn gang gaan geef hem beetje water en melk zodat tie rustig kan overlijden.... het is raar want niemand had gedacht dat tie het toch zover kon schoppen! ben blij dat ik hem die 7 extra jaar gegunt heb! ga hem straks wel missen die gekke brian! (niet gek omdat tie een handicap had maar gek omdat tie rare streken uithaalde)
jullie snappen denk ik wel dat ik vandaag minder 'aanwezig" ben hoewel mijn pc wel aanzal staan
Ach wat sneu nou, het zit ook niet mee! Heel veel sterkte in ieder geval, ik weet uit ervaring dat dit het moeilijkste is. Als je weet dat je het beestje kwijtraakt maar het nog niet zover is.
Ik leef met je mee, Sharon
toen mijn verzorgkonijn Hopper overleden was, heb ik daar ook veel moeite mee gehad.
Nu mijn Bongo is overleden, heb ik er nog meer moeite mee.
Wel moet ik zeggen, dat je er heel goed aan heb gedaan om je mooie nijn toendertijd niet in te laten slapen, want ik ken uit ervaring ook zulke dieren, en die hebben nog ontzettend lang geleefd.
Goed gedaan!!
Nu ben ik ook blij dat je nijn geen pijn heeft en ik hoop dat hij nergens last van zal hebben, en gewoon lekker op zn eigen plekje heen gaat.
Misschien dat mijn nieuws je wat op kan vrolijken.
Ik had besloten geen dieren ermeer bij te nemen, maar omdat ik veel reacties kreeg op het alleenzijn van mijn ratje, begon mijn geweten op te spelen, en ben ik gistren gaan kijken bij de pets, en ben daar verliefd geworden op een huskyratje dat van ons de naam Smokey heeft gekregen, en zij gaat als alles goed gaat Jessey's nieuwe maatje worden, nu maar hopen dat ze mekaar mogen, kees heeft haar ook nog niet gezien, maar ik ga haar straks ophalen samen met kees en Jessey.
Dus ik zal je op de hoogte houden, en ik hoop dat dit nieuws je wat opvrolijkt.
Veel liefs en katte, ratte en hamsterpootjes van ons hier.
Groetjes van Malou, de katten Gizmo & Caddy, hamster Frummel & t ratje Jessey.
Hoi Patricia
Toen ik het berichtje las dacht ik heel even dat er iets met Zuki was gebeurd.Maar een konijn veliezen is oom niks hoor.Ik heb ook konijnen gehad en eén daarvan lag in de winter dood in zijn hok.
Ik weet wat je voelt.
Neem wel de tijd om je verlies te verwerken en wees toch blij dat je lieve Zuki nog hebt.
Sterkte,
Liefs Annet
brian is er niet meer! helaas maar ik zat erbij en de andere nijnen waren er ook was best wel zielig je zag dat ze wisten dat er iets was heb nu nog 2 nijnen bati en gavin waarvan ik er 1tje weg moet doen aangezien ik ze niet samen kan houden (vliegen de plukken haar om je oren)
brian is rustig heen gegaan ben best droevig maar dood is deel van het leven!
timmylover het is erg genoeg dat een beest waar je 10 jaar mee door breng overlijd! daar zal zuki layka gavin of bati nog geen gelijk aan stellen! ja ik heb zuki nog maar brian niet meer! ik heb veel beesten en er is er niet 1 meer belangrijk dan de ander! ben nu beetje emotioneel maar schok even van jou vergelijking
Sorry Patricia
zo bedoelde ik het niet.Ik dacht alleen dat je misschien wat troost kon vinden bij je andere dieren.
Ik vind zelf altijd,als ik verdrietig ben,veel troost bij Doortje en Daantje.
Ik snap dat je verdrietig bent maar nu realiseer je je toch eigelijk hoeveel Zuki en de andere voor je betekenen.Nogmaals wens ik je veel sterkte met het verlies van je maatje.
liefs Annet
wat erg voor je, gelukkig is brian rustig heen gegaan.
en je hebt hem al je liefde en zorg al die jaren kunnen geven. en ook brian heeft in zijn jaren bij jou heel veel liefde aan jou kunnen geven.
ik wens je heel veel sterkte.
groetjes deborah
Het is altijd naar om een dierenmaatje te verliezen, is hij klein of groot, oud of jong.
Wat het enige verschil kan zijn, is, dat je konijn toch een leeftijd had bereikt, dat je het zou kunnen verwachten, ook juist omdat hij al eerder was opgegeven.
Hij wilde duidelijk toch vechten toen, en jij heb hem al die leuke jaren nog mogen geven. Helaas, het leven is zo, maar misschien kan het je wel een beetje troosten, dat hij toch nog plezier had.
Je heb zijn overlijden zien aankomen en hij had geen pijn, dus het had zo moeten zijn...gelukkig dat hij geen pijn had of ziek was.
Denk dat Annet het niet zo meende, het kwam alleen wat verkeerd er uit en jij heb je verdriet, dus misschien zie je het nu niet zo, maar weet zeker dat Annet het goede bedoelde.
Ik hoop dat je het snel verwerken kan, ook al loop je steeds naar het hok.
Maar bedenk, hij was heel gelukkig bij jou, en is met rust heengegaan.
Sterkte gewenst door Rolanda
Hallo,
Dank je Rolanda,ik meende het idd niet zo.Ik dacht alleen,zoals ik al eerder schreef,dat je misschien troost kon vinden bij de gedachte:''gelukkig heb ik mij andere lieve dieren nog''.
Als ik door een moeilijke tijd ga{toen Timmie overleed bijv}dan ben ik erg dankbaar dat ik door,daan en eddie nog heb en vind ik daarbij erg veel troost.Alsnog:Patricia,sterkte en sorry dat ik misschien een verkeerde opmerking heb gemaakt.En dat meen ik echt!
Ik zou het niet leuk vinden als je boos op me zou zijn.
liefs Annet
Beste Patricia
Ik las net dat ik een foutje heb gemaakt in mijn eerste reactie.Er staat dat een konijn verliezen niks is maar ik bedoelde 'een konijn verliezen is ook niet niks hoor'.Ik weet niet of dat het was dat je zo geschokt reageerde.Ik weet niet of je nu boos bent maar het spijt me dat ik zo'n opmerking maakte.
Alsnog sterkte met het verlies van je konijn.
He patries, heel veel sterkte, een konijn missen is inderdaad ook best erg... vooral als je er zo'n verleden mee hebt.
ik hoop dat je snel een maaatje voor zuki vind, ik merk zelf dat dat soort goed nieuws het slechte niet beter maakt, maar wel een beetje vrolijkheid brengt...
Sorry voor mijn late reaktie, maar lees het bericht van het verliezen van je konijn nu pas. Het is altijd rot, welk dier dan ook, al was het je sprinkhaan. Je hebt er liefde van gehad en liefde aan gegeven en nu is het weg. Dat moet altijd zijn plekje binnen in je zien te krijgen. Dat kost altijd. Huil maar goed uit. Is lekker en absoluut niet overdreven hoor.
Veel sterkte en ik hoop dat je ondanks je verdriet toch een beetje kan genieten van deze maand.
Hij heeft een goed leven gehad bij je, kan je trots op zijn en misschien dat dat je helpt toch een beetje plezier te hebben.