Sinds anderhalve maand zijn wij verblijd met de komst van inmiddels bijna 7 maanden oude meidenkittens, Kita en Blackie....nou heb ik alleen 1 vraagje....en die is vast al honderden keren gesteld....hoe merk je of je poezen krols zijn? en zo ja, hoe lang duurt dat meestal?????
Hoi E-star,
Gezellig he, 2 van die meiden omje heen, en dan ook al in de krolsheid leeftijd.
Ze zouden dus al in hun 1ste krolsheid kunnen zitten, de 1ste keer, is niet zo heftig dan de opvolgenden.
Waar je het aan zou kunnen merken is: ze kletsen tegen elkaar..korte mauwtjes.
of, ze zijn samen erg aanhalerig tegenover elkaar.
of, ze zoeken samen een warm en donker plekje, bv onder een deken.
of, ze staan met hun achterwerk steeds omhoog.
of, ze jammeren en jammeren...
Dit zijn de dingen, die ik toen ontdekte bij die van mij, het kan plm 2 weken duren.
En wat ik al schreef, dan zijn ze nog niet eens zo heftig krols...
Wanneer ze dat wel zijn?? merk je snel genoeg aan je slapenloze nachten hihi(sorry moest even lachen), Kisha blert de hele nacht dan.
Volgens mij heb ik dus gewoon twee krolse poezen dan, Kita is echt hartverscheurend bezig met mauwen en soort van tijgeren over de vloer en op haar zij over de vloerbedekking slepen.....en Black heeft het minder zwaar geloof ik...misschien is die helemaal niet ZO krols, maar beide dames hebben gezwollen tepels, dus ik ben bang......hopen nu maar dat het volgende week een beetje over is, ze mogen immers niet geholpen worden als ze krols zijn, en ze staan op de rol voor 6 januari, en ach, anders wordt het misschien een weekje later ofzo......
ik vind het wel sneu zoals Kita aan het mieuwen is....af en toe is het meer een soort van kreunen, en alleen maar met dat kontje omhoog! arme poesies......zal eens kijken of ik een foto van mijn meiden kan posten ergens......
in ieder geval, bedankt voor het antwoord, was duidelijk en verhelderend......