Gelukkig nieuwjaar en hoe hebben de katten het doorstaan?
January 1 2003 at 12:47 AM
-
Ten eerste voor iedereen de beste wensen voor 2003. Ook voor de huisdieren! Dat het maar een gezond, mooi, gelukkig, succesvol en liefdevol jaar wordt.
Ben blij dat de allereerste jaarwisseling voor m'n twee "kindjes" goed is verlopen. Ze zijn helemaal niet bang geweest. Ze konden al drie dagen wennen aan het vuurwerk, want het was hier al zo lang dolle boel. Nu kan ik volgend jaar met een gerust hart wel wat gaan doen. Maar vond het eerlijk gezegd wel lekker om alleen thuis te zijn met die twee. Ik geniet intens van m'n schatjes. Dus wordt waarschijnlijk volgend jaar weer gewoon lekker thuis.
Vroeg me af hoe het met jullie katten allemaal is gegaan.
ik heb een kater gijs van 2 1/2 en een poes tinka van bijna 8 jaar, vooral de laatste is echt verschrikkelijk bang, ze zit nu in een hoekje weggekropen achter de computer. ze heeft van vanmorgen 9 u. niet meer geplast, dus ga het dadelijk als het wat rustiger is buiten effe met een riempje proberen, zodat ze me niet wegkan.
groetjes riny
Hallo
Als allereerst natuurlijk een gelukkig nieuwjaar!
heb een wens gedaan maar weet niet of dat gebeurt maar hoop het,ik heb een kat gewenst,wat anders?!
En dat katten nu onrustig zijn snap ik,ik heb net met Geertje gebelt en zij zei dat Kees en Kwasie ook bang in een hoekje zijn gekropen.Ook Eddie zit boven.
Als mensen niet snappen waar ik het over heb,Kees en Kwasie zijn de katten van een vriendin en Eddie is een katertje van kennissen uit mijn straat en ik bezoek Eddie dagelijks,hij is mijn maatje.
Daantje en Doortje zijn nu op 'vakantie'Els heeft ze meegenomen naar kennissen,doet ze trouwens altijd,Daan en Door mee op vakantie meenemen.
O moet bijna naar bed want moet morgen weg.
doei groetjes Annet
Als ik deze twee reacties al lees dan mag ik in m'n handjes klappen dat het zo goed gegaan is. Hopelijk zullen m'n 'kindjes' de volgende keren ook goed reageren.
De andere (vaste) bezoekers zijn tuurlijk bezig met andere dingen. Neem aan dat zij ook nog reageren Ben gewoon zo benieuwd. Ben eigenlijk ook benieuwd of het ieder jaar al zo was of dat ze vanaf de eerste keer bang waren of juist niet.
Ook allemaal een gelukkig nieuw jaar
Ik heb drie poesjes van 9 maanden een was er heel erg bang die hebben we na afloop na flink zoeken onder het fornuis terug gevonden was wel ff spannend ze zal toch niet mee naar buiten zijn geglipt maar gelukkig ze zat nog binnen de andere zat boven op de krabpaal in een gedoken en toch een beetje nieuwsgierig
de andere zat gewoon voor de deur te kijken naar ons dat we buiten waren en het liefst wilde hij mee
dus het viel voor twee gelukkig mee
moet voor volgend jaar maar wat bedenken voor die andere
ben wel benieuwd hoe het de andere zijn vergaan
groetjes Desire
ik schreef dat onze katten zo bang waren, maar het typische is dat gijs de kater vorig jaar totaal niet bang was, hij was zelfs nieuwschierig, dus zie je maar daar kun je niks van zeggen, maar het was een echt probleem nog met onze tinka, ik vond het toch wel sneu dat ze haar plas zo lang moest ophouden, dus heb toen het ergste buiten voorbij was haar een riempje met een lijn omgedaan en dacht wel even met haar te kunnen wandelen, mooi niet dus, ik heb meer werk gehad om overal de lijn uit te halen, die overal om alle struiken gedraaid was en een kwartier verder had ze nog niks gedaan, dus maar weer naar binnen, ja wat nu op de kattebak doet ze niks, toen maar kranten in de kamer bij de kattebak gelegd, misschien doet ze iets op de krant dacht ik, ze ging wel de hele tijd ruiken, maar zoals een echte dame betaamd doet ze blijkbaar niks in gezelschap van anderen, gijs de kater trekt zich daar niks van aan. ik heb iedereen naar boven gestuurd het licht uitgedaan en heel stilletjes in de kamer blijven zitten, en jawel hoor daar ging ze op de krant, ik was zo blij dat ik haar echt geprezen en beloond had, ze had het meer dan 16 uur opgehouden.
he toen kon ik ook rustig naar bed gaan, tinka ging mee en kroop tussen ons in, wilde constant geaaid worden, als dank kreeg ik nog een flinke mep van haar, kwam schijnbaar op een plaats wat ze niet wilde.
zo dat was onze nieuwjaarsnacht.
groetjes riny
Hier ging alles goed,en ja ook allemaal gelukkig nieuwjaar
January 1 2003, 1:38 PM
Hoi Cindy,
Hier in Vlissingen ging het goed.Mijn katten Joy en Poetie,waren boven en toen het klappen een bettje over was kwamen ze gezellig even bij ons.De enige die onrustig was is onze hond Monza.Ik had haar wat advocaat gegeven in de hoop dat ze lekker ging slapen.Maar helaas vond ze dat toch niet zo lekker en had het schaaltje niet helemaal leeg gegeten.Maar toen ze een beetje doezelig werd en het vuurwerk hier geluwd zijn we even bij onze vriendin in de straat gelukkig nieuwjaar gaan wensen.Niet langer dan een half uurtje en zijn toen weer naar ons huis terug gegaan.En ook nog een extra rondje met de hond gelopen.Zo verging het hier in Vlissingen, verder wens ik iedereen een heel goed jaar toe.Met geluk en gezondheid en ook dat we elkaar heel veel mogen steunen in allerlei probleempjes en vragen.Maar ook in goede en leuke berichtjes.Groetjes van Joke en gezin uit Vlissingen.
Re: Hier ging alles goed,en ja ook allemaal gelukkig nieuwjaar
January 1 2003, 7:48 PM
Hoi Allemaal!!! Ik wens ook alle bezoekers een heel gelukkig nieuwjaar!!! met mijn katten ging het erg goed, ze zaten zelfs overdag voor het raam naar alle herrie te kijken! Nix aan de hand dus
Veel plezier met de katten gewenst en Annet, ik hoop dat je wens uitkomt!!!
Re: Re: Hier ging alles goed,en ja ook allemaal gelukkig nieuwjaar
January 2 2003, 1:41 AM
hihi nou hier ging het lekker wegens stress van mijn hond geven we der altijd van die pilletjes dus die slaapt door het hele gebeuren heen :p en is de dag erna zo stoned als een garnaal
zuki? die vond het prachtig.... hij schrok 1 seconde zijn krappaal staat voor het raam en daar vloog hij even vanaf toen sprong hij er snel weer op en heeft vol bewondering naar alle vuurpijlen zitten kijken daarna heeft tie zitten kijken vanaf een afstandje hoe zijn mamzie en oom vrezelijk dronken gingen worden terwijl oma en tante zaten te beppen.... echt ik was dronken en heb giganties dubbel gelegen om dat verbaasde scheve koppie
gelukkig nieuwjaar allemaal mag alles komen wat je wens maar wens nooit te veel!
Re: Gelukkig nieuwjaar en hoe hebben de katten het doorstaan?
January 2 2003, 10:49 AM
Hoi allemaal, nogmaals allemaal de beste wensen! Reageer een beetje laat, maar ik kon de site niet eerder op. Quinto vond het vuurwerk maar niets. Hij heeft de hele tijd ergens onder gezeten, onder de kerstboom, onder de tafel, onder het bed en toen het echte werk begon: Onder ons dekbed. Hij had daar naast mijn kussen een holletje gemaakt en heeft daar de hele tijd gezeten. En toen hij eruit kwam was hij zeer op zijn hoede, om het minste geluidje sprong hij al in de lucht en zijn staart was helemaal dik. Oud en nieuw is dus niet echt aan hem besteed. Maar op nieuwjaarsdag werd er niet zoveel geknald, maar meer siervuurwerk afgestoken, dat vond hij wel mooi. En toen zat hij inderdaad voor het raam te kijken. Een held op sokken is het!
Groetjes Sharon
Uiteraard voor iedereen de allerbeste wensen voor 2003. Dat het maar een fantastisch mooi, gelukkig, liefdevol en gezond jaar mag worden.
Mijn Doerak heeft zijn eerste jaarwisseling perfect doorstaan. Was de hele avond gewoon lekker aan het spelen, zoals normaal.
Toen het om 12 uur dan echt losbarstte, ging ie op de vensterbank zitten en keek ie aandachtig naar het vuurwerk. Echt de pijlen volgen die de lucht in gingen. Zelfs toen ik de balkondeur op een kier open zette en het geluid van de afgrijselijke rotjes naar binnen kwam (ik heb zelf echt een gruwelijke hekel aan rotjes), had ie nog steeds zo iets van: je dacht toch niet dat ik daar van ga schrikken he.
Dus ik ben ook weer helemaal blij en kan inderdaad volgend jaar waarschijnlijk toch weer de deur uit.
Re: Gelukkig nieuwjaar en hoe hebben de katten het doorstaan?
January 2 2003, 1:14 PM
Hallo dames en dieren! en heren !
Allemaal de beste wensen voor 2003! Ik geloof niet dat mijn Cosmo een traumatische ervaring heeft gehad van het vuurwerk. We konden helaas niet bij haar zijn, maar we hebben een gang midden in het huis (rare indeling) en daar komt vrij weinig geluid door. Daar ligt ze altijd als we weg zijn, dus dit keer ook. Ze was wel reuzeblij dat we weer thuiskwamen en hebben haar nog maar meteen even een uurtje aandacht gegeven (gaaaap).
Ze is flink aan het groeien en heeft ontdekt hoe ze op de aanrecht kan, grrr! Ze heeft echter ook meteen ontdekt dat kookplaten zeer heet kunnen zijn, zonder dat je het kan zien....Hardleers he....Goed, tot later!!
Nou, mijn nieuwjaar begint goed, ben gevloerd door pfeiffer en kan voorlopig thuisblijven.
Ach, kan ik tenminste goed van mijn kittens genieten (die nu al voor de derde keer over het toetsenbord heen lopen zodat ik weer het heel bericht opnieuw kan typen!).
Mijn kittens waren uit logeren tijdens oud en nieuw, want mijn vriend en ik hadden tripje naar Engeland hadden. Ik hoorde van mijn vrienden dat onze kittens alleen maar achter elkaar aan zaten tijdens het vuurwerk...ze hadden er totaal geen aandacht voor. Terwijl hun eigen poes van 4 maanden ver weg gekropen onder de bank zat.