Zoals ik al verteld heb, hadden we 3 katten, l poes van 7 en 2 katers van 2 2/1. 1 maand geleden is onze kater sam doodgereden, hij was samen met gijs in ons gezin gekomen toen ze heel klein waren en ze zijn dus samen opgegroeid, ze speelden constant samen en gingen samen op onderzoek uit. sam en tinka onze poes verstonden zich totaal niet, sam was echt de baas, maar wel zo n lieverd, hij wilde constant geknuffeld worden en lag ook altijd bij je. sinds de dood van sam gedraagt gijs onze andere kater zich vreemd, hij plast sindsdien overal, hij is toch gecastreerd en het is net of hij boos is op mij, eerst kwam hij constant bij me liggen en wilde aangehaald worden, maar nu negeert hij me gewoon, heb het gevoel dat hij het me kwalijk neemt dat sam er niet meer is, zou dit gedrag normaal zijn,? eten doet hij wel goed, hij heeft alleen maar aandacht voor eten, dat is hem ook aan te zien, vind het best wel erg dat hij me negeert, want ik zit het liefst de hele dag te knuffelen.
misschien is er iemand die dit herkent.
groetjes riny
Hoi
Ik denk dat hij Sam gewoon mist.Toen Timmie was overleden ging Daantje zich ook anders gedragen,en steeds op zoek naar Timmie maar ja die was er niet meer.Misschien is jouw kat niet meer in de stemming om geaait te worden,hij is verdrietig en wil met rust gelaten worden.zo denk ik dat het zit maar het kan natuurlijk altijd iets anders zijn.
ik denk niet dat je achter je kat aan moet gaan rennen of hem proberen te pakken,laat hem gewoon maar met rust.
bedankt voor je reactie, ja ik laat hem ook gewoon maar, hij is wel vrolijk daar merk ik eigenlijk niks aan, hij speelt veel gewoon in zijn eentje, maar vanavond had hij weer in een onoplettend moment in mijn handtas geplast, kwaad worden kan ik gewoon niet, dus ruim het maar gewoon op, maar ik merk wel dat hij toch nog zoekt naar sam. of daar dat plassen iets mee te maken heeft, echt overal waar het hem maar uitkomt, van de week de rugzak van mijn dochtertje, de hele schoolspullen vol.
groetjes riny
Heb je er al aan gedacht om er weer eentje bij te nemen? Voor jouzelf hoeft het op dit moment misschien nog niet zo, maar voor katten schijnt dat enorm te helpen. Ik heb hier inmiddels al verschillende verhalen gelezen van mensen die er dan weer een bijnamen en dat dit in het begin natuurlijk enorm wennen is, maar dat het uiteindelijk voor de 1e kat wel erg goed is. En katten staan erom bekend dat ze sterk hechten aan hun maatje, dus ik kan me voorstellen dat je kat de ander gewoon mist en daarom geen behoefte heeft aan knuffelen. Maar ja dat blijft toch altijd gissen, je weet niet wat er in die koppies omgaat. Sterkte ermee in ieder geval!
Groetjes Sharon