Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Ik ben radeloos en........BOOS

December 25 2002 at 9:38 PM

-
Hallo allemaal,
Ik moet even mijn hart luchten hoor,want Mijn o zo
lieve Joy heeft nogal kuren de laatste dagen.En die kuren zijn dat mevrouw helemaal geen zin heeft om binnen te komen met etenstijd.ze zit maar op de pergola bij de buurvrouw.En als ik haar roep dan doe ze net of ze mij niet hoort of kent.Na een tijdje haar op vriendelijke toon geroepen en toegesproken te hebben.Raakt mijn geduld toch danig op,en krijg een raar leeg gevoel in mijn maag,een gevoel van onmacht als of ik iets niet goed gedaan zou hebben voor of bij haar.En na die zes weken van angst en onzekerheid van de zomer is dat niet onbegrijpelijk zou ik zo denken.bezoeksters die niet weten waar ik het over heb wil ik graag verwijzen naar Mijn verhaal (Joy) dan begrijpen ze het wel denk ik.Maar ik wordt ook boos op Joy omdat ze mij zo in de steek laat nu.Steeds probeer ik haar toch met vriendelijk woordjes te paaien maar ze denkt schijnbaar:'Je klets maar ik zit hier goed'.Wat moet ik nou doen?Haar buiten laten deze nacht? Ik heb daar geen goed gevoel bij, dat mogen jullie best wel weten.Altijd heb ik mijn katten het liefst binnen s'avonds in de wintertijd.Als iemand mij een goede tip kan geven dan lees ik dat graag,ik weet het nu ook even niet meer.Soms denk ik:heb ik ze daarvoor zes weken lang lopen zoeken?Ik ben ook een beetje bang want zo heel af en toe is er toch een of andere gek die al met vuurwerk bezig is.Afgelopen weekend hoorde wij het al.Nou ja,hopelijk krijg ik ze nog binnen als ik met Monza de laatste ronde loop.Dit was wat ik even kwijt wilde aan jullie,hopelijk vinden jullie mij niet kinderachtig, maar ik nu eenmaal niet iemand die niets om de dieren geeft ik heb eerder alles voor hun over. Groetjes Joke

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   
AuthorReply

Re: Ik ben radeloos en........BOOS

December 25 2002, 11:35 PM 

Hoi Joke,

Wat een vervelende kwestie met Joy en dan te weten dat je zo gek op haar bent en alles voor haar over hebt. Gaat het wel helemaal goed met haar omdat ze zich ineens zo afzondert? Komt ze later wel naar binnen om te eten of doet ze dat ook niet?

Ik zou proberen haar vannacht binnen te krijgen, zeker met al dat vuurwerk wat nu al wordt afgestoken.
Het geeft jezelf ook meer rust als je weet dat ze veilig binnen zit. Ik zou ook niet rustig kunnen slapen als mijn kat helemaal alleen buiten is.

Ik hoop dat het je nog lukt om haar naar binnen te lokken.

Sterkte!

Groetjes,
Annemieke

Respond to this message   

Ja dat is ons toch nog gelukt.

December 26 2002, 9:32 AM 

Hoi Annemieke,
Ik kan je met een gerust hart zeggen dat het ons gelukt is Joy binnen te krijgen.En wel op deze manier,Dick en ik zijn gisteravond nog een ommetje gaan maken in de wijk.En toen we weer in onze eigen omgeving kwamen floot ik op voor haar bekende manier,en ja hoor daar hoorden wij haar belletje alweer en is ze met ons mee gelopen naar de voordeur.Dick is als eerste naar binnen gegaan,en ik heb haar binnen gekregen door een bakje catmilk te geven.En toen heel gauw de voordeur te sluiten,het is misschien raar maar ik kreeg gelijk een rustig gevoel van binnen.Maar op jouw vraag terug te komen of ze wel vaker zich afzonderd?Nee voorheen niet,het is echt de laatste dagen dat ik haar met moeite binnen krijg.Ze is wel in de buurt hoor,maar ik wil haar gewoon binnen hebben met etenstijd en de rest van de avond natuurlijk.Het is per slot winter en koud,regenachtig vies weer.Maar vandaag kan ze het schudden want ik ben vast van plan haar binnen te houden.Ook al zeurt ze me de oren van het hoofd,maar voorlopig ben ik niet haar personeel,maar haar bazinnetje hahahaha.Bedankt voor jouw snelle reactie,maar ik ben echt weer opgelucht en blij.En hopelijk blijft dat ook zo de komende tijd.Want ik hou inderdaad hèèl veel van mijn dieren maak niet uit om wie het gaat ze zijn mij alle drie even lief.Groetjes Joke

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   

Re: Ja dat is ons toch nog gelukt.

December 26 2002, 3:20 PM 

Hoi Joke
Heb een beetje hetzelfde met Doortje,alleen bij Doortje is het nooit anders geweest.
Maar dat katten opeens niet meer luisteren en je negeren,zoiets hoor ik wel vaker.Kees bijv.eerst was het een lief poesje dat graag op schoot kwam en luisterde naar haar naam maar nu doet ze dat niet meer,als ik haar wil aaien loopt ze weg.Ik wordt daar zelf ook een beetje verdrietig van.Alsof Kees een hekel aan mij heeft.Maar zoiets gaat toch vanzelf wel over?!
En heb je niet meer katten of alleen Joy?
Ik denk wel dat het vanzelf over gaat of niet soms?

groetjes Annet

Respond to this message   

Annet, Joy heeft nog een vriendje

December 26 2002, 4:06 PM 

Hoi Annet,
Een fijne kerstfeest gehad? Wij wel hoor,behalve dan dat Joy deze kuren vertoonde.(komt in de zomer nog veel meer voor,maar dan vind ik het niet zo erg)Maar Joy is niet onze enige kat hoor,wij hebben ook nog een rode-je-weet-wel-kater die wij Poetie hebben genoemd.En zowel Joy als poetie zijn te bezichtigen bij de foto's als ook bij mijn verhaal.Ik zal je nog iets meer vertellen over Joy en Poetie.Joy heb ik gratis gehaald in Middelburg in juni 1991 toen was ze een kitten van 7 a 8 weken,het was eigenlijk nooit de bedoeling om een kat in huis te halen.Omdat ik toen al twee Yorkshire terriertjes had (broer en zus Flip en Denise)en die wilde nogal graag op katten jagen vooral Denise (maar die kreeg het later ook wel een beetje moeilijk met Joy dat kan ik je wel vertellen.Flip was veel liever voor het katje en kreeg daar ook de beloning voor jaren later.In augustus 1994 overleed Denise d.w.z ik moest haar laten inslapen zij had een ernstige vorm van huidallergie,en kreeg daar medicijnen voor die maakte wel dat haar vacht en huid beter werd.Maar haar organen juist kapot ze plaste en poepte bloed.En dat is dus niet goed he?Dus beloot ik dat het beter was voor het hondje dat ze geen pijn meer hoefde te lijden.Ik stond ook voor een operatie aan mijn schouder.Twee jaar later wilde ik er een katje bij.En dus in overleg met mijn vriend hebben we deze rode bengel uitgekozen.Hij zag er heel lief uit precies als het toenmalige wiskas-katje dat toen ook rood was.Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar dan zou ik de hele prikbord nodig hebben en dat is nu ook weer niet de bedoeling.Dus vind ik dat je nu al een heleboel weet.Wellicht dat ik je ooit nog meer vertel maar dat zien we dan wel weer.Groetjes van Joke,Joy,Monza,Poetie

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   

Hoezo,ik binnen blijven?????

December 26 2002, 3:31 PM 

Hoi allemaal,
Ik wil mij even voorstellen,mijn naam is Joy schildpadpoes.En ik ben het helemaal niet eens met mijn vrouwtje Joke,die mij persè binnen wil houden.Na de laatste dagen dat ik absoluut geen zin had om binnen te komen met etenstijd.Nu wil het dat onze baasjes even niet thuis waren deze middag.En het slaapkamerraam stond open dus heb ik de sprong maar weer (ja weer) genomen en dus lekker naar buiten.helaas kwamen ze te vroeg weer thuis en hebben mij toch weer mee naar binnen gelokt met een plakje kaas.is wel lekker hoor de kaas, maar ik wil toch weer naar buiten snappen jullie?Het baasje lijkt mij wel te begrijpen,maar het vrouwtje doe net alsof ze doof is.Wel flauw vinden jullie ook niet?En het slaapkamerraam heeft ze ook al dicht gedaan.Nu rest mij alleen maar dat ik net zo lang zeurt totdat ze er gek van wordt zodat ik toch naar buiten mag.Nou ja ik kijk voorlopig wel door het raam.Groetjes van Joy en haar vrouwtje Joke

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   

Re: Hoezo,ik binnen blijven?????

December 26 2002, 4:58 PM 

Hoi Joke
Mooi verhaal.
Een maatje verliezen is niet niks.Ik denk weer aan Timmie.waar ik eerder over heb vertelt.De dierenarts waar hij naar toe was gebracht schijnt niet helemaal 100 zijn.D.w.z.Hij is zo gek als een deur.Timmie had veel pijn en de dierenarts heeft hem niet eens in laten slapen,toen is Tim vanzelf dood gegaan.En die vent vroeg er nog veel geld voor ook!
Els{baasje van Daan door en Tim}gaat nu naar een andere dierenkliniek.

Voor jouw is het vast al langer gelededen?!
Ik vraag me af waar Tim nu is.

Ik zou niet zonder katten kunnen leven{niet letterlijk
natuurlijk}
Ik neem later wel zeker 3 katten denk ik.
En als mijn toekomsige vriend/man er niet tegen kan mag ie vertrekken! haha
Nee hoor,Maar de katten gaan voor
Ook als ik huiswerk komen Daan door en eddie op de eerste plek.Heb alles voor hun over.
Ik denk dat de rest van de kattensite het met mij eens is.

groetjes Annet

Respond to this message   

Re: Re: Hoezo,ik binnen blijven?????

December 27 2002, 8:23 PM 

Zo herkenbaar, poes voelt zich op de één of andere manier beter bij de buurvrouw.
Rustiger, lekkerder geuren, meer vrijheid....
Heb het ook meegemaakt, en poesje woont nu een beetje verder, en is heel gelukkig, kan haar af en toe komen bezoeken, ze is altijd blij als ik kom, maar wil niet meer mee naar huis, dit is al ongeveer 1 jaar zo, ze heeft daarvoor 4 jaar thuis gewoond.
Zou het kunnen dat ze in een vorig leven een wild katje was?

Respond to this message   

wat vervelend.

December 28 2002, 12:20 PM 

Heej Joke...

K lees het verhaal pas net, omdat ik zoals je wel gemerkt heb, weinig online ben geweest, en omdat mn internet (NOG STEEDS, gromm) uitvalt.

maar ik heb t even gelezen, en vind het ontzettend rot....
Ik snap je gevoelens heel goed, maar helaas blijft het inderdaad zo dat een kat je als personeel ziet, en wel heel veel van je houdt, maar toch denkt, bekijk t ik wil niet dus ik kom niet.

De mijne kunnen t ook hoor, dan roep je de een, komen ze tot op een meter zitten, en hebben geen zin om verder te gaan en verwachten van mij het laatste stukje te komen.
Dan weet je hoe ik ben, dan maar geen aandacht, want ik ga jullie niet de hele dag achterna hobbelen, en dan moet je ze zien na 5 minuten geen aandacht geven.

In jouw situatie is dit natuurlijk heel anders, omdat jij en Joy een hele vervelende ervaring hebben meegemaakt, en daardoor zal Joy inderdaad veranderd zijn, en daar is niks aan te doen.

Haar binnen houden is ook tegenstrijdig vind ik, als ik het vergelijk met mijn katten.

Ik had Gizmo en Caddy eerst ook buiten en daarna niet meer, vanwege die enge katten hier.
Nu zou ik ze naar buiten doen?? krijg ik ze minder snel naar binnen, maar soms snellen ze ook zelf weer direct naar binnen, dus ja wat moet je er van zeggen.

Joy, tante malou zegt: Je moet lief zijn voor mama, en goed luisteren, net zoals je broer poetie en je neefjes Gizmo en Caddy ook aardig doen.
Niet eigenwijs zijn, op tijd zijn voor t eten, lekker met je mama achter de computer duiken, of lekker op de bank.
Strakjes van t zomer, kun je wat later wegblijven, maar het is nu zo donker.
Doen hoor!!

Hopen dat t helpt.
En dat het dametje zich wat aan gaat passen.

Groetjes en knuf voor jullie allemaal.

Groetjes van Malou, de katten Gizmo & Caddy, hamster Frummel & t ratje Jessey.

Respond to this message   
Current Topic - Ik ben radeloos en........BOOS
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: