Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Bankplassen II

December 16 2002 at 1:24 PM

Nou, het blijft toch een vervelend puntje, maar onze poes leert het toch niet af. Plassen op een andere plek dan de kattenbak. Vooral als ik in de pauze even een uurtje bij haar ben, plast ze vaak op een dekentje of een kussen. Natuurlijk maak ik kenbaar dat dit niet te bedoeling is (hysterisch gegil ) en ik zet haar daarna op de bak.
Is dit een "plas voor aandacht"? Ik weet niet hoe ik dit moet afleren hoor!
Hulp! :-0

Susanne

Respond to this message   
AuthorReply

Dat zou kunnen.

December 17 2002, 11:11 AM 

Mijn eerste vraag is hoe oud je katje is.
Mijn Caddy heeft dit ook gedaan, Gizmo ook wel, maar niet zo.

Caddy plaste als ik thuiskwam naast de voordeur, dus misschien dat hij de aandacht miste die hij de hele dag door kreeg, maar ik ging werken en dit werd dus minder aandacht overdag.

Maar dat was ook zo over.
Ik had laatst nog wel het punt dat ik de kattebak 1!! dag later verschoonde, waarop meneer het te vies vond en het maar op mijn houten vloer deed, er ligt nu zeil in.

Dus het kan best zijn dat ze dit doet omdat ze te weinig aandacht heeft op t moment.
Of is je kattenbak niet optijd schoon.

Een andere reden zou ik niet weten.
Maar misschien is het een idee om eerst te kijken hoe het gaat als de bak is verschoond?? Doet ze t dan nog??

Zo ja, dan is ze waarschijnlijk om aandacht op een negatieve manier aan t vragen, omdat ze overdag zich alleen voelt.
Nu is de enigste oplossing die ik daarbij zie, er een kat bijnemen.

Maar alvast een middeltje tegen plasjesstank op de bank.
Beau Beau van de pets place, dit verwijdert urine, poep en allerlei andere vlekken uit je tapijt, vloerbedekking en allerlei andere soorten stof.
En daarbij haalt het de stank ook weg, en als het echt goed werkt ruikt je kat dr eigen plas niet meer, en gaat dus daar niet meer plassen, bij mij heeft t tot nu toe wel gewerkt.

Groetjes Malou.

Groetjes van Malou, de katten Gizmo & Caddy, hamster Frummel & t ratje Jessey.

Respond to this message   

Re: Dat zou kunnen.

December 17 2002, 1:20 PM 

De kattenbak is altijd goed schoon. Ik haal sowieso altijd alle drolletjes eruit zodra ik er zie. Misschien is het inderdaad aandacht vragen ja. Ohjee, dan moet ik toch aan een 2e gaan denken.
Ze is nu ongeveer 12 weken trouwens.
Beau beau is een goeie tip, bedankt!

Respond to this message   
Current Topic - Bankplassen II
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2010 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: