Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite
--

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Wennen aan nieuwe kat

December 19 2002 at 11:49 PM

-
Ik heb vandaag een 3e kat uit het asiel gehaald omdat ik deze zwerver al heel lang geleden in mijn hart had gesloten.
Ik wist dat ik een probleem aanhaalde omdat mijn andere twee katten al 12,5 jaar bij mij zijn en één daarvan is een ontzettend lieve kat voor mij maar als haar iets dwars zit veranderd ze in een agressieve kat die zelfs mij aanvalt.
Nu is het dus weer zover, ze is boos omdat ik Joris in huis heb gehaald en alhoewel ik de hoop heb dat ze aan hem gaat wennen, zit ik nu met een ontzettend agressieve kat waardoor ik zelf niet vrij door het huis kan gaan en staan want ik moet altijd beducht zijn voor aanvallen van Tijger. Ook de nieuwe kat zit nu grotendeels opgesloten in een kamertje.
Kan iemand mij tips geven??? Alsjeblieft, ik mis mijn vriendin Tijger (dat is ze normaal altijd).

Diana

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Wennen aan nieuwe kat

December 20 2002, 1:47 PM 

Hoi
Ik heb hier ergens op dit prikbord iets gehoord dat misschien kan helpen.Ik heb mijn twijfels of dit werkt aangezien jouw kat heel agressief word maar je kan het proberen:
Doe wat parfum op je hand en wrijf beiden katten ermee in{niet teveel want misschien dat het teveel gaat ruiken}Nu hebben ze dezelfde geur en dat geeft een vertrouwt gevoel.Zorg ook dat je ze allebei evenveel aandacht geeft en tegelijk eten geven.
Misschien dat dit helpt?
Veel succes,groetjes Annet

Respond to this message   

zielig verhaal

December 20 2002, 3:58 PM 

Ik ken mensen en die hadden een kater. Later besloten ze er nog een klein poesje bij te nemen. Ze was nog maar een kitten, maar de kater vond haar helemaal niets. Ze hadden altijd ruzie. Dit werd wel minder op ten duur. Op dag werd het poesje overrreden, ze was nog best wel jong. Heel zielig dus. De kater, die haar dus eigenlijk helemaal niet mocht, liep de dagen eerna het hele huis door en de buurt af op zoek naar het poesje... Kennelijk miste hij haar toch wel een beetje. Lief he?

Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat ze misschien gewoon tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen. Ze moeten op een gegeven moment gewoon accepteren dat die andere kat ook in het huis woont. Maar ik zou zelf niet precies weten hoe je dit een handje kan helpen, ik keb altijd alleen maar één kat in huis gehad.

Groetjes en veel succes met de katten,

--- Luana ---

little things please little minds

Respond to this message   
Current Topic - Wennen aan nieuwe kat
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: