Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

hallo en even wat vertellen

December 28 2002 at 9:45 PM

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Mirjam. Ik ben een honden en kattenfreak. Ik heb geen rashonden/katten maar gewoon een htk-honden/katten. Mijn honden zijn resp. in Spanje en Griekenland geboren alwaar ze geen toekomst hadden. Ranca (kruising Podenco) werd op de leeftijd van ong. 3 1/2maand gevonden voor de deur van een vrijwilligster van het asiel. Brood- en broodmager en staartloos( vinden ze "leuk" daar oren en/of staarten "verwijderen"). Er zijn daar geen wetten. Geen één. De honden (podenco's zijn jachthonden) worden daar opgehangen, goede aan de hoogste tak, slechte aan de laagste zodat ze een vreselijk dood sterven. Verders worden de honden verdronken, verbrand en nog veel meer horrorachtige dingen. In ieder geval hebben wij 2 Spaanse honden op deze manier een goed thuis kunnen geven en ze doen het heerlijk. Onze Tara is een griekse hond, scheen van een strandpaviljoenhouder te zijn. Alleen als deze man teveel honden had knalde hij ze gewoon dood. Tara had alleen in de zomer eten, in de winter was het paviljoen dicht en de "baas" vertrokken en konden de honden het zelf uitzoeken. Zo zijn wij dus aan Tara gekomen.
Het onderwerp van Monique over het asiel in Spanje is me niet vreemd. Ik krijg heel veel van dergelijke berichten en weet ook dat dit echt waar is. Ik denk ook dat het meerendeel van de nederlandse bevolking geen weet heeft hoe honden/katten worden behandeld in o.a. Spanje. Om het rijtje wat completer te maken volgen hier wat andere landen Portugal, Turkije, Roemenië, Griekenland, Bosnië, Kroatië enz. Omdat ik hier zoveel over lees, vraag ik me vaak af waarom de EU hier niets aan doet. Ik heb eens rondgekeken en kwam er achter dat de EU het stierenfokvee van Spanje subsidieert!! Deze stieren zijn later voor het "vermaak" van de mensen, het zgn. stierenvechten.
Beste mensen, ik word hier kotsziek van en vraag me nu toch eens af of men deze landen niet eens tot de orde moet roepen of moeten er nog triljoenen honden/katten lijden? Voor 2003 heb ik slechts 1 wens
LAAT HET OVER ZIJN MET MOORDEN/VERMINKEN!!

Onderstaand schrijven ontving ik van Wilma. Zij wil heel graag de honden/katten helpen in Bosnië.

STICHTING DIERENOPVANG BOSNIE
Waarom Bosnie !!!!
Bosnie een land in Europa waar nog niet eens zo lang geleden een hevige oorlog heeft gewoed. De mensen worden er iedere dag nog mee geconfronteerd. Vluchtelingen die nog overal wonen behalve in hun eigen zo vertrouwde huis. Als je door het land rijdt zie je in bijna ieder huis wel gaten zitten door inslagen van granaten of geweren. Veel organisaties zijn in het land om te helpen het land weer op te bouwen en de mensen te ondersteunen. Ook ik ben er als vrijwilligster heen geweest om de mensen te ondersteunen, en het heeft een diepe indruk op me gemaakt. Er is alleen een groep die totaal wordt vergeten en gemeden. Dat zijn de dieren die er loslopen op straat omdat ze net als hun baasjes compleet ontheemd zijn. Doordat er zoveel mensen moesten vluchten tijdens de oorlog zijn er veel dieren op straat gezet. Deze dieren, voornamelijk honden, zie je overal lopen en op straat liggen. Niemand kijkt naar deze dieren om, ze krijgen eerder een schop na. De meeste zien er slecht uit. De honden die je dood op straat ziet liggen zijn of aangereden en gewoon achtergelaten, of ze zijn neergeschoten door jagers. Deze jagers worden door de regering ingezet om de honden en katten af te schieten. Als ze een staart inleveren krijgen ze nieuwe kogels. Vaak worden de honden half dood en zwaar verminkt achter gelaten. Bij puppies worden de staarten levend afgesneden, dat scheelt weer kogels. De regering laat deze dieren afschieten omdat ze bang zijn voor ziektes die overgebracht kunnen worden. Dat de regering geen geld heeft om iets te doen kan ik begrijpen. Ook de mensen die er wonen hebben het geld niet, ze kunnen bijna zelf niet rondkomen. Ik wil daarom helpen. Er is een klein groepje Bosnische mensen die zich het lot van deze dieren heeft aangetrokken en hebben de laatste vier jaar voor elkaar gekregen dat ze een vergunning hebben voor een opvang. Ze hebben een stuk grond gekregen van een bedrijf, nu het geld nog want dat is er natuurlijk niet. Ze hebben de stichting “OPSTANAK” opgericht, wat overleven betekent. Samen met deze mensen kan er veel bereikt worden maar we hebben veel, heel veel, hulp nodig.  Ons Doel !!!!
Een dierenopvang in Tuzla om te beginnen. Om de dieren van de straat te halen. Inenten, castreren en steriliseren. Voorlichting aan de mensen geven. Honden en katten laten adopteren. Als we de dieren van straat kunnen halen heeft de regering geen reden meer om de dieren af te laten schieten, en hoeven de meeste dieren niet meer te lijden. Het straatbeeld zal daardoor veranderen. Geen rottende dierenlijken meer langs de weg. Kinderen die niet meer hoeven toe te zien hoe dieren worden afgeschoten. Geen mensen meer die last hebben van de loslopende dieren.
  Wat hebben we nodig !!!!
 Geld, heel veel geld, voer, en allerlei materialen en spullen. Het moet van de grond vandaan opgebouwd worden dus de beginkosten zijn nu eenmaal hoog.   U kunt ons steunen, eenmalig of als donateur. Kunt u ons misschien helpen met spullen ? Riemen, dekens, manden, hondenhokken, voerbakken, hout en allerlei ander bouwmateriaal, medicijnen, een auto om gewonde en zieke dieren mee op te halen. Geld en voer is prioriteit. De winter in Bosnie is zwaar. Veel sneeuw en ijskoud. Haast is geboden, er moet echt wat gebeuren. De Bosnische vrijwilligers staan te popelen om te beginnen. Op dit moment hebben ze het stuk grond omheind en er staan wat hokken op. Dat kunnen we natuurlijk niet zo laten. Ze hebben een echt gebouw nodig en de honden een fatsoenlijk verblijf. 
Kunt u ons helpen of kent u iemand die ons misschien kan helpen, twijfel niet. 
Heeft u vragen of suggesties dan kunt u mij bellen of mailen. 06-52614435 of  wilma.dejoode@tiscali.nl 
Je kunt alles vinden op onze site http://home.planet.nl/~vosva006

Namens de dieren in Bosnie heel erg bedankt.

Wilma de Joode

Respond to this message   
AuthorReply

Re: hallo en even wat vertellen

December 30 2002, 6:14 PM 

o gos,wat zielig.
Maar ik denk niet dat mijn ouders toestemming geven om geld of iets dergelijks te doneren.Ze denken vast dat het allemaal nep is en dat het teveel tijd kost ofzo.

Ik heb zo'n hekel aan mensen die dierenmishandelen.
Ik vind dat dieren vóór gaan!
Mensen vinden zichzelf veeeeeell belangerijker dan dieren.alsof die geen gevoel hebben,nou....dus wel!
Ik vang zowiezo al dieren ,die op straat gezet zijn,op.ik probeer het tenminste.Het is weleens gebeurt bij ons in de buurt dat dieren voor een
periode{bijv vakantie}aan hun lot overgelaten zijn.
hoe dan ook ik denk niet dat die mensen verdienen te leven.

Ik denk niet dat ik iets kan doneren aan die mensen in bosnie.ik weet ook niet of ze een giro nummer hebben.En wat als dit allemaal nep is?!

Respond to this message   

Ik denk niet dat dit nep is hoor Annet

December 30 2002, 9:40 PM 

Maar ik vind het al wel knap van jou dat jij je inzet voor de dieren die in jou buurt aan hun lot worden overgelaten.Ik zelf zal het nooit doen,mijn katten en hond aan lot overlaten om zelf op vakantie te gaan.Want als wij(mijn vriend en ik) op vakantie gaan,gaat Monza naar een pension waar ze goed wordt verzorgt en Joy weten dan ook dat onze vriendin in onze straat voor hen zorgt.daarbij gaan wij nooit langer dan 1 week weg en zijn zowiezo altijd bereikbaar via het mobieltje.Maar om terug te komen over die actie om die honden en katten in spanje en portugal dat is volgens mij geen nep hoor.Daar worden dieren ECHT mishandeld en vermoord.Dat hebben ze ook al eens op de televisie laten zien.Hartverscheurend ik kan het dan ook niet zien zonder dat mijn maag zich omdraait.Maar ik begrijp jou ouders ook wel hoor,want er wordt zoveel leed op de t.v getoond en overal wordt er geld voor gevraagd.Dat de mensen gaan zeggen:Ja hoor alweer een actie,en ik denk dat jij dat misschien een beetje egoïstisch vind.Want jij zou het liefst alle dieren willen helpen hen een goed leven te geven.Maar dat kunnen we nu eenmaal niet allemaal met geld bereiken.Wat wel nodig is dat de regeringen van die landen duidelijk gemaakt wordt dat dieren ook levende wezens zijn met gevoel in hun lijfjes.En dat zij ook met respect behandeld moeten worden.Ja toch meisje? Ik zou zeggen ga door met Daan,Doortje en Eddy zodat hun via jou toch een prettig leven mogen beleven.En pas op met het vuurwerk en die beestjes. Groetjes van Joke uit Vlissingen, zeeland

P.S Misschien zeggen ik nu iets verkeerd maar zo bedoel ik het dus niet hè?Ik vind het ook heel erg dat het gebeurt in die landen met die honden en katten.Ooit was ik in spanje (canarische eilanden) op vakantie,en kwam daar een hond tegen.Het beestje zat vol met vlooien,en de vacht was heel dof.Het was wel een hele lieve hond,en was veel in mijn buurt te vinden.helaas kon ik niet veel meer doen dan af te toe iets te eten geven.En het af en toe te aaien.

J.C.F.Kooiman

Respond to this message   

Re: Ik denk niet dat dit nep is hoor Annet

December 30 2002, 11:17 PM 

Hoi Joke
ik begrijp wat je zegt ,niet dat ik het verkeerd begrijp en boos wordt hoor.
Ik vind het soms wel erg dat ik weet dat er toch nog zoveel arme beesten mishandelt worden terwijl onze dieren een goed leven leiden.Zo oneerlijk.....
Ik ben trouwens al lid van de dieren bescherming alleen weet ik niet of het geld dat ik er voor geef ook wordt gebruikt om mishandelde dieren te beschermen.
Weten jullie dat?
Als ik ooit een dier zie in mijn omgeving dat mishandelt wordt dan wordt ik zo kwaad.
nu er weer vuurwerk wordt gebruikt wordt er soms ook op katten gemikt.Mijn broer gooit ook wel eens op een kat,Maar dan wordt ik echt kwaad!
Vorig jaar nog,toen ik mijn konijn nog had,hij gooide een rotje onder het hok!was ie nu helemaal van de pot gerukt,stampertje was helemaal in een hoekje gekropen.

Hoe dan ook,als ik die dieren in spanje niet kan helpen zal ik mijn eigen maatjes wel beschermen.
Zeker nu ik Timmie heb verloren zijn Daan,door en Eddie nog dierbaarder voor me geworden.
Ik weet hoeveel pijn het me nog steeds doet als ik aan Tim denk.De tranen komen soms vanzelf,als ik s'avonds niet kan slapen of als ik net van Daan en Door kom{daar woonde Timmie eerst ook}

ik zal alles voor mijn maatjes doen,niet alleen voor hun maar ook voor andere katten uit de buurt.
Ik denk wel dat iedereen van de kattensite bereid is om zijn/haar dier te beschermen.
en ook al kan ik niet alle katten daarmee redden,toch zal ik het proberen.

Annet

Respond to this message   

Re: Re: Ik denk niet dat dit nep is hoor Annet

December 31 2002, 11:05 PM 

Hallo Allemaal,

Helaas is het maar al te waar dat het honden/katten heel erg slecht gaat in de zuiderlijke landen. Voor meer info kijk eens op http://www.greyhoundsrescue.nl of http://www.greyhoundsinnood.nl of http://www.pawsholland.nl of www.doggy.net/aai/ en http://www.podenco-sos.com/paf/Index.htm of kijk op mijn site http://members.lycos.nl/adoptiehond/ Tot vorig jaar(november 2001) wist ik hier niets van totdat we op Internet op een site belandde waar je buitenlandse honden kunt adopteren. De 1e vraag die in me opkwam was waarom?? Na de site van o.a. pawsholland doorgelezen te hebben en nu ik veel contacten met mensen met buitenlandse honden,(inmiddels heb ik zelf 3 adoptiehond) contacten met div adoptiestichtingen heb, weet ik dat het verschrikkelijk is in die landen. De mails die ik krijg met deze berichten daar wordt je niet goed van maar we mogen hier de ogen niet voor sluiten. Zelfs dieren in een asiel zijn niet veilig. Er wordt regelmatig ingebroken en de honden verminkt en gedood. Wij gruwen er van maar je zou haast denken dat die gasten daarop kikken.

Stichting buitenlandse asielen helpt maar het is een druppel op een gloeiende plaat. De podenco aid foundation wordt o.a. gesteund door de stichting buitenlandse asielen maar de nood is erg hoog. Zolang de wetten niet veranderd worden en de mentaliteit zullen de honden/katten mishandelt/verminkt worden. (Maar niet alle mensen doen hier aan mee, er zijn legio mensen die het goed voor hebben met de dieren maar zij hebben geen poot om op te staan.) Het is echt zo, het is vreselijk maar is het echt waar. Weet je hoe jullie al kunnen helpen? Alleen al door geen oude lakens, dekens, manden, riemen, halsbanden enz. weg te gooien. Mochten jullie dit toch weg willen gooien, denk dan eens aan de honden/katten in het buitenland die je er zo blij mee kunt maken. Mail me dan en dan kijk ik hoe we het kunnen regelen om het op te halen. Gooi ook geen medicijnen voor hond/kat weg bijv. ontwormmiddelen, vlooienbestrijdingsmidden enz. Je maakt de Podenco Aid Foundation, Paws en al die andere ontzettend blij hiermee. En......het kost je niets en het ruimt op, ja toch?
Ik zet me niet voor 1 stichting in, kiezen kan ik niet want ze hebben het allemaal hard nodig, daarom zal alles verdeeld worden over de verschillende stichtingen.
Maar beste mensen, het is nu oudjaarsavond, ik wens jullie een heel fijn en natuurlijk voor alle dieren een diervriendelijk 2003.
Mijn mailadres is info@adoptiehonden.tk

Respond to this message   
Current Topic - hallo en even wat vertellen
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: