Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

OH OH Nieuwjaar!

December 24 2002 at 10:52 PM

Hoi,

Ojee, Nieuwjaar komt eraan. Wij hebben ergens anders een feest, en we zijn er dus niet om de kat te kalmeren. Heb trouwens begrepen dat je de kat geen aandacht moet geven als hij ergens van schrikt, omdat je zo een angsthaas kweekt.

Overdag mag hij op 2 kamers: computerkamer en waskamer. Op de waskamer staat z'n bak en hier kan hij in zijn waarschijnlijke paniek weinig schade aanrichten. Maar dit is ook de kamer die ramen heeft. De computerkamer is ingebouwd, en daar zal hij minder last hebben van de herrie en flitsen, maar hier staan natuurlijk de computers, scanner en printer.

Ik heb ooit ergens een foto gezien van iemand die de WC helemaal inrichtte voor de kat met kussens en een kattenbak. Maar bij mij zit er zo'n luchtroostertje waardoor je juist de geluiden van buiten extra hard hoort.

Hier heeft vast iemand ervaring mee.

Oja, ik wil natuurlijk wel het beste voor Sem, maar het zou fijn zijn als onze computers ongeschonden uit de strijd komen (dat jullie niet denken dat ik materialistisch ben of iets).

PRETTIGE KERSTDAGEN en ik hoop nog van jullie te horen voor het nieuwe jaar, maar toch alvast GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

Groetjes,

Anita

Respond to this message   
AuthorReply

Re: OH OH Nieuwjaar!

December 24 2002, 11:27 PM 

Ik kan je helaas niet helpen. Wij hebben Quinto ook nog maar net en ik durf niet weg te gaan. ik wil eerst dit jaar zien hoe hij reageert en dan kan ik volgend jaar wel zien wat ik doe. Wat vaak helpt is muziek opzetten en alle gordijnen dicht zodat ze er niet zoveel van horen en zien. Mijn schoonmoeder heeft ook twee katten gehad en die zegt dat katten zich vaak terug trekken op een veilige plek, dus misschien is het een idee om ervoor te zorgen dat je bijvoorbeeld een krabpaal met zo'n hol hebt staan zodat je kat daar kan schuilen of een ander veilig plekje.
Veel succes! Sharon

Respond to this message   

Van te voren jezelf er niet te druk over maken.

December 25 2002, 11:51 AM 

Dat merken ze namelijk ook.

Ik heb vanaf kleins af aan bij mijn ouders al katten gehad, en heb nu 2 bengels van 7 maand oud, die eindelijk alleen maar van mij zijn hahaha.

Ook ben ik benieuwd hoe ze gaan reageren, maar het scheelt dat het hier behoorlijk rustig is, we wonen wat achteruit, dus ik hoop dat ze overal weinig last van zullen hebben.

Wij hebben onze katten altijd binnengehouden netzoals de hond met oud en nieuw, en aangezien Gizmo en Caddy altijd binnen zijn....

Je moet niet te veel gaan veranderen in het ritme, laat alles liever zoveel mogelijk staan.

Wel kun je zelf wat afsteken om te kijken waar je bengel zich verstopt, en daar waar hij heenduikt het wat aangenamer maken, omdat hij zich daar waarschijnlijk t veiligst voelt.

Ze overleven het wel

Prettige feestdagen verder, en geef de bengels maar een dikke knuff,

Groetjes van ons!!

Groetjes van Malou, de katten Gizmo & Caddy, hamster Frummel & t ratje Jessey.

Respond to this message   
Anita

Ben zelf ook bang voor vuurwerk hihi

December 25 2002, 1:18 PM 

Hoi,

Zelf wat afsteken, moet er niet aan denken. Ik ben bijna net zo bang van dat spul als de kat, haha.

Ik denk dat ik alle 2 de kamers maar tot z'n beschikking hou en inderdaad de radio aan zet.

Zijn favo vluchtplekje was ik de laatste keer. Er was een hele harde knal bij ons in de straat er toen vluchtte hij onder mijn arm!

Maar laat de tips nog maar komen hoor!

Groetjes,

Anita

Respond to this message   

Re: Ben zelf ook bang voor vuurwerk hihi

December 27 2002, 4:32 PM 

Hoi Anita
Er staat nu op de 'home'pagina van de kattensite advies voor wat je met je kat moet doen met nieuw jaar enzo.En Waarom neem jij Sem niet mee?
Ik zou trouwens hetzelfde doen als wat er staat bij dat advies{bij de home pagina van de kattensite}
In een kamer opsluiten{tis voor zijn eigen bestwil toch??}en daar kattebak en speeltjes enzo neerzetten en muziek opzetten.Evt kalmerend middeltje.
Het lukt vast wel.

groetjes Annet

Respond to this message   

Re: OH OH Nieuwjaar!

December 25 2002, 4:18 PM 

Hoi Anita,

Wij gaan ook niet weg op Oudejaarsavond. Onze Indy is nu 10 maanden en heeft dit nog nooit meegemaakt. Storm, onze andere kat, was vorig jaar niet echt onder de indruk van al dat knallende vuurwerk. Af en toe liep hij wel naar boven maar kwam na een paar minuten weer naar beneden. Wij hebben wel alle ramen en gordijnen boven dichtgehouden. Hij had dus wel een plekje waar hij naar toe kon vluchten.

Op de homepage hebben wij wat tips gezet voor Oudejaarsavond. Misschien heb je hier iets aan.

Nog fijne kerstdagen en een gelukkig 2003.

Groetjes,
Annemieke

Respond to this message   

Re: Re: OH OH Nieuwjaar!

December 26 2002, 1:21 PM 

Ik ben ook heel benieuwd hoe het hier zal gaan. Ik blijf in ieder geval thuis met m'n twee schatjes, voor wie het de eerste jaarwisseling is.

Volgens mij zal het wel meevallen. Gisteren waren ze hier ook al bezig met echt heel hard geknal, zo hard heb ik het van m'n leven niet gehoord. Beide meiden keken heel even op, maar gingen toen meteen weer verder met wat ze aan het doen waren. Dus het zal allemaal wel goedkomen.

Ik ga in ieder geval alle tips uitvoeren die op de site staan. Behalve dat van de kalmerende middelen dan. Afhankelijk van dit jaar, zal het misschien nodig zijn voor volgend jaar.

Voor iedereen: veel succes ermee.

Oh ja, hier is nog een kerstgroet (kan nog net) van mij en m'n "kindjes".

http://www.ceteetje.com/kerstgroet.html

Cindy, Angie en Calico

Respond to this message   
Current Topic - OH OH Nieuwjaar!
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: