Ik heb een poesje van 8 maanden oud: Krabbel.. Het is een echte kapoen. Spijtig genoeg heeft hij als kitty de niesziekte opgelopen... maar door veel zorg en een goede DA is hij erdoor gekomen.
Nu gisteren voelde ik echter een onderhuids bolletje aan zijn schouderblad. Ongeveer zo groot als een erwt!
Moet ik mij nu zorgen maken? Kan dit om kanker gaan? Of is het een gewoon onderhuids vetknobbeltje of wratje?
Voor de rest is mijn poesje nog helemaal springlevend
Ja , ik zou wel willen gaan naar de DA.. maar ons mama vindt het een beetje stom, omdat het maar een bolletje is zo groot als een erwt! Bovendien is het katje nog heel jong, dus het zal wel gewoon een vetknobbeltje zijn! Ik begrijp haar wel, maar ben toch wat ongerust... Zijn er hier nog mensen waarvan de poes zo'n knobbeltje heeft? Komt dat meer voor bij poezen?
Het is helemaal niet raar om naar de dierenarts te gaan omdat het maar een klein bobbeltje is. Mocht het wel iets ernstigs zijn dan ben je er tenminste wel vroeg bij. Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Als wij een bobbeltje zouden ontdekken bij één van onze katten dan staan wij direct op de stoep bij de dierenarts.