<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de index  

Koorts ondanks antibiotica

April 27 2005 at 6:03 PM
  (Inloggen Babette1973)

Ha!

Isabel heeft sinds afgelopen maandag antibiotica. Gistermiddag leek ze zich beter te gaan voelen en vandaag ook (weer kruipen en lachen enzo), maar desondanks heeft ze op dit moment 39,6 graden koorts.

Is dat normaal, dat ze ondanks de antibiotica toch koorts krijgt/houdt? Ben net een beetje geschrokken van die hoge koorts.

Gr.
Babette (mv Bram 01-08-02 en Isabel 24-08-04)

Respond to this message   
AuthorReply
Karlijn mv Daan
(Inloggen karlijnendaan)

virale infectie?

April 27 2005, 6:08 PM 

Hoi,

Als ze een virale-infectie heeft, is het mogelijk dat ze (nog steeds / alweer) koorts heeft. Daar reageert de ab namelijk niet / nauwelijks op. Maar het kan ook zijn dat de ab niet goed aanslaat of dat ze er niet tegen kan. Voor de zekerheid zou ik even contact op nemen met je huisarts. Succes!

Groetjes, Karlijn mv Daan (15-07-04)
.

Respond to this message   

(Inloggen mirjam.heuvel)

kan..

April 27 2005, 8:04 PM 

in het begin koorst krijgen. hou het in de gaten. 39,6 is nog te doen. klinkt misschien raar hoe ik het zeg maar is niet verontrustend. niet te warm toedekken of eventueel een lauw badje.

waavoor kreeg ze deze kuur? als je het echt niet vertrouwd gewoon aan de huisartsenbel trekken!!!

groet,

sterkte

mirjam baasje van maaike

Respond to this message   
natalie mv merel en Sterre
(Inloggen natalie155)

koorts

April 27 2005, 8:15 PM 

als de koorts niet weg is, is er nog een infectie. Na drie dagen moet de ab beginnen werken.
even overleggen met de huisarts, dan ben je gerust.

beterschap

Natalie

Respond to this message   

(Inloggen Liesbethk)

ff bellen

April 27 2005, 9:08 PM 

met je huisarts... zou moeten dalen... sterkte.

Liesbeth mv Arthur (29-07-2004)

Respond to this message   

(Inloggen Babette1973)

Update

April 27 2005, 9:55 PM 

Bedankt voor jullie reacties!

Vanavond toch maar even de huisartsenhulplijn gebeld om te overleggen en we moesten even langskomen op de huisartsenpost.

Zal even bij het begin beginnen..... maandag ben ik met haar naar de HA geweest omdat ze vanaf zaterdagavond ziek was: veel spugen, koorts, huilerig en slap in je armen hangen. Ook had ze op zondag wat vlekjes op haar voeten en onderbenen gekregen, maar die trokken maandag alweer weg.

De HA constateerde een rocheltje op haar longetjes, een rode keel en een onderdruk in haar oortjes en schreef een recept voor antibiotica voor. In principe uit voorzorg, we hoefden er wat haar betreft pas mee te beginnen als Isabel zieker zou worden.
Maar toen we thuiskwamen gaf Isabel in drie grote golven over en hing ze helemaal als een vaatdoek in onze armen, dus zijn we gelijk met de antibiotica begonnen.

Het gaat maar langzaamaan beter... ze huilt nog steeds als je haar even neerzet, ze slaapt echt vreselijk slecht (wil 's nachts elk half uur een slok en overdag slaapt ze in totaal een uurtje) en vanmiddag die koorts dus in ene weer zo hoog.
Maar ze heeft gelukkig ook wat oplevingen: als je bij haar op de grond gaat zitten kruipt ze weer een beetje en schuifelt ze weer wat langs de bank en ze heeft weer een paar keer gelachen vandaag. Maar net zo snel trekt ze weer witjes weg, kleine oogjes en dan zie je gewoon dat ze weer helemaal niet lekker is.

De arts van vanavond zei dat de onderdruk op haar oortje was omgeslagen in een fikse oorontsteking in 1 oor en dat ondanks de antibiotica. Ze vond dat we het nog maar een dag moesten aanzien om de AB een kans te geven en als ze vrijdag nog zo beroerd is, dat we dan teruggaan naar onze eigen huisarts.

Voel me niet helemaal gelukkig met wat ze zei, vind het vreemd dat die oorontsteking heeft doorgezet dwars door die AB heen, maar goed, ik begrijp haar ook wel als ze zegt dat ze niet meteen wil overstappen op een ander AB. Vind het alleen zo vervelend voor m'n kleine meisje dat de medicijnen (nog) niet helpen en dat ze zo'n last heeft

Dus we kijken het nog even aan, ben in ieder geval gerustgesteld dat het niet iets nog akeligers is. Maar ik denk niet dat ik het op vrijdag laat afhangen, maar dat ik het tot morgenmiddag geef, zodat ik daarna eventueel nog naar de HA kan.

Gr.
Babette (mv Bram 01-08-02 en Isabel 24-08-04)

Respond to this message   

(Inloggen babette10)

mmm

April 27 2005, 10:07 PM 

heel eerlijk zou ik even heel alert zijn en erop staan dat ze even door een ka gezien wordt.
vooral omdat ze nog steeds koorst heeft ondanks de ab en verder lusteloos is zoals jij beschrijft.
veel sterkte

babette mv Joshua(7nov.01)Raphael(8jan.03)& Isaak(30jan.05)
www.fermino.nl

Respond to this message   
Current Topic - Koorts ondanks antibiotica
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar de index  
Create your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2014 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement